Gå til innhold

AG Extra Gloss Protection


tobiass1

Recommended Posts

Hei, jeg har hørt rykter om at extra gloss protection er noe dritt, og at den er på lakken i det uendelige og ikke går ann og få av igjen.

Stemmer dette? Synspunkter på den?

Tenkte og polere i kveld, først med Autoglym ultra deep shine og deretter extra gloss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har hørt rykter om at extra gloss protection er noe dritt, og at den er på lakken i det uendelige og ikke går ann og få av igjen.

Stemmer dette? Synspunkter på den?

Tenkte og polere i kveld, først med Autoglym ultra deep shine og deretter extra gloss.

Problemet er heller omvendt; den sitter ikke lenge nok på lakken. Bruk heller en god carnaubavoks og eventuelt en god sealer før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miatajon

I "gamle dager" før jeg oppdaget hvor stor og spennende produktjungelen med bilpleieprodukter er, så sverget jeg til Autoglym EGP, og jeg syntes egentlig den gang at den var topp!! To lag før vinteren, og beadingen var fremdeles grei da våren kom.

Er nok ikke top of the line, men er ikke egentlig Autoglym bittelitt undervurdert egentlig? (litt redd for å få hele forumet imot meg nå, hehe)

100 ganger bedre enn Turtle og Biltema som vel er de 2 nærmeste konkurentene for den vanlige mannen i gata som ikke er hardt angrepet av bilpleieviruset, men som handler produktene på den lokale sjappa??

SRP er jo super å bruke for hånd siden den fyller så mye, og toppet med EGP så blir resultatet rimelig bra vil jeg påstå ;)

Men når du legger på EGP så er den gjerne litt tung å få polert av igjen, så det er nok forsåvidt riktig ja!

16 Nissan X-Trail 4x4 Tekna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Hvis den var på lakken i det uendelige måtte det ha vært den beste beskyttelsen på markedet hehe..

Autoglym EGP er et bra produkt synes jeg, og ser ikke noe problem med å bruke den hvis man ikke har noe bedre da :P . Da den har ok holdbarhet og ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk :) Da tester jeg den siden jeg har den liggende.

Det bekymra meg bare hvis den var vanskelig og få av hvis den ikke så så bra ut :)

Kan sikkert ta bilder også da i tilfelle det er noen andre som lurer på hvordan de ser ut.

Takk for hjelp, setter pris på dere trivelige mennesker på dette forumet som tar seg tid til og svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bare pass på å rense lakken før du legger på denne, du kan legge den rett på om du vil, men oppnår mye lengere holdbarhet om du renser og prepper lakken din før den benyttes. Autoglym SRP feks først..

Brukte denne før også, og den var ikke ille den, men har funnet andre ting etterhvert som jeg liker bedre, men det er jo en evigvarende saga det mht meg...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Da trenger du ikke srp....

så ikke det..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor respekt for EGP mtp holdbarhet.

Før jeg ble bilpleie frelst, holdte jeg på med autoglym osv osv..

Da var det å legge et lag egp, la det herde i 3-4 timer og så tørke det av..

Det holdte i over 6 mnd, gjennom vinteren.. Fortsatt beading!

Tror jeg må ta en test på en bil.. Først SRP og deretter EGP.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...
Alfaduden

herde i 4 timer? Trodde det skulle tas bare etter noen minutter.. Får man bedre effekt hvis det ligger på 4 timer før man tørker det av?

EGP kan herde så lenge en vil. Hadde det på båten om høsten og buffet av om sommeren. Like ren og blank som den var året før. Helt topp!

Om det er nødvendig eller bedrer holdbarheten er slett ikke sikkert, men skader hvertfall ikke.

Endret av Alfaduden

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Autoglym har mye flotte produkter. De fleste produktene som er for vanlig mann i gata fungerer til sitt bruk, om brukt rett. Noe tull er det såklart, men mye kurrante produkter. Holder kanskje ikke egentlig hva de lover, men vi vet nå såpass da :)

 

De fleste sealere og vokser bør buffes etter angitt tid, om en venter for lenge vi større del av voksen/sealeren "sitte" fast i det som er overflødig og buffes av, og da drar en med seg mer enn det som egentlig er nødvendig. Og vil da påvirke produktet. I hvilken grad avhenger såklart av produktet. Uten at jeg skal si at noen her har "ødelagt" for noe produkt. 

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

SPR har fillere, så jo flere lag du benytter jo mer skjuler den av riper, så ja, flere lag går bra med SRP :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

todleif

Dette er ein gammel tråd, men herding er etter at ein har tatt av produktet.

Er produktet på er det hazing.

Er greit å følge produsentens anbefalinger om hazetid.

Har dei ikkje anbefalinger, so venter eg til produktet har tørket, før eg tar det av. Gidder iallefall ikkje vente for lenge med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Dette er ein gammel tråd, men herding er etter at ein har tatt av produktet.

Er produktet på er det hazing.

Er greit å følge produsentens anbefalinger om hazetid.

Har dei ikkje anbefalinger, so venter eg til produktet har tørket, før eg tar det av. Gidder iallefall ikkje vente for lenge med det

:thumbup:

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Og veldig bra å bruke gammel tråd også, da blir det holdt samlet, og det blir ikke 14 tråder om samme tema :)

 

Cudos til deg for det Rub :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...