Gå til innhold

BAS Detailed: VW Transporter T5


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Hei!

Siden jeg var alene på jobb i helgen som var, hva er vel da bedre enn å shine opp arbeidsbilen utvendig?

Bilen er fra 2006, har ca 90.000 på telleren, så utgangspunktet er ikke helt håpløst da det var en av VAG sine gråfarger som er kjent for å være harde.

Bilen ble kjørt inn i garasjen for å få litt varme i seg da det var relativt kjølig ute:

DSC_0363.jpg

Bilen før vask:

DSC_0273.jpg

DSC_0274.jpg

DSC_0275.jpg

DSC_0276.jpg

Prickbort, CG Grime Reaper og VP Orange Prewash er lagt på, felgene fikk Scholl Rim7:

DSC_0278.jpg

DSC_0279.jpg

DSC_0281.jpg

DSC_0282.jpg

DSC_0283.jpg

Hjulhus må også tas:

DSC_0284.jpg

Så ble bilen vasket med CG Bodywash & Wax og Bernhard's Mitt, dette tok jeg ikke bilder av da det rett og slett var jævlig kaldt.

Bilen ble så kjørt inn og tørket med The Absorber, før jeg gjorde klar clay, varmt vann og claylube.

Bilder tatt FØR claying, for å ikke få med claymarring:

DSC_0285.jpg

DSC_0286.jpg

DSC_0287.jpg

DSC_0290.jpg

DSC_0285.jpg

DSC_0286.jpg

DSC_0287.jpg

DSC_0290.jpg

DSC_0294.jpg

DSC_0297.jpg

DSC_0298.jpg

DSC_0299.jpg

DSC_0300.jpg

DSC_0301.jpg

DSC_0303.jpg

DSC_0304.jpg

DSC_0306.jpg

Siden det er relativt mange etterhvert som er fornøyde med Scholl S17+ sammen med svart Scholl pute så testet jeg dette, spredde på 600rpm før jeg gikk over på 900rpm, jobbet 3 pass, opp på 1500rpm, jobbet 3 pass og ned på 600rpm, 1 pass:

DSC_0310.jpg

DSC_0313.jpg

DSC_0314.jpg

DSC_0315.jpg

DSC_0316.jpg

Den gir absolutt ett akseptabelt resultat og fjerner det som er av swirls, men jeg ville også mesteparten av rds'ne til livs også, så da hentet jeg frem en av bestekompisene mine, nemlig Scholl S03Gold og gul Scholl pute. Dette blir spredd på 600 rpm, 2 pass, 1200rpm 4-6 pass og 1800 rpm 2-3pass, og rett av.

Kjørte litt med dette på den samme døren, men tenkte litt over hvorfor jeg skal kjøre 2-4 omganger for å få det dit jeg vil?

Så da prøvde jeg på dette:

DSC_0323.jpg

DSC_0325.jpg

DSC_0326.jpg

Det jeg gjorde her var: Spre på 600rpm og jobbe 3 pass, opp på 900 rpm, 1 runde og av..

Så Scholl S0 etterlater nok pigtails sammen med både gul Scholl og gul 3M. Ønsket mitt for dette "eksperimentet" var å bli kvitt rds og samtidig kunne kjøre en runde med Scholl S03 Gold etterpå. Det gikk ikke og jeg måtte over med S03Gold 4 ganger etterpå. Så da fortsatte jeg med resten av bilen med Scholl S03Gold og gul Scholl pad.

Litt før, underveis, 50/50 og etter:

DSC_0328.jpg

DSC_0329.jpg

DSC_0331.jpg

DSC_0332.jpg

DSC_0333.jpg

DSC_0334.jpg

DSC_0335.jpg

DSC_0336.jpg

DSC_0337.jpg

DSC_0338.jpg

DSC_0339.jpg

DSC_0340.jpg

DSC_0343.jpg

DSC_0344.jpg

DSC_0345.jpg

DSC_0346.jpg

DSC_0347.jpg

DSC_0348.jpg

DSC_0349.jpg

DSC_0350.jpg

DSC_0351.jpg

DSC_0352.jpg

DSC_0353.jpg

DSC_0354.jpg

DSC_0355.jpg

DSC_0356.jpg

Liten ripe som måtte bøte med livet:

DSC_0359.jpg

DSC_0361.jpg

Så kjørte jeg en 50/50 seanse på panseret før jeg tok kvelden:

DSC_0366.jpg

DSC_0367.jpg

DSC_0368.jpg

DSC_0369.jpg

DSC_0370.jpg

DSC_0371.jpg

DSC_0372.jpg

DSC_0373.jpg

DSC_0374.jpg

DSC_0375.jpg

DSC_0376.jpg

Bilen er hovedsaklig vasket i maskin med børster:

DSC_0377.jpg

DSC_0378.jpg

Liten 50/50:

DSC_0379.jpg

DSC_0380.jpg

Litt random:

DSC_0381.jpg

DSC_0382.jpg

DSC_0383.jpg

DSC_0384.jpg

DSC_0385.jpg

DSC_0386.jpg

DSC_0387.jpg

DSC_0388.jpg

DSC_0389.jpg

DSC_0390.jpg

DSC_0391.jpg

DSC_0392.jpg

DSC_0393.jpg

DSC_0394.jpg

DSC_0395.jpg

DSC_0396.jpg

DSC_0397.jpg

DSC_0398.jpg

DSC_0399.jpg

Ripe før:

DSC_0400.jpg

DSC_0401.jpg

Ripe etter:

DSC_0402.jpg

Bilen er "ferdig":

DSC_0405.jpg

DSC_0406.jpg

DSC_0407.jpg

DSC_0408.jpg

DSC_0411.jpg

Bilder ute, dog ingen sol dessverre:

IMG_3905-1.jpg

IMG_3906-1.jpg

IMG_3907-1.jpg

IMG_3908-1.jpg

IMG_3909-1.jpg

IMG_3910-1.jpg

IMG_3911-1.jpg

IMG_3912-1.jpg

IMG_3913-1.jpg

IMG_3914-1.jpg

IMG_3905.jpg

IMG_3906.jpg

IMG_3907.jpg

IMG_3908.jpg

IMG_3909.jpg

IMG_3910.jpg

IMG_3911.jpg

IMG_3912.jpg

IMG_3913.jpg

IMG_3914.jpg

Litt diverse:

Hjulhus fikk CG Bare Bones.

Vinduer ble tørket over med Swissvax Crystal.

Takket og hele bilen ble kjørt med orange Scholl og Scholl S40.

Bakdørene ble ikke gjort noe med da de må til lakkerer igjen. Det flasser i bunnen av dørene.

Takk for titten!

Endret av Bernhard
  • DCN Poeng 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Flott stykke arbeid som vanlig Bernhard :)

Ikke alle arbeidsbiler som ser så bra ut, men det forplikter å selge detailing produkter .... ;)

Håkon er nok fornøyd nå :)

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Takk for hyggelig tilbakemeldinger.

Bilen har fått Swissvax, Scholl Concepts og DCN Approved Detailer merker i dørterskelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ e kjæmpefornøyd...

Ang. maskinvask så var ikke det meg men min onde tvillingbror Tor Anton som har vasket den der uten at jeg har vært klar over det... :huh:

www.partsandretards.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står respekt av å shine en så stor bil, så grundig.

Deilig med ripe fri bil.:)

Flott jobb og fin write-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Grundig rufs på stor arbeidsbil. Selv kassebiler blir lekre når de er så nystriglede som dette. Topp jobb og resultat som alltid mr B. Grønn knapp får du selvsagt.

Edit: Og ikke minst en ekstra tommel opp for detaljert beskrivelse av fremgangsmåte. :)

Endret av ØHN

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Æ e kjæmpefornøyd...

Ang. maskinvask så var ikke det meg men min onde tvillingbror Tor Anton som har vasket den der uten at jeg har vært klar over det... :huh:

Haha, fortsett å innbille deg det du :)

Strøkent dette... ;)

Takk.

Det er ikke du som har børstevasket den Håkon, det er maskinen!

Jeg har sett hvor ripete denne biler er så dette er kjempebra jobbet Bernhard

Hehe, ja, greit, det er maskinen, men maskinen har ikke kjørt ut og oppsøkt bilen.

Takk ihvertfall Belle :)

Det står respekt av å shine en så stor bil, så grundig.

Deilig med ripe fri bil.:)

Flott jobb og fin write-up.

Takk for det Christian. Ripefri er den ikke, da må det litt lakkering til, men den er vesentlig bedre :)

Grundig rufs på stor arbeidsbil. Selv kassebiler blir lekre når de er så nystriglede som dette. Topp jobb og resultat som alltid mr B. Grønn knapp får du selvsagt.

Edit: Og ikke minst en ekstra tommel opp for detaljert beskrivelse av fremgangsmåte. :)

Takk for det Øyvind, hyggelig med så god tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kjempebra jobb, og mye å lære her! Jeg bare sprer produktet på lav rpm,jobber litt, også altid opp i 2100rpm.Så ned på 1100 ett pass igjen :) Det fungerer på mange pad/produkt kombinasjoner. Tror ikke jeg hadde gjort dette om det ikke ble beskrivd i s&s av og til :) kred til deg.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vakkert Bernhard, du har det med å tåle ekstrem kulde skjønner jeg.. -11c er kaldt nok å vaske i gitt...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Denne burde det vert "kvadratmeter" betaling for... :D

Ser nesten like bra ut på bildene som i den gjør i virkligheten..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...