Vegar Sleire

Silikon innhold i forskjellige produkter?

Klarte å svi lakken på svigers sin bil i helga, så skal lakke opp bakfanger kommende helg. Spørsmålet er egentlig om eg kan legge duragloss 601, powerlock og petes 53 på resten av bilen før lakkering? Tviler på at han som skal lakke blir noe serlig happy viss eg har smurt inn hele bilen med silikon først :P Har smurt på scholl sin vinyl og dekkside sak. Denne er vel ganske sannsynlig at er silikonholdig?

Ganske tettskrevet. Dere får unnskylde siden eg skriver fra iPhone. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Powerlock og Pete's 53 skal såvidt jeg vet være tilnærmet silikonfritt.

Men hvorfor skal det være noe problem med silikon på resten av bilen egentlig?

Lakkeren kommer jo uansett til å rense med tynner e.l. lignende der han skal lakkere hvertfall :)

Har hatt voks på bil osv. mange ganger før når jeg har lakkert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hende at du kommer borti d samme som Pirex, mener å huske at der ble hele caben vaska med silikonfjerner før lakk av en skjerm.. Var vel 4 lag med devine som gikk til h....... mener jeg å huske :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hende at du kommer borti d samme som Pirex, mener å huske at der ble hele caben vaska med silikonfjerner før lakk av en skjerm.. Var vel 4 lag med devine som gikk til h....... mener jeg å huske :P

Au, den svir :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vert kjedelig viss eg må fjerne mye, men takk for gode svar. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En lakkerer bruker silikonfjerner på panelet(ene) som skal lakkereres som en del av prep. til lakk. Dog vet jeg at enkelte slurver litt med dette, men om du ikke har på noe på panelet som skal lakkeres bør du jo være good to go.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panelet som skal lakkes blir somsagt vaska med silikonfjærner før vi begynner og slipe på det, blir så vaska enda en gang før evt fyller/grunning. Slipa, og så vasket, maskert, og vaska. Silikon er det værste vi kommer borti, så prøver sågodt vi kan og gardere oss mot det. Så ikke noe problem og vokse resten av bilen :) Er jo kun fangeren som skal lakkes, og den tas av bilen før man begynner og jobbe med den. Så bilen blir kun stående i klargjøringshallen :)

Joachim

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive