Gå til innhold

Skal kjøpe inn litt bilpleieprudukter - trenger råd/hjelp


Torek

Recommended Posts

Hei!

Ettersom jeg nå nylig har kjøpt meg en 20 år gammel bil som er BLANK i lakken til å være så gammel er jeg veldig opptatt av å beholde den sånn og beskytte lakken mest mulig. Denn bilen SKAL være blank og fin til enhver tid!

Jeg var inne på www.godkjemi.com og putte div. produkter i handlekurven. Lista ble lang, men må man så må man.

Det jeg lurer på er om det er noe av disse pruduktene jeg strengt talt ikke trenger? Jeg vil kanskje tro at noen av disse produktene jeg la i handlekurven er så godt som "identiske", eller?

Er HELT ny på bilpleieprodukter, men nå skal jeg lære.

Takk for alle gode svar :)

Her kommer den mulige kjøpelista:

- CRC Cockpit shine svamp

- Wash Mitt

- Foam Applicator Pad 4-pk

- Water Magnet drying towel

- Supreme Shine Microfiber

- Hot Rims all wheel cleaner

- Gold Class Trim Detailer

- Scratch X

- Quick Detailer

- Gold Class Bug & Tar remover

- NXT Spray Wax

- Interior Brush

- Endurance High Gloss (er denne eller NXT Insane Shine Tire Spray best?)

- NXT Insane Shine Tire Spray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- CRC Cockpit shine svamp

- Wash Mitt

- Foam Applicator Pad 4-pk

- Water Magnet drying towel

- Supreme Shine Microfiber

- Hot Rims all wheel cleaner

- Gold Class Trim Detailer

- Scratch X

- Quick Detailer

- Gold Class Bug & Tar remover

- NXT Spray Wax

- Interior Brush

- Endurance High Gloss (er denne eller NXT Insane Shine Tire Spray best?)

- NXT Insane Shine Tire Spray

CRC-svampen gir blankt dashboard... dvs glem denne. Bruk heller NXT Tech Protectant og en fuktig microfiber.

Bruk f.eks NXT Tech Wax 2.0 istedet for sprayvoksen.

Jeg liker insane shine best, men mange liker ikke denne fordi det blir veldig blankt. (BLING!)

Endurance holder seg lengre på hjulet, og den flaska er veldig drøy i bruk. Insane-boksen blir fort tom..

Ellers ser det greit ut ;)

Hva slags seter har du? (Ser at du har satt opp interiørbørste men ikke noe kjemi.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Jeg synes det ser stilig ut med blanke dekk, så da tror jeg at jeg går for insane.

Jeg har svart skinninteriør fra E30 M3. Kom med tips :) Jeg har ikke snøring..enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart skinninteriør fra E30 M3. Kom med tips :) Jeg har ikke snøring..enda.

Hvis skinnet ser greit ut fra før er det bare å rense/vedlikeholde med Leather C&C, som du smører på med pad og tørker av overflødig med Microfiber. Skinnet blir deilig mykt uten å bli glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

NXT tech wax ja istedenfor NXT spray wax... de tar så og si samme tid å bruke men NXT tech wax både ser bedre ut og holder lengere..

Ellers er jeg mer for endurance en insane, men det blir smak og behag.

Quote:

Det jeg lurer på er om det er noe av disse pruduktene jeg strengt talt ikke trenger? Jeg vil kanskje tro at noen av disse produktene jeg la i handlekurven er så godt som "identiske", eller?

"Strengt tatt ikke trenger" er ikke noe som heter det, en trenger ALT, ALT, ALT..... ;) (du kommer til å skjønne hva jeg mener etterhvert)

Uansett, velkommen på DCN også....

PS husk rabatt avtalen vi har med godkjemi da..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabattavtale? Hvor mye rabatt snakker vi da?

Hehe..nei, ingen pleieprodukter er vel bortkasta.

Edit: Da er jeg ladd for å bestille disse produktene:

- Wash Mitt

- Foam Applicator Pad 4-pk

- Water Magnet drying towel

- Supreme Shine Microfiber

- Hot Rims all wheel cleaner

- Gold Class Trim Detailer

- Scratch X

- Quick Detailer

- Gold Class Bug & Tar remover

- Interior Brush

- Endurance High Gloss

- NXT Tech Wax 2.0

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, velkommen på DCN også....

PS husk rabatt avtalen vi har med godkjemi da..

Takk for det :) Kazzper som lurte meg inn hit, og bra er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig :)

Er denne her bra å bruke i motorrommet? Noen som har prøvd? http://godkjemi.com/index.php?page=shop.pr...rt&Itemid=1

Evt. andre produkter/anbefalinger til motorvask?

Edit: CRC Motorvask eller DP Engine Degreaser? Hva funker best?

Edit 2: Da ble det bestilt CRC Motorvask + resten av lista.

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han som driver godkjemi.com medlem her på forumet? Ble no kødd med paypal når jeg skulle betale, så jeg skulle ha fått kontakt med han så fort som mulig da det haster litt at jeg får disse pleieproduktene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kazzper her på forumet ja, sikert bare å sende han en PM

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg forhåndsbetalte alle produktene jeg bestilte hos godkjemi og ble fortalt at jeg skulle ha dem i løpet av onsdag/torsdag forrige uke. Jeg mottok aldri noen produkter fra godkjemi, og ikke får jeg svar når jeg sender mail heller.

Hva foregår?

post-314-1217483658_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus
Jeg forhåndsbetalte alle produktene jeg bestilte hos godkjemi og ble fortalt at jeg skulle ha dem i løpet av onsdag/torsdag forrige uke. Jeg mottok aldri noen produkter fra godkjemi, og ikke får jeg svar når jeg sender mail heller.

Hva foregår?

Ikke så bra når tingene ikke kommer frem til tiden, men posten er i ekstrem ferie modus i øjeblikket vi har også oplevet op til 10 dages forsendelses tid i ferien.

Ikke sikkert det er godkemi sin skyld :-)

Mvh

Nanolotus Norge

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Posten er trege i feriene! Håper Trondheim klarer å videresende pakken min i løpet av morgendagen! Jeg er keen på shine når jeg kommer hjem på søndag!

Og forresten, velkommen inn hit! Kan love deg at du blir smålysten på en bestilling fremover i tid! Bestilte fra SS for ca 2,5 første gang, så en på 1200, og nå er en ny pakke på vei! Moro skal det være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mottatt pakken(e) nå ja, og jeg er utrolig fornøyd! :D I dag har jeg bukt 6 timer med shining av exteriøret på bilen, og det ble sinnsykt bra!Demonterte fronten på bilen for å få vasket skikkelig bak grill og lykter i samme slengen, samt. tok jeg en kjapp motorvask.

Det er rett og slett gøy å shine bilen med skikkelige produkter, så det er ikke siste gangen jeg handler skikkelige bilpleieprodukter iallefall :)

I morra kjører jeg igang med vask og rens av skinninteriør samt. støvsuging av hele bilen innvendig(som skjer relativt ofte).

Gleder meg også til å prøve felgrensen :)

Alt i alt, jeg er utrolig fornøyd med det jeg kjøpte!

Hvordan skal den hvite "vaskehansken" samt. padsene vaskes?

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mottatt pakken(e) nå ja, og jeg er utrolig fornøyd! :D I dag har jeg bukt 6 timer med shining av exteriøret på bilen, og det ble sinnsykt bra!Demonterte fronten på bilen for å få vasket skikkelig bak grill og lykter i samme slengen, samt. tok jeg en kjapp motorvask.

Det er rett og slett gøy å shine bilen med skikkelige produkter, så det er ikke siste gangen jeg handler skikkelige bilpleieprodukter iallefall :)

I morra kjører jeg igang med vask og rens av skinninteriør samt. støvsuging av hele bilen innvendig(som skjer relativt ofte).

Gleder meg også til å prøve felgrensen :)

Alt i alt, jeg er utrolig fornøyd med det jeg kjøpte!

Hvordan skal den hvite "vaskehansken" samt. padsene vaskes?

Bilder mann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veeeeeet.. Kameraet er desverre ødelagt, og min kjære Sony Ericsson K810i med møkkakamera er levert inn på rep. etter en fuktig aften sist helg. Mao., jeg har ingen kameraer tilgjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...