Gå til innhold

Hvordan shine eksosen på en motorsykkel!


Svolp

Recommended Posts

Hei.

Tidligere har jeg brukt Autosol med stort hell for og shine svanehalsen og eksosen på min tidligere MC. Etter og ha lest litt forstår jeg at over sikt gjøres vondt værre med autosol. På den gamle syklen min hadde jeg kroma svanehalser og potter i rustfritt stål som er nokså vanlig på alle sykler. Er litt usikker på den nye. Mulig alt er rustfritt stål, skal undersøke det litt nøyere. Kanskje noen vet hvordan man ser forskjell?

Uansett, vondt gjøres verre forstod jeg da man sliper krommen nedover og nedover slik at det blir værre og værre og få det gullrent, det jeg sliter med og få rent i vanlig vask er jo fastbrent skit, asfalt, olje, insekter osv som er på eksosen. Noen påstår også at autosol riper og noen sier at det kun sliper?! Noen tips på hvordan jeg kan gjøre eksosen min ren og pen uten og lage den full av riper. En type avfetting gjerne? Pricbort?

Vil det også være forskjell på rengjøring av krom eller rustfritt stål mtp produkt valg?

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg har gitt opp å gnikke på eksosanlegget på bilen min.. Bruker ukentlig prickbort for å ikke få så mye asfaltflekker.

Fungerer meget bra :) Har croma rustfritt stål anlegg.

redigerte bildet, men så ble hele bilen med alikevel..

post-1306-0-25167300-1299444277_thumb.jp

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Mulig alt er rustfritt stål, skal undersøke det litt nøyere. Kanskje noen vet hvordan man ser forskjell?

sjekk med en magnet , sitter magneten så er stål og krom , sitter ikke magneten så er det rustfritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott.. Da skal jeg prøve det..

Er det pricbort med sterk såpe og gnikking til den store gullmedaljen som er løsningen hvis man ikke skal bruke autosol??

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo metalpolish som ikke inneholder slipemidler.

CG Metal shine er vel en slik (?) og Megs all metal polysh.

Sistnevnte er ikke det beste jeg har testa, men det duger jo til en del.

Ellers har jeg tro på prickbort for å ta fastbrente ting. Kanskje evt Tardis kan være noe? Det er jo bedre at det løser seg opp enn at man gnikker for mye. Det blir det iallfall striper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det finnes jo metalpolish som ikke inneholder slipemidler.

CG Metal shine er vel en slik (?) og Megs all metal polysh.

Sistnevnte er ikke det beste jeg har testa, men det duger jo til en del.

Ellers har jeg tro på prickbort for å ta fastbrente ting. Kanskje evt Tardis kan være noe? Det er jo bedre at det løser seg opp enn at man gnikker for mye. Det blir det iallfall striper av.

Stemmer kenset.Den fra cg kjennes helt fin ut.Da får jeg vel bruke den av og til :) Har ikke fått vaska bilen siden i fjor..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...