jvhanssen

spm om swirls og lakkrens nyere audi

Jeg har en nyere audi a4 med sort perlemor lakk, bilen står i garasje og har gådd "kun" 24.000km, jeg er veldi påpasselig med å holde bilen ren og pen.

Nå har det blitt litt små vaskeriper etterhvert og jeg lurer på å teste ut Meguiars swirlx, med DA maskin, for å få vekk småriper og kanskje få litt ekstra shine og glans i lakken.

Til vanlig bruker jeg Dodo sin premium voks, nøytral shampoo og quick detailer. chemical guys sine vask-tørke-microfiberprodukter.

Spørsmålet jeg ønsker svar på er om det høres greit ut å prøve swirlx`en for fjerning av litt vaskeriper og få ekstra glans i lakken? så legger jeg dodo voks over etterpå.

Eller vil noen anbefale meg noe annet? Lakken er jo relativt ny og fin, men litt ekstra glans skader vel aldri ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange scholl og Sholl S40 :) Klarer det meste med den og DA.Om det blir igjen litt riper, så ta en runde til vinteren igjen ;)

kjenner ikke til meguiarsprodukter, men har sett mye bra på youtube om den swirlx`n.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en god ide! kikket litt på forumet og synes Scholl høres bra ut.

Noen mener kanskje s40 er litt for fin og s30 gjør samme nytten raskere og litt mer? Uansett, skal få tak i Scholl s40 jeg, så er jeg spent på resultatet.

Gjelder jo å klargjøre seg til våren ;)

Trenger jeg å vaske bilen (med shampo) etter s40? og trenger jeg egentlig den "pre-voks-primeren"? før jeg legger på voks.

Meninger og tips mottas med takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din har vel hard lakk, men det er bare å ha på litt ekstra produkt og føre maskine mye saktere :) Finner du ut at vaskeripene er veldig vanskelig å ta, så ta deg en tur til nærmeste forhandler å kjøpe inn swirlx :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg gått for s30+ i stede for s40. De få gangene jeg tar ut s40 flaska blir den bare brukt til heve finishen på spesielle biler eller bare kosekjøring. s40 tar veldig lite riper på hard lakk (i hvertfall min), siden du ikke har noe grovere å kjøre først ville jeg gått for s30+.

s30+ tar en del mer riper og forkjellen på finish skal du være ganske dreven i gamet for å merke, men om det er bare mikroskopiske "mikrofiber riper" så vil vel s40 duge også :)

Endret av Bilpleie gærning
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive