Gå til innhold

RoyalShine (5 Star Shine) - erfaringer


Kent

Recommended Posts

Hei,

Lurer litt på dette produktet (RoyalShine) ikke fordi jeg selv skal/vil bruke det, men fordi dama til sviger har fått dette på Golfen sin som hun kjøpte for litt over 1 år siden (ny).

Det høres jo helt utrolig ut, her sakset fra siden til selve produktet (5 Star Shine):

From technology proven in the aerospace industry comes a paint protection system guaranteed to protect your car's finish for 5 years and keep it incredibly clean. 5 Star Shine's unique PPS technology took over a decade to develop and patent. In fact, 5 Star Shine's PPS formula is the only paint protection system ever awarded a U.S. patent and tested to survive over 150 washings! It's even used by the US Navy!

5 Star Shine is not a wax nor can it be compared to waxes. Waxes offer no long term protection for your car because they break down quickly when exposed to the sun's harsh UV Rays. Waxes also get sticky in the hot sun and actually attract and hold dust and dirt next to your paint which is why freshly waxed cars seem to get dirty so quickly.

5 Star Shine can only be compared to the expensive paint protection systems offered by new car dealers because that is our primary market. Our patented formula is sold under another name in many dealerships all across the world at anywhere from $500 to $1500 depending on the dealer. Since we can't control how much dealers charge for our product, the 5 Star Shine brand was created to provide the D.I.Y. (do it yourself) market the exact same 5 year paint protection system at a fraction of the cost. 5 Star Shine is the only product guaranteed to protect your car's paint for up to 5 years and keep it incredibly clean.

Videoen øverst på siden var litt komisk og minner litt om en dårlig TV-shop-reklame. Det trenger selvfølgelig ikke bety at produktet ikke fungerer, men dog... Normal voks får i allefall gjennomgå :D

Det gis visstnok 6 års glansgaranti mot at man tar en etterbehandling etter 2 år. Jeg lurer fælt på hvordan man kan garantere for glans, det er vel relativt subjektivt hva man mener er god glans...

Det beste med dette er jo at man aldri trenger å polere eller vokse bilen, noe 5 Star Shine i videoen "beviser" ved å vise et lite bilde av en bil som tilsynelatende skal ha blitt behandlet og aldri polert eller vokset etterpå. Og den ser ut som da den forlot forhandleren! :blink:

Hovedårsaken til at jeg lurer litt her nå er at jeg skal prøve å korrigere vekk en 7-8 cm rds på bakluken på bilen hennes, men er usikker på om jeg "ødelegger" dette RoyalShine-opplegget ved å kjøre på med skikkelig avfetting, vask etc før jeg polerer med Sholl?

Noen som har innspill? Jeg kan jo legge til at møkka i aller høyeste grad fester seg på bilen hennes nå! :lol:

PS! Ser at det er en tråd om RoyalShine under småprat, men synes kanskje det bør ligge under produkter. Moderator kan jo evt slå sammen om de føler for det.

Endret av Kent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det med den bilen som aldri har blitt vokset senere er et jo ikke akkurat nærbilde av, og har bilen vært passa på og har lite oxydert klarlakk så kan den jo se bra ut i flere tiår.Swirls blir det vel uansett, så det er ingen grunn til å beholde det som er lagt på bilen.

Jeg tror 5 star shine fungerer, men det ser ut som de sammenligner produktet kun i forhold til de fleste voksene som var på markedet på bensinstasjoner for 5-10 år siden.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med den bilen som aldri har blitt vokset senere er et jo ikke akkurat nærbilde av, og har bilen vært passa på og har lite oxydert klarlakk så kan den jo se bra ut i flere tiår.Swirls blir det vel uansett, så det er ingen grunn til å beholde det som er lagt på bilen.

Jeg tror 5 star shine fungerer, men det ser ut som de sammenligner produktet kun i forhold til de fleste voksene som var på markedet på bensinstasjoner for 5-10 år siden.

Ja, den bilen som var avbildet blir jo en spøk oppi dette, derav "bevis" i gåsetegn.

Hvordan kan jeg sjekke at 5 Star Shine fortsatt sitter på Golfen? Skjønner ikke helt hvordan dette kan være så revolusjonerende og mye mer holdbart enn alt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ja, den bilen som var avbildet blir jo en spøk oppi dette, derav "bevis" i gåsetegn.

Hvordan kan jeg sjekke at 5 Star Shine fortsatt sitter på Golfen? Skjønner ikke helt hvordan dette kan være så revolusjonerende og mye mer holdbart enn alt annet...

Spray på vann og se om det det blir liggende i runde perler.Er de mere ovale så er det lite beskyttelse.Dette gjelder ihvertfall for mange vokser. De skryter veldig av ptfe(teflon) så dra tørr finger passe hardt over tørr lakk.Er det motstand, så er det lite teflon der.På swissvax Shield med teflon er forskjellen på ubehandla panel og vokset panel enorm!Det det ikke er vokset bråstopper fingeren etter få cm.

  • DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beading og hvordan vannet oppfører seg vil være totalt forskjellig fra lsp til lsp. Noen sealere har f.eks slapp beading selv om den er helt nylagt. Hvor glatt overflaten er å berøre trenger heller ikke å si noe. Jeg har noen vokser/sealere som ikke gjør overflaten glatt i det hele tatt, mens andre gjør lakken sykt glatt. Har ikke sett noen sammenheng mellom dette og beskyttelse eller andre egenskaper.

En metode jeg bruker for å sjekke om beskyttelse er tilstede er å vri tørre fingre mot ren og tørr lakk overflate. På ubeskyttet lakk vil du da i de aller fleste tilfeller høre en "stygg" lyd. Dette er den såkalte "squeak testen". Den kan også gjøres ved å vri en mikrofiber klut mot lakken.

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray på vann og se om det det blir liggende i runde perler.Er de mere ovale så er det lite beskyttelse.Dette gjelder ihvertfall for mange vokser. De skryter veldig av ptfe(teflon) så dra tørr finger passe hardt over tørr lakk.Er det motstand' date=' så er det lite teflon der.På swissvax Shield med teflon er forskjellen på ubehandla panel og vokset panel enorm!Det det ikke er vokset bråstopper fingeren etter få cm. [/quote']

Ja, det kan jeg teste ut. Hvis dette er så bra som de skal ha det til bør det jo sitte på selv om jeg kjører på med Prickbort, SurfexHD og Poorboy's SS&S håndvask!

Endret av Kent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En metode jeg bruker for å sjekke om beskyttelse er tilstede er å vri tørre fingre mot ren og tørr lakk overflate. På ubeskyttet lakk vil du da i de aller fleste tilfeller høre en "stygg" lyd. Dette er den såkalte "squeak testen". Den kan også gjøres ved å vri en mikrofiber klut mot lakken.

Takk, dette var interessant. Skal også prøve squeak-testen etter at jeg har vasket bilen neste helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Beading og hvordan vannet oppfører seg vil være totalt forskjellig fra lsp til lsp. Noen sealere har f.eks slapp beading selv om den er helt nylagt. Hvor glatt overflaten er å berøre trenger heller ikke å si noe. Jeg har noen vokser/sealere som ikke gjør overflaten glatt i det hele tatt, mens andre gjør lakken sykt glatt. Har ikke sett noen sammenheng mellom dette og beskyttelse eller andre egenskaper.

En metode jeg bruker for å sjekke om beskyttelse er tilstede er å vri tørre fingre mot ren og tørr lakk overflate. På ubeskyttet lakk vil du da i de aller fleste tilfeller høre en "stygg" lyd. Dette er den såkalte "squeak testen". Den kan også gjøres ved å vri en mikrofiber klut mot lakken.

Du har rett i at lsp har veldig forskjellige egenskaper.Jeg nevnte å dra dra fingeren over fordi dem nevnte teflon mange ganger på akkurat dette produktet, og er det teflon igjen, så vil det kunne kjennes :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...