Gå til innhold

valgets kval av pads.


kjimmern

Recommended Posts

tenkte jeg skulle gå til innkjøp av flere pads og ser at det er mange forskjellige merker , hex logic pad, sonus pad, ccs smart pads, scholl og dodo juice pads, 3m pads mm. hvem burde jeg velge og hvordan er det å bruke forskjellige polish til de forskjellige padsene ? :) nå for øyeblikket bruker jeg scholl sine produkter, og vet at det er scholl puter for dette, men greit å ha puter som funker for andre produkter også når den tiden kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Her er det like mange meninger som det er brukere på forumet.. Men jeg bruker hovedsaklig Scholl, stort sett alt av jobber jeg har brukes Scholl..

Som backup tilfelle rottefelle bruker jeg Uber, 3M og Megs sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det like mange meninger som det er brukere på forumet.. Men jeg bruker hovedsaklig Scholl, stort sett alt av jobber jeg har brukes Scholl..

Som backup tilfelle rottefelle bruker jeg Uber, 3M og Megs sine..

hehe , det jeg tenkte :) men hvordan er uber iforhold til scholl, også holdbarhet ? greit å kanskje holde meg til scholl hvis dem feks kanskje varer lengre .

men åssen er det med fargen til grovhet av pads, gått litt i glemmeboken ? :lol: hehe

skulle vært en guide når det gjelder pads og hva som funker med hverandre :)

Endret av kjimmern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jo lysere fargen på Uber er desto grovere er den..

Uber har også veldig god holdbarhet, samme gjelder 3M og Megs..

Da har du prosjekt om du skal skrive en oversikt, men hovedsaklig, grove puter med grov polish, og fine puter med fin polish..

Edit: Jeg mente Uber sine pads ang systemet på de..

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Her er det like mange meninger som det er brukere på forumet.. Men jeg bruker hovedsaklig Scholl, stort sett alt av jobber jeg har brukes Scholl..

Som backup tilfelle rottefelle bruker jeg Uber, 3M og Megs sine..

X2

über er veldig gode, og til DA bruker jeg bare Über pads.

Det er desverre ikke noe "system" i fargene til de forskjellige produsentene.

F.eks Grønn Über er en fin pad.. men Grønn 3M er en real cutting pad....

Så her har mer eller mindre alle fabrikantene sitt eget system.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips er finn noen puter som du liker og hold deg til dem, det finnes et hav av puter som Bernhard nevnte oppi her.

Selv så digger jeg Über og Sonüs :)

veit du om sonus er grei å kombinere med scholl ? :)

jeg får vel bare teste ut litt :)

men greit å høre fra flere hva dem er fornøyd med av pads. og om padsa gjorde en bra/ dårlig jobb med forskjellige polisher :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menzerna, Megs, Hex Logic og Scholl går det i her :)

Hex Logic er supre å bruke, men de kan sprute litt polish hvis du har akkurat vasket pad.

Meguiars er de mest holdbare jeg har brukt, men liker Soft Buff 1.0 enn 2.0 (pga størrelse)

Menzerna er ikke så holdbare, men det som er litt rart er at noen kan holde seg knallfine og noen blir fort litt vel slitt (sikkert ømme for skarpe kanter osv.)

Scholl sine er fine å bruke

Neste pads jeg skal prøve er Liquid shine, de skal være fine og de er billige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å kjøpe inn Scholl produkter og Scholl pads. Men de første padsa jeg hadde var det sørgelig dårlig borrelås på, de tåler ikke vask da datt filten av, og de jeg har nå sitter bedre på maskina, men etter EN tur i padvaskeren tilogmed veeldig forsiktig så blir det kast i de og umulige å bruke. Blir rett å slett urunde. Dette gjelder også ved forsiktig vask for hånd.. Blir ikke fler Scholl pads på meg tror jeg. Synd, for de er suverene i bruk når de er nye..:mellow: Uberpads derimot tåler veldig godt vask, jevne å fine selv etter maange vask. Sitter kjempegodt på maskina. Anbefales.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å kjøpe inn Scholl produkter og Scholl pads. Men de første padsa jeg hadde var det sørgelig dårlig borrelås på, de tåler ikke vask da datt filten av, og de jeg har nå sitter bedre på maskina, men etter EN tur i padvaskeren tilogmed veeldig forsiktig så blir det kast i de og umulige å bruke. Blir rett å slett urunde. Dette gjelder også ved forsiktig vask for hånd.. Blir ikke fler Scholl pads på meg tror jeg. Synd, for de er suverene i bruk når de er nye..:mellow: Uberpads derimot tåler veldig godt vask, jevne å fine selv etter maange vask. Sitter kjempegodt på maskina. Anbefales.:)

Dette med kast i pad ved bruk av Schollpads har jeg også opplevd, men da kun ved bruk av Blå cuttingpad.

Ellers er jeg veldig godt fornøyd med de fleste Schollpad´s og Überpad´s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har kun opplevd det med en og da var det min egen feil.. Samt ytterst få som har falt fra hverandre i vaskemaskinen.. Og jeg polerer MYE bil og vasker mye pads :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Swissvax pad tower har mye bra synes jeg.5 pads ca.med forskjellig cut.Hvit pad som er så grov at jeg ikke ser for meg å kunne bruke den på noe da, men ellers bra;) Kvaliteten er meget bra! Går mest i Sholl pads her, men føler de fleste merkene jeg har prøvd har noe som er bra.

Favoritter: gul, orange og ull fra sholl. Grønn og orange uber pads.3" eller noe sånt..Små.Den orange i sv pad tower.Sterk, cutter bra og lett og rengjøre fordi den har mange ruter på en måte ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...