Gå til innhold

Moderne skinn


johnsta

Recommended Posts

Hei.

Leser i en tråd på detailingworld at på skinn i nyere biler ligger det et beskyttende lag utpå selve skinnet, og at det derfor ikke er behov for milk, balm, conditioner. Å bruke dette vil være unødvendig, og det lettere fester seg skit og støv lettere.

Hva tenker dere om dette? :)

Link: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=205287

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Skeptisk.

På min 2008 BMW, med lyse skinnseter så må jeg rense skinnet ganske ofte, å jeg merker iallefall at skinnet blir betraktelig mye tørrere etter å ha renset det, så jeg bruker iallefall noe å sette dem inn med. Better safe than sorry.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes forskjellige typer leather coatings; felles for dem alle er at før eller siden beskytter de ikke lengre. Sol og varme kombinert med kontakt med klær tørker skinnet ut, og det sprekker. Kjøper du nye biler, og har de f.eks i tre år, så er jeg enig; da trenger du bare å rengjøre. Etter det derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet man når dette beskyttelses laget er borte? Finnes det noe spesielt man kan bruke på disse for å forlenge levetiden på beskyttelseslaget? Har aldri sett noen s&s her inne som det bare har vært brukt cleaner på, så det tyder jo på at ikke mange kan ha hatt problemer/merket at støv osv setter seg kjapt i skinnet.

"Leather however finished has to remain breathable and it will allow the movement of

moisture back and forth (transpiration) so the use of water based cleaners and

protectors will keep the leather correctly hydrated which is essentail to keeping it in

good condition."

Nå er dette jo ingen fasit. Men han mener altså at vannbaserte cleaners og beskyttelse kan brukes, og ikke beskyttelse basert på olje/voks. Raceglaze sitt skinnpleie kombo er vannbasert. Men hvordan er Swissvax sitt? Står i alle fall at leather milk inneholder bananolje.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det bare er å kjøre på med SV Leather kit.

6mnd gamle Volvo seter tok til seg "melka" og den ga læret den lekre matte gløden setene hadde da de var helt nye, og en helt NYDELIG lukt!

Noen skinnpleietyper legger igjen en blank hinne, de kan vel tenkes å samle litt mer støv og skitt, men SV melk kjentes tørr ut på overflaten etter en stund. Litt mer kliss med elefantfettet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...