Jaws

Hva slags Swissvax anbefales?

Hei!

Jeg har på kort (KORT!) tid blitt rimelig hekta på bilpleie og har brukt en liten formue på dette allerede.

Bakgrunnen er sammensatt, men det er vel en kombinasjon av flytting fra et klima som er noe uegnet til bilpleie størsteparten av året (Kirkenes) og til

våte, vakre og milde Rogaland og et hus med garasje og utlagt vann, samt en generell interesse for bil, motor og å holde ting på stell.

At man har begått et bilkjøp er vel også en grunn, og at den er svart, samt at den er nødt til å oppholde seg her nede i salthelvetet er også gode grunner :-)

Det jeg lurer på er følgende:

Jeg har gått temmelig bananas og anskaffet meg en bråte med stæsj i det siste, alt fra en HT (Nilfisk P160.1 etc), foamcannon fra SS, en bråte Meguiarprodukter samt noen gallons med ChemicalGuysting og diverse kvadrat med microfiber, bøtter og i det hele tatt... Har fått testet endel ting, men kan jo langt ifra kalle meg noe annet enn en glad amatør med 10 i innsats og kanskje 2(?) i vurderingsevne:-)

Har til nå bare vasket bilen pent, og har tenkt å kjøre en manuell 3 stegs behandling når været og temperaturen tillater dette.

Det jeg til nå har kjøpt inn er som sagt Megs med NXT 2.0 som siste steg (Etter å lest bilpleie for dummies her inne..)

Kan noen si meg om det er "verdt" det for meg å sprette over på Swissvax som LSP eller skal jeg begynne med å lære meg faget noe bedre?

Jeg har som sagt ikke tatt steget inn i korrekturverdenen, da jeg har grunnangst for å drite meg loddrett ut i denne sammenheng og potensielt ødelegge en relativt kurant lakk..

Og hvis svaret er ja - hvilken av dem bør jeg satse på? (Og den bør vel ikke koste fryktelig mye mer enn 1000.- for en 2 dl...)

Forøvrig: knallfint forum og mye bra lesning!

På forhånd takk til en som hittil har lest og handlet mer enn sunt er :-D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

swissvax shield får mye skryt da denne er veldig holdbar og er laget for at møkk ikke skal feste seg på lakken. har kjøpt denne selv, men har ikke fått prøvd den enda. koster 999 kr som er akkurat innafor din prisklasse :P

link:

http://www.swissvax....emart&Itemid=64

edit:

glemte å si velkommen :)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen.

Når det gjelder voks er det like mange meninger som medlemmer av forumet og kanskje fler til.

Men for 1000,- kroner swissvax er vel kanskje Shield noe å anbefale for ditt klima, da denne er veldig holdbar, lett å legge og lett å ta av.

Selv brukere jeg Concorso (ca 1700,-) nå i vinter og synes denne er helt gull.

Ellers kan jeg jo også anbefale VIP medlemskap her på forumet, dette vil gi deg rabatter ved kjøp i nettbutikkene til våre samarbeidspartnere.

VIP medlemskap finner du i klubbshop`n hvor du også finner skiltplater som man nesten bør ha når man kjører rundt med blank bil.

Så velkommen hit og kos deg!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til forumet, Jaws! Godt å se flere bilpleieavhengige fra det kalde nord :)

Når det gjelder Swissvax, mitt tips er å bestille en boks, prøve den på bilen, hvis du ikke er fornøyd så kan du returnere den tilbake og få pengene tilbake. Er nok det enkleste, som folk sier her, alle har forskjellige meninger om ting, så det beste er å prøve selv, eller prøve å finne noen i rogaland som har en liten "dæsj" sv til deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første jeg kjøpte var Concorso, og den er knallbra den, men voksene til Swissvax er bra alle sammen, så om du ender med Shield så går du nok ikke på en smell uansett

Velkommen også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til forumet, og rogaland. Shield er nok en "safe" voks fra SV, ellers så liker jeg godt konsistensen på Scruderia. Nå har du ikke sagt noe om hva slags bil du har, som kunne være en grei tilleggs info.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til forumet, og rogaland. Shield er nok en "safe" voks fra SV, ellers så liker jeg godt konsistensen på Scruderia. Nå har du ikke sagt noe om hva slags bil du har, som kunne være en grei tilleggs info.

Hei!

Takk for masse svar på kort tid :)

Thomas K: Jeg er VIP-medlem allerede, ordnet det ganske kjapt etter at bestillingene begynte å trille ut :blink:

Tommy: Jeg har strengt tatt to biler under bilpleieparaplyen, en -05 Volvo V50 Barentsblå Metallic, samt at jeg har begått en -10 Mercedes AMG E250CDi stv Obsidian Black Metallic.. Denne fargen i kombinasjon med ufattelige mengder salt og piggstøv gjør hverdagen grå ganske fort :P

Mvh Jaws

Endret av Jaws
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til forumet, Jaws! Godt å se flere bilpleieavhengige fra det kalde nord :)

Når det gjelder Swissvax, mitt tips er å bestille en boks, prøve den på bilen, hvis du ikke er fornøyd så kan du returnere den tilbake og få pengene tilbake. Er nok det enkleste, som folk sier her, alle har forskjellige meninger om ting, så det beste er å prøve selv, eller prøve å finne noen i rogaland som har en liten "dæsj" sv til deg :)

Er dette noe du har prøvd i praksis eller? Trodde ikke man fikk returnert en brukt vare og pengene tilbake?

Og velkommen til forumet Jaws! Her vil du finne masse nyttig info og kunnskap! Og bare vent...innkjøpene stopper ikke.... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var vel nytt for meg også, men mener det var et tilbud Dag ga til en her inne en gang, men ikke at det var en generell ting han gjorde...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til forumet Jaws :)

Mitt tips er at du går for en Shield - som med fordel kan legges i 2 påføringer med noen timers mellomrom.

Et annet godt alternativ er Viking, som er en pen voks og god value for money.....

Så bruker du heller tiden og pengene til å fintune teknikken med prepping av lakk før voks - det er tross alt der ting må være i orden for at finishen skal bli bra.

Synes forøvrig du har en veldig "sunn" tilnærming til denne lidenskapen alt mens du selv insinuerer at det er grunnprepp og fagkunnskap som må ligge i bunnen - ikke prisen på produktene.

:)

Endret av Ståle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Ja, det kan nok se ut som om det er Shield som gjelder, egentlig.. Det var kanskje denne som jeg hadde forsket meg frem til i utgangspunktet, men all verdens forskning kan ikke erstatte praktisk erfaring - der er dere konger og jeg kun ansatt på kjøkkenet foreløpig :rolleyes:

Blir nok en liten bestilling i kveld, tenker jeg.. Hadde med det samme tenkt å ta med ONR for vaskings, siden dette virket relativt ok mtp riper etc. Any thoughts?

Jaws

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jaws og velkommen ja :)

Nå er det som folket sier at vi nok ikke noe stående returprogram på varene våre, men vi er heller ikke redde for å gi en sånn garanti innimellom og siden det nå først har kommet opp så skal du gjerne få returenere produktet om du ikke skulle bli fornøyd.

Lykke til med produktvalgene og bilstellet framover - skulle det være noe vi kan bistå med rundt våre produkter i så måte så ta kontakt med oss på kim@swissvax.no eller 61279900 - vi står klar til å hjelpe!

Mvh Dag/Swissvax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ONR + flisesvamp ser ut til å være en gla' kombo for tiden. Er en egen tråd på dette under produkt-tester

Shield er bra saker og Shield + Concorso er bare rått.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe du har prøvd i praksis eller? Trodde ikke man fikk returnert en brukt vare og pengene tilbake?

Og velkommen til forumet Jaws! Her vil du finne masse nyttig info og kunnskap! Og bare vent...innkjøpene stopper ikke.... ;)

Jeg har aldri gjort det på bilpleie, men ofte på andre ting som er kjøpt via nett.

Men ihht. lov nr 105 - Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Som sitert at det er 14 dager angrerett på varer uten noen som helst form for begrunnelse, og varen skal være i tilnærmet/bortimot samme stand og mengde som da denne var kjøpt.

Så hvis man skal følge loven loven til punkt og prikke så har selger krav til å ta tilbake varen, med mindre enheten er knust, eller brukt mer enn tilnærmet/bortimot samme mengde. Dette blir jo et defenisjonsspørsmål, å noe kjøper og selger må bli enig om. Kjenner jeg Swissvax rett så yter de fantastisk kundeservice som vanlig, så tror ikke dette blir noe problem.

Les mer her: http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html

Men nok off topic nå fra meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jaws.

Vet ikke om du allerede har bestilt jeg?

Shield er hvertfall en god voks og gå for, uten tvil.

Men det er også flere andre gode alternativer som kanskje kunne passet bedre om det er en spesiell bil/farge som du skal legge voks på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive