Gå til innhold

hjelp til kjøp av bærbar pc


maggi224

Recommended Posts

maggi224

skal gå til innkjøp av en berbar pce igjen nå etter som at det forgje gikk i bakken. men det er jo et hav av pcer ute der og velge mellom

tenker at jeg ikke har tenkt og bruke mere enn 6k og ønsker en berbar med 15tommer skjerm eller større og ønsker maks kvaltet og ytelse for den prisen evnt noen kr opp kan noen hjelpe meg.

mvh maggi224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.S

Kjøpte meg ny laptap for noen måneder siden, bruken er stort sett til å lagre bilder og surfe på nett. Så gikk for en best i test pc til under 4000. Kjempe fornøyd med den. Og synes absolutt det var et bra kjøp til den prisen:) Anbefalles!

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/acer-emachinese642g-p323g25mnkk/141168.3003/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

Bare sånn hvis du tenker merker og slik, så burde du gå for: HP, Toshiba, eller Compaq og så klart Samsung. Alt som Acer, Packard bell og billige merker. Det får vi vanvittig mye igjen på service og mange komponenter og software feil... HP probook er et merket som vi aldri får igjen. Men blir en dyr pc.. Toshiba er jeg blitt veldig glad i, da de er billige og det skjer svææært skjeldent feil med de, samt de er raske med å fikse opp hvis det skulle oppstå en feil. Og hvis du skaffer deg en Acer eller Packard bell. og vi skal sende de videre på service tar det tusen år før du får de tilbake ;)

Hilsen

Nikko

Data avd Elkjøp ;)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefalle denne http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=619512

Denne maskinen er mye maskin for pengene... 5 kjerners intel prosessor, bra grafikkort og en relativt stor harddisk.

Har eid en slik i ca ett år, og er fortsatt storfornøyd. Like rask til å starte opp, går som et lyn og henger aldri....

Bare så det er sagt, så betyr ikke i5 = 5 kjerner. Denne i5-en har kun to kjerner.

Bare sånn hvis du tenker merker og slik, så burde du gå for: HP, Toshiba, eller Compaq og så klart Samsung. Alt som Acer, Packard bell og billige merker. Det får vi vanvittig mye igjen på service og mange komponenter og software feil... HP probook er et merket som vi aldri får igjen. Men blir en dyr pc.. Toshiba er jeg blitt veldig glad i, da de er billige og det skjer svææært skjeldent feil med de, samt de er raske med å fikse opp hvis det skulle oppstå en feil. Og hvis du skaffer deg en Acer eller Packard bell. og vi skal sende de videre på service tar det tusen år før du får de tilbake ;)

Hilsen

Nikko

Data avd Elkjøp ;)

Nå syntes jeg det er rart du legger Compaq i "bra" lista di, og Acer i "dårlig" lista di. Akkurat på disse to burde det vært omvendt. Samt at jeg savner den desidert beste laptop-produsenten, ASUS i listene dine.

Acer er rå på pris/ytelse. Jeg har alltid vært litt skeptisk til Acer, men når jeg kjøpte meg en laptop i høst, fant jeg ut at det beste valget var da en Acer TimelineX 5820TG. Heftig finish, bra prosessor og skjermkort, mye ram osv. Samt at den er rå på strømsparing. Er ikke mange "ytelseslaptoper" som klarer særlig mer enn 2-3t idag, men denne klarer lett 4t+.

Jeg ville anbefalt den maskinen idag, men mulig det er noen som er litt bedre nå. Veit at det finnes en ASUS med 4-kjerners prosessor til rundt 6000kr, og det er rimelig heftig ytelse til den prisen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten på HP (og Compaq) har sunket som en stein de siste årene, unntaket er bedrifts/proffmodellene sånn som ProBook osv.

Jeg ville først vurdert ASUS og kanskje Dell, Samsung og Acer Timeline. Med høyere budsjett ville jeg lagt til Apple og Sony på lista.

Laptop reliability survey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ikke er nevneverdig imponert av HP ProBook´n jeg bestilte til dama.

Batteriet har nå sluttet å samarbeide og vil ikke lade lengre - reklamasjon.

Men vi satt her en dag å så på noen bilder på hennes PC og det er noe av det dårligere jeg har vært borti mht skjermkvalitet. Oppdaterte skjermkortdriveren og forsøkte på nytt, til ingen nytte. Sammenlignet samme bilder på 2 skjermer (matt og glossy) og det er som natt og dag mht bildekvalitet.

Noen som har noen formeninger om dette?

Edit: Beklager OT.

Endret av Tomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Beklager litt OT i forhold til beløpsgrensen din, men jeg sikler på den nye macbook pro 15,4"... men jeg innser at det er dyre saker, har hatt lyst til å forsøke mac lenge nå, men hver gang har jeg landet på en pc til en 5-6 lapper. De holder for så vidt fint, men blir trege relativt fort og batteriet er en sørgelig saga på de fleste.. (Dell, Acer, HP)... Derfor lurer jeg på å kjøpe en Apple nå, med office pakke og litt ekstra kommer den på litt over 16000,- men i følge mine designer/reklame kontakter som alle jobber med denne (ikke bare på design, også office etc) så har jeg en pc som fungerer knirkefritt i årevis... og kanskje jeg sparer inn et par, tre pc om den holder lenge nok..?

Så dette er hva jeg har blitt anbefalt og kunne sendt videre om du ikke hadde hatt noen beløpsgrense, men jeg må innrømme at jeg er i sterk tvil selv.. Utrolig mye penger for en pc! Men man kan lage fine julekort på den iaf... :P

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple lager flotte maskiner, ingen tvil om det. Kona kjøpte akkurat den oppdaterte 13 tommeren med SandyBridge i5 cpu. Bare så synd at MacBook Pro modellene med 15" og 17" skjerm er så ekstremt høyt priset. Prisen på 13" modellen til 9990,- er forsåvidt grei, du gir ett par tusen ekstra for design, byggekvalitet, god batteritid og operativsystemet. Men på 15" og 17" modellene føler jeg man gir nærmere dobbel pris kontra hva ett pc alternativ koster. Men har man lyst og råd så syns jeg man skal unne seg den maskinen man har mest lyst på! (Hvis man har et firma å trekke fra utgiften på samt tar i betraktning den ekstremt gode annenhåndsverdien på Macbook Pro så er det vel enda færre grunner til å la være?)

Endret av sruben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

ingen som tenker på sony sine?

Vaio har den beste skjermen på en laptop jeg har sett, og hw-messig er det ingen ting å klage på heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til ASUS kommer med i7 maskinene sine jeg. Både i 15,6 og 17" størrelse. NAM NAM da snakker vi SKIKKELIG hardware! Dog litt over budsjett til trådstarter, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt 6-7 laptop'er, og de mest stabile var utvilsomt Toshiba'ene. HP/Compaq kommer jeg aldri til å kjøpe, har hatt 3stk som var shait.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Jeg kjøpte meg en Packard Bell notebook pc rundt sommertiden ifjor. Den klarte ikke å skru seg på til tider, og når den kom seg inn så restarta den seg. Endte med å levere den inn igjen etter 2 dager.

Jeg har nå sakt til meg selv; ALDRI MER PACKARD BELL!!

Jeg gikk til innkjøp av en HP G62 pc i november i fjor.

Utrolig godt fornøyd med den.

Veldig kjapp, og itilegg har den en grei hdd (640Gb).

-Intel Pentium Dual Core prosessor

-4 GB DDR3 minne

-640 GB lagringskapasitet

-ATI Mobility Radeon HD 5470

Prisen er godt ned 2000 siden jeg handlet!

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HPG62B41SO/hp-g62-15-6-barbar-pc

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

Bare så det er sagt, så betyr ikke i5 = 5 kjerner. Denne i5-en har kun to kjerner.

Nå syntes jeg det er rart du legger Compaq i "bra" lista di, og Acer i "dårlig" lista di. Akkurat på disse to burde det vært omvendt. Samt at jeg savner den desidert beste laptop-produsenten, ASUS i listene dine.

Acer er rå på pris/ytelse. Jeg har alltid vært litt skeptisk til Acer, men når jeg kjøpte meg en laptop i høst, fant jeg ut at det beste valget var da en Acer TimelineX 5820TG. Heftig finish, bra prosessor og skjermkort, mye ram osv. Samt at den er rå på strømsparing. Er ikke mange "ytelseslaptoper" som klarer særlig mer enn 2-3t idag, men denne klarer lett 4t+.

Jeg ville anbefalt den maskinen idag, men mulig det er noen som er litt bedre nå. Veit at det finnes en ASUS med 4-kjerners prosessor til rundt 6000kr, og det er rimelig heftig ytelse til den prisen! :)

Heisann, sent svar. Tenkte bare ut i fra det vi får mye igjen på service og slik ;) Sier ikke at acer har dårlige komponenter. får de har noen råe maskiner til en billig penge. Men skjer mye feil med det merket. Og liksom det at når det er en feil, og den må sendes til Acer for å blir reparert, så tar det laaaaaang tid med de... Det er det jeg ikke liker med de ;) Men for all del, du får en rå maskin fra de til en billig penge!

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det bare en ting som gjelder; Asus. Jeg har nå en bærbar Asus, og alle stasjonære PC-er jeg har bygd i mitt liv har stort sett bestått av komponenter fra Asus. Aldri har det vært noe galt. Jeg er for gammel til å være fanboy, så den skal jeg ikke ha på meg. Jeg prioriterer kun kvalitet etter de erfaringene jeg har.

HP har jeg svært dårlige erfaringer med ift materialkvalitet, og Acer har jeg svært dårlige erfaringer med ift support, service og retur. Det er dog ingen tvil om at Acer gir mye for pengene ift ytelse, men jeg har vært borti litt for mange tilfeller av at noe går galt til at ytelsen ift pris er bra nok til at jeg ville hatt en.

Erfaringene baserer jeg på over 10 år med data som hobby, og jeg har av den grunn vært borti mye rart. Det er garantert noen som er uenige med meg, men smaken er som baken!

Her er mine anbefalinger;

Rett under 6000 kr;

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610121

Rett over 6000 kr;

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620230

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...