Gå til innhold

DIY Sun Gun


My2cents

Recommended Posts

Noen andre som kunne tenke seg å lage eller allerede har sin egen DIY Sun Gun?

Her er ihvertfall en som har et bra resultat! - Tatt fra Detailingworld.

Dette må nok prøves en gang med en avdanka CoTech!

Edit: Linken går til side 34 i tråden med oppdatert bruksanvisning for å lage av batteridrill

Endret av My2Cents
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell på hårføner og batteridrill vel... så i mineøyne er ikke dette en repost... :)

Denne så jo mye kulere ut enn "reposten" oxo :P

Edit: Ser jo nå at det er samme post, men siden denne liker til side 34 i denne tråden hos detailing world lar vi vel denne stå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste;

Drill 199,- http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152321105

Pæresett 79,- http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156141695

Hvis du ikke har loddesett – Skjøtehylser 19,- http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=135397163

Noe som mangler/ikke stemmer her? I tilfelle så blir altså produktkostnaden 297,- på noe som etter alle solemerker fungerer like bra som en 3M SunGun til 5 500,-.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk skjøteledning på den hårføneren :)

Sjekk linken, bruksanvisningen er til en 12V batteridrill som bygges om, m.a.o. trengs ikke strømledning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Denne lagde jeg meg i garasjen i fjor når jeg tok V70 et sikkelig tak. liger i denne S&S vårklargjøring V70 Da lomme lykta mi kvelda. Det funker helt flott å se swirls og RDS med en slik løsning.

Men det er ikke i nærheten av en sungun hva angår farge gjengivelse..

Men jeg har brukt den flere ganger, og det er ikke noe problem å bruke 14,4V som jeg også bruker.

Koster man på seg en SunGun pære så er man i nærheten i hvertfall.

og noen bilder av løsningen i bruk. Tar man seg tid til å lage dette inn i en "holder" har man jo en enklere måte å bruke på en det jeg har her. Men det ble egentlig dratt frem som en Pettersmart løsning når annet verktøy sviktet...

IMG_4711.jpg

IMG_4733.jpg

IMG_6621.jpg

IMG_9090.jpg

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk linken, bruksanvisningen er til en 12V batteridrill som bygges om, m.a.o. trengs ikke strømledning....

Fullstendig klar over det, men siden det var linket til en hårføner DIY i denne tråden....

Hvordan er det å bruke LED pære istedenfor halogen?

Jeg tror det vil gi et bedre lys å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut denne her. Som Tyggeren sier vil en nok få best resultat med sun gun pære. Vet ikke hvor lett denne er å få tak i, men jeg fant den de refererer til på DW forumet her: http://www.nordiclightcare.com/webbshop-no/

SOLUX 12 V Halogen,

12v

4700k

35w

35 deg

99% CRI

MR16 GU5.3 connector

Cred til My2Cents for link :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Det er den høye CRI (Color rendering index, evnen til å gjengi farger naturlig) indeksen her som er kluet og fargetemperatur rundt 5000Kelvin. 99% vil si at den skal gjengi farger 99% "likt" som solys.

Som gjir den en lys som er så godt som likt det vi får fra solen.

De solux pærene der, har jo akkurat samme specs som 3M pæra. eneste forskjellen er at det er 1grad forskjell på sprednings vinkelen. Fant de for ca 10dollar, så nå skal jeg hande inn å teste. :D den opp mot sun gun...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...