Gå til innhold

Selge ATV til noen i utlandet


garrett_T4

Recommended Posts

garrett_T4

Hei.

Har i disse tider aventert min can am renegade på finn.no

fikk mail fra en marine biologist som vill kjøpe denne, på engelsk, han ville betale via paypal, men jeg foreslo finn.no betalingsgaranti.

Hjelp :P

Hva bør jeg gjøre nå? noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Høres rart ut.. Men når det er sagt så er atv ofte billigere å kjøpe i norge, også cross.Deter om man ikke har betalt moms, og har skilter. Det er billigere å kjøpe ny f.eks raptor 700 i norge enn sverige.. Så fremt du ikke skal ha skilter. Men om han betaler og du sender fra deg atv når navnet hans er registrert på konto da?

Vet at det er dårlig butikk å ta inn atv fra f.eks england. Mange som tar inn brukt fra italia.(containere)

Er vel måter å gjøre det ryddig på også? møtes i bank med kontanter f.eks??

cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres for bra ut til å være sant, så er det som regel det.

Kjenner til en del av metodene som blir brukt, og dette er helt klart en av dem.

Paypal, western union, osv blir ofte brukt til svindel da han som skal hente pengene ikke trenger å vise frem noe legitimasjon.

Hvis du bruker google på den informasjonen du har om personen, feks navn, telefon, adresse osv. kan du fort finne ut om personen "eksisterer"

Telefon kataloger er fint å bruke for å finne ut hvor personen bor, så ringer du en av naboene og spør om vedkommende er nabo f.eks.

Mulig jeg er paranoid men nettet skremmer meg, men så har jeg jo jobbet med det i 13-14 år default_blink.png

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

Takker for gode råd her folkens :)

Har fått en del mailer nå, faktisk med navn å adresse, men jeg må si at dette lukter virkelig!!!!!! :P

Chris Dudu

Sawley Rd, Miles Platting, '

Manchester, Lancashire

M40 8BB,

United Kingdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en grisebillig Audi på finn, for en stund siden selv, legger med hele mailen så kan du se likheter. Snakka med mamma som jobber i bank, og hu sa at mye av det nye svindelgreiene som var ute ofte var addressert til Manchester.

Hei,

Først må jeg be om unnskyldning for alle mulige dialektiske eller grammatiske feil i mitt forsøk på på å gi deg så mange detaljer som mulig om bilen, og om en eventuell transaksjon av den. Jeg vil nevne at jeg er fra Norge (mine foreldre er begge norske statsborgere), men jeg ble født i England og har bodd her siden jeg ble født. Derfor snakker jeg ikke det norske språket spesielt godt, og jeg har store vanskeligheter med å uttrykke meg som jeg gjerne vil. Jeg håper derfor at de opplysningene som jeg herved gir om bilens tilstand, samt vilkårene for inngåelse av en mulig transaksjon for kjøp av bilen, blir riktig forstått. Jeg vil prøve å gi deg informasjon på norsk og også på engelsk. Hvis du har noen spørsmål, vennligst kontakt meg på engelsk, men du kan også bruke norsk hvis du har problemer med engelsk, og jeg vil gjøre hva jeg kan for å beskrive alle detaljer til deg så tydelig som mulig.

Jeg vil begynne med alle detaljer angående årsaken til at jeg selger denne bilen:

Som jeg nevnte ovenfor er mine foreldre norske, og vi eide et hus og en eiendom i Norge frem til i forrige måned. På grunn av verdenskrisen og enkelte økonomiske problemer som min familie og jeg sliter med, var vi tvunget til å selge huset og eiendommen i Norge. Bilen som er for salg ble brukt av meg i Norge for personlig bruk da jeg var på ferie der. Da vi solgte huset, prøvde jeg å selge bilen også, men fant ingen som var interessert på det tidspunktet, og også på grunn av det faktum at jeg måtte tilbake i England for jobben min så snart som mulig (jeg arbeider som bygg- ingeniør), og ble tvunget til å gi avkall på å selge bilen i Norge, og måtte derfor ta den med til England. Mitt arbeide er naturligvis veldig viktig for meg i disse vanskelige tider, og jeg måtte gi avkall på å selge bilen i Norge der jeg kunne ha fått en svært god pris for den, sammenlignet med den prisen jeg nå forlanger. Jeg prøvde å selge bilen da jeg kom tilbake til England, men ingen viste noen interesse i en bil med rattet på venstre side (i England har bilene rattet på høyre side), og prisen jeg ble tilbudt her for den var svært lav sammenlignet med bilens virkelige verdi. Av den grunn tenkte jeg å selge den over Internett til en norsk statsborger (fordi bilen fortsatt er registrert i Norge) og selv for en mindre pris enn det som praktiseres på det norske markedet.

Du har her informasjon om bilens nåværende tilstand.

Bilen er immatrikulert og registrert under mitt navn og med den adressen hvor mine foreldre hadde hus i Norge. For eventuell kontroll, kan du sjekke bilens registreringsnummer med norske myndigheter: UF 29706. Bilen er i perfekt fungerende stand, den har ingen riper eller andre merker eller bulker. Bilen har aldri noen gang vært i en ulykke. Bilens interiør er skinnende rent, fordi jeg ikke røyker, og jeg brukte den bare sporadisk og kun for personlig bruk. Motoren fungerer perfekt. Kontroller ble alltid foretatt i tide og på autoriserte verksteder. (Bilens servicebok er gyldig og vil bli levert sammen med bilens andre dokumenter). Bilens spesifikasjoner ble nevnt i salgsannonsen men hvis du vil at jeg skal nevne dem igjen, kan du bare be om det. Jeg tror at mange av bilens utstyrså vel som dens nåværende tilstand kan bli sett på bildene fra salgsannonsen.

Bilens salgspris er 120.000 kroner. I denne prisen er inkludert avgifter på transport til Norge og gebyrene for registrering til ditt navn i henhold til norske lover. For en mulig transaksjon, foreslår jeg følgende:

- Overføring av eiendom av bilen og dens levering til Norge vil bli foretatt av et internasjonalt transportbyrå (et av de største transportbyråene i verden for denne type tjenester) som også har et kontor i Manchester, England (jeg bor i Manchester og bilen er her i øyeblikket). Tjenestene som tilbys av dette selskapet er veldig trygge for begge parter, altså både for selger og kjøper. Ved å benytte av denne typen firma, vil du ha muligheten til å inspisere bilen før jeg mottar noen penger for den. Dessuten vil dette selskapet levere bilen direkte til din hjemmeadresse i løpet av kun syv dager. Bilen blir levert med et dokument som kalles "return bill" (et dokument som ligner på et garantibevis). Dette dokumentet gir deg rett til å teste bilen i 10 dager og hvis du ikke er fornøyd med dens tilstand, har du rett til å returnere den uten å betale noenting. Med dette dokumentet kan du være sikker på at den bilen du kjøper er nøyaktig slik som jeg beskrev den. Dette selskapet tilbyr en rekke tjenester som beskytter kjøper og selger på samme tid, og hvis dette virker som et godt alternativ til å inngå en transaksjon på for deg, kan du kontakte meg og spørre meg om mer informasjon om selskapet og selve transaksjonen.

- Et annet alternativ kunne være at du kommer hit til Manchester for å sjekke ut bilen her. Hvis dette passer deg bedre, må betalingen foretas i kontanter og kjøperen vil være ansvarlig for bilens transport. Hvis dette for deg virker som en bedre måte å foreta et kjøp på, vennligst kontakt meg slik at vi kan sette opp detaljer for et møte.

Disse er de detaljene jeg kan gi deg til å begynne med. Hvis du er interessert i en mulig transaksjon, eller hvis du ønsker mer informasjon om transaksjonen eller selve bilen, bare ta kontakt med meg. Til slutt vil jeg igjen be om at du gjør så på engelsk, hvis det er mulig, for det er vanskelig for meg å gi svært klare detaljer på norsk. (Som nevnt før, foreldrene mine er norske statsborgere, og de hjalp meg til å skrive denne meldingen på norsk, men jeg snakker ikke språket, fordi jeg er født og oppvokst i England. Jeg virkelig ønsker å kontakte meg på engelsk fordi mine foreldre er gamle og syke også, og jeg ønsker ikke å forstyrre dem med mine personlige problemer).

Takk for din interesse og tålmodighet til å lese hele meldingen, men jeg ønsket å gjøre ting klart.

Vennlig hilsen,

Runar

14 St Anns Square

Manchester M2 7HQ

United Kingdom

Phone: +44 788 158 3517

Så fikk jeg denne:

Hi,

As mentioned in my previous message, the car is located in Manchester, United Kingdom. ( The car is currently located into the transport company custody with all the documents ). I left it there because I only have a garage and I am keeping my British car into the garage and also because if we understand to close the deal this company will take care of all the shipping arrangements, including to make the transfer of propriety onto Your name to The Norway Consulate from United Kingdom. It is much easier for me to use the services that this company is offering because they will take care of all the paper work, including to make the contract of sale between You and me. The name of the transport company is WorldCargo Logistics. Their Web home page is: www.worldcargologistics.co.cc. Using this type of company will give You the chance to inspect the car before I receive the payment for it. Please go to the transport company's website and click on '' Escrow Transactions '' to see the entire transaction process and also what type of guarantees they are offering for such transactions.

I will also try to explain step by step how we will close the transaction through this company:

(1) First of all and most important, if You agree to close the deal, You will have to send me Your shipping information ( Your Full Name / Date Of Birth / Your Full Shipping Address / Your contact phone number and if available also a contact fax number ).

- After I receive Your shipping information, I will contact the transport company and make the shipping reservation onto Your name and with Your shipping address as the intended receiver. Then I will go to their office to make the transfer of the propriety onto Your name. The transfer of the propriety documents will be done to The Norway Consulate from Manchester by a legal attorney that works for the transport company and I will support the taxes for making the transfer of propriety onto Your name.

(2) You will receive a notification from the transport company as a confirmation that the car is in their custody, that the car has been inspected, that I have signed for the transfer of the ownership documents to Your name and that the car is ready to be shipped.

- After that, You will have to send the payment to the transport company. The transport company will ask You to send only a deposit amount in advance using their Banking Wire Transfer into their bank account in order to let the car be shipped and not the entire amount that we are dealing for. The balance amount will be paid upon car arrival. As You can see the payment is sent to the transport company and not to me directly. The payment will be forwarded to me only after You will receive the car and confirm that You accept it.

- The transport company will verify the payment, and if everything is in order, they will start the shipment and the car will be delivered to Your door step in maximum 7 Days.

(3) The car will come with 10 days Return Policy ( Period to inspect the car condition and if by any reason You won't be satisfied, You will be fully refunded within 24 hours). If by any reason, You will not be satisfied with the car, You will return the car through the transport company with no expense. ( I will support all the returning taxes ). I am sure that we won't need to use the Return Policy but this is a guarantee from my part that the car is exactly as I described it. After You will receive the car and You will be completely satisfied with it, You will instruct the transport company with Your decision. If everything will be ok from Your part, then they will forward me the founds and the deal will be closed.

Regarding the transfer of the car's ownership documents:

A transfer property request will be sent by the transport company to the Norwegian Embassy for approval. It will be filled the ( part 2 ) of the official Norwegian document with our details, along with a selling contract made and legalized by the transportation company in compliance with the Norway consulate and send it for approval. It will be approved in maximum 24 hours and will be valid only when You will sign it (when You will accept the car after the 10 days inspection period).

If You agree to close the deal then send me the information I requested from You above and in maximum 48 hours all arrangements will be done.

Thank You in advance!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

Ja det er mange av de der ute som prøver ser :P

Men hva kan gå galt hvis han legger pengene til min paypal konto da? han skulle få frakt selskap til å hente å det var ikke måte på hvor lite jeg måtte gjøre, garantert pissprat :P

Han sa at han jobber på en båt der de ikke hadde lov til å snakke i telefon, så han fikk ikke kontaktet sin bank, men jeg sa at han kunne sende mail, men da svarte han ikke :P

Men veldig gira på paypal :P

Ja det hadde vært gøy å lurt de trill rundt :)

Endret av garrett_T4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paypal og western er begge kjent for å bli brukt med stjålet id og bank informasjon så er ikke så lurt nei. Ufattelig enkelt å finne bank informasjon om noen i disse dager.

Det du kan gjøre er å ringe og bekrefte at det er den personen, samt få id nummer og ringe politiet i england for å få det bekreftet eller eventuelt få de til å skjekke saken videre. Selger du noe og blir betalt med stjålet id så blir det trekt penger av din konto igjen for at den som ble svindlet med stjålet id har rett messig krav på pengene. Og siden det er utenlands så blir ikke de å gjøre noe mer med saken din annet enn å prøve å finne personen og gi deg gjenstanden tilbake. Men kjansene er jo små for at det skjer. Og du ender opp med å kontakte politiet i norge som heller ikke kan gjøre noe annet en å gå inn i konsulet med engalnd vedrørende saken. Skaff deg salgs forsikring så er du i alle fall sikkret om det skulle ende sånn.

Hans.

Endret av Bompi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

hehe, ja det var noen "treff" der ja for å si det sånn :)

Har egentlig slått fra meg denne handelen for lenge siden ja :)

Endret av garrett_T4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

Skrev en mail til han nå:

Beklager dårlig ordforråd/skrivefeil.

I usualy sell things and get paid in money, not fake promises, so if you want to buy my ATV, bring money!!

Your E-Mail adress, your story seems suspicious, and you live in Manchester? a ATV with Norwegians licens plates is much more expensive compared to other countryes.

No money, No ATV.

Mvh/greetings

Ole Mareno Einseth

Einseth Bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

En kolega av meg, prøver å selge en Mazda 323GTR på finn nå.

Han fikk også en veldig lik hendvendelse....

Bare han karen her var på Haiti og drev med noe saker på "humanitære" grunnlag.. og hadde glemt noe greier til nettbanken... bla bla bla...

samme opplegg vil VELDIG gjerne betale via paypal, og det kommer noen/firma å "henter" bilen for han.......

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scam scam scam. Sjekk ut 419eater og få en god latter av folk som lurer svindleren - ofte på ganske grovt vis :)

Endret av Danisjboy

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej på jer

Jeg er dansker og har forsøgt at sælge min campingvogn på den blå avis på nettet og har fået sms og mails fra selvsamme chris dudu, marinebiolog og adressen er den samme som du har fået. hos mig har han lavet en fejl, for han har skrevet at han har set annoncen på finn.no og der er min annonce altså ikke

det er garanteret snyd og bedrag. Hvad angår hans emailadresse så er den ikke valideret på paypal, og konfronteret med det skrev han at han ville bruge sin firmakonto til overførsel.

DONT DEAL WITH HIM

venlige hilsener fra Karina Danmark

  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Enig, cred til deg Karina for info...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!!

Har fått samme mailen som over ved henvendelse på en passat. Bilen sto i england, syke foreldre osv... Bla, bla.

Blir provosert av folk som har som motiv å lure andre. Men noen biter jo på når de legger ut annonsen for 400,- på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...