Gå til innhold

Skeptisk - vasker bilen med damp


Tommy

Recommended Posts

Tommy

Bilvask ved bruk av damp, høres ikke mye bra ut for lakken dette. Noen som kjenner til dette konseptet?

Bilvask med damp

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli veldig utbredt i utlandet dette her. Har sett masse videoer osv av det rundt omkring. Alt de gjør er å løse opp møkka med damp mens de flyr rundt og gnir det av med en mikrofiber klut. Rent blir det kanskje, men som deg er jeg ekstremt skeptisk når det kommer til hvor skånsomt dette er.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det fungerer vel.Men det er vel varmt vann?? Bare tipper det er hardt for lsp.

Er vel ikke noe særlig å gjøre dette når bilen er full av sand?Denne er ren fra før da, men hva gjør de før??

http://www.youtube.com/watch?v=pyo99aHr3iY

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Den bilen der, er som du sier, ren fra før av. Hva er da vitsen i å "vaske" den enda mer. Om de hadde gjort det der på bilen min, slik den ser ut nå *kremt*, så kunne de like gjerne brukt sandpapir til å tørke over med.

Alle disse nyvinningene...damp meg her og damp meg der, royal shine ("aldri voks bilen din mer") blæh blæh blæh.... hva er galt med å vaske bilen slik vi gjør med HT, bøtte og vann? Det finnes jo ikke noe bedre! Spesielt ikke om sommeren :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Jeg ble tilbud at blive forhandler for et slikt produkt for en tid tilbake, men min konklusjon etter at ha testet var at det abselut ikke var bra for lakken og uanset kun ville gi et godt resultat uten riper på en ren bil da du ellers dra runt skiten på lakken. Og det ved vi jo allesammen hvilke resultat det gir :shocking2:

Det kan kanskje funke for mannen i gaten men jeg vil ikke selge det :-)

  • DCN Poeng 1

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har i alle fall valgt rett senter å etablere seg på. Fjerner damp asfalt og alt?

Det løser det vel opp til en viss grad, men hvis du skal bli ferdig før du blir lei så tror jeg det må brukes kjemikalier. Fant iallfall ut det på motorvasken i dag. Nå har ikke jeg et sånt proffapparat som de har, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo være genialt å hatt sammen med høytrykkspyler da. Løsne opp møkken over hele bilen, hjulbuer, dørkarmer, motor osv, for så å spyle av med høytrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo være genialt å hatt sammen med høytrykkspyler da. Løsne opp møkken over hele bilen, hjulbuer, dørkarmer, motor osv, for så å spyle av med høytrykk :)

Har tenkt på det samme selv. Dampen virker veldig effektiv når det kommer til å løsne møkk. Den tar salt, olje, tjære osv. Det er jo når man skal tørke den løse møkka at lakken man lager riper. Det kunne jo kanskje blitt en effektiv berøringsfri vask. Snill mot lsp hadde den kanskje ikke vært men.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra på interiør også. Kommer til over alt, og ved å blåse gjennom ventilasjonen så får du vekk mye grums. Fikk vekk gammel sneiplukt iallfall. Løser fint opp babygrøt også..... mye mindre vått enn etter rensemaskin. Når jo selvsagt ikke like langt nedi setene som feks mimo da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra på interiør også. Kommer til over alt, og ved å blåse gjennom ventilasjonen så får du vekk mye grums. Fikk vekk gammel sneiplukt iallfall. Løser fint opp babygrøt også..... mye mindre vått enn etter rensemaskin. Når jo selvsagt ikke like langt nedi setene som feks mimo da.

Hvilke type er det du har? Selger jo mye billig apperater rundt forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørgvin

Haha!! Ser det for meg. Om ikke naboen tror rart om meg enda vi det nå.

Først en runde rundt bilen med dampapparat med vanntank på ryggen. Derretter ripesikker vask, for så tørke bilen med løvblåser.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke type er det du har? Selger jo mye billig apperater rundt forbi.

Foma Steam 7000. Var bra pris på Coop Obs for en stund siden. Mulig de har ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Litt gammel tråd, men siden linken fra en ny gikk til denne oppdaterer jeg bare litt...

Testa denne litt i går, helt genial... Er jo ikke et story fly, men nok trykk til småting... :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/11744-test-av-kaercher-sc-3100-b-steamer/

Hadde ikke og kommer aldri til å bruke den på lakken uansett...

Blir ned i garasjen for mer testing i dag :-) motor rom tenkte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hehe, energieffektiv ja, bruker langt mindre vann enn høyttrykkspyler...

Joda, men den bruker nok langt MER strøm :)

Jeg har og bruker damp til visse ting, men "den daglige vasken" utføres absolutt ikke med damp, og kommer nok ikke til å konvertere til det med det første...

Voks etc er nok ikke begeistret for så høy temperatur, i tillegg må en jo ha en viss mengde vann for å faktisk få vekk skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...