Gå til innhold

Mothers


Driller

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Velkommen hit.

Først og fremst så er det greit å si hvilke produkter du lurer på da Mothers har en relativt stor produktserie..

Blir enklere å svare da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Jeg tenker da på Mothers produktene generelt.

Men kan jo liste om noen som jeg vurderer:

Clay bar system

Car wash Mothers

Caranuba wax

Caranuba cleaner wax(er det lakkrens)?

Power polish

Sealer Glaze

Ja det var noen produkter jeg vurderer.

Har brukt autoglym mye før,men tenkte å bytte litt merke.

Har og vært å sett på swisswax,men det er jo et helt annet prissjikte......

Antar at Mothers og er silikonfri på linje med Autoglym.

Men for å stille et annet spørsmål og da,hva skal jeg kjøpe av produkter om jeg ønsker State of the art?

På forhånd takk, og håper og tror jeg får mye glede av dette forumet fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye fordeler ved å holde seg til merker som er "vanlige" her på forumet, særlig når man er ny innen bilpleie. Det er lettvint da hvis du trenger hjelp og informasjon fra andre som har erfaring med produktene :) Her inne går det jo mye i meguiars, 3M, scholl osv, men da er det som regel snakk om proff produktene til disse, og ikke forbruker serien. Produktene du nevner ser ut til å være fra forbruker serien til mothers. Mothers generellt har nok vært lite brukt og omtalt her, kanskje med unntak av endel børster og sånt :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok forbrukerserien ja.Er vel det som selges mest til menig mann:)

Har vært å titta litt rundt på nettet her.

Det som selges fra Swissvax og det som selges i nettbutikken hos Scandicshine, er det proffprodukter?

Regner med det er en del forskjell på forbrukerserien og proffserien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax er vel noe litt for seg selv. Swissvax er mest kjent for voksene sine som er veldig populære. Spesiellt blandt de som vil ha noe ekstra eksklusivt, voksene deres brukes både av profesjonelle og amatører. De har også en del andre produkter som ikke er fullt så utbredt. Når det gjelder polish og andre produkter går det mest i scholl og 3M her på forumet. Forskjellige produsenter er som regel best på forskjellige områder. Det meste som selges hos f.eks scandicshine er proff produkter ja.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt mothers clay bar system og syns den funka ganske bra, clay'en er passe aggressiv uten å etterlate for mye merker, og luben har en ganske god duft :)

ellers har jeg og flere andre her inne hatt negative erfaringer med mother wash mitt, den har en tendens til å gå ganske fort i oppløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt mothers clay bar system og syns den funka ganske bra, clay'en er passe aggressiv uten å etterlate for mye merker, og luben har en ganske god duft :)

ellers har jeg og flere andre her inne hatt negative erfaringer med mother wash mitt, den har en tendens til å gå ganske fort i oppløsning...

Ser også at det har vært delte meninger angående mitt`en til Mothers, men jeg må si at jeg aldri har opplevd noe negativt, har også hatt én som har holdt ett års tid nå.

Samtidig har jeg brukt flere hansker, og gitt bort flere, og aldri hørt at det har vært problemer med disse, så jeg er ikke redd for å anbefale dem.

Videre synes jeg også at felgkosten er helt hundre, bruker den både til utsiden av felgene (innsiden når de er av), dekksider og i motorrom. (Forskjellige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mothers er bra.

I USA hvor både Mothers og Meguiars kommer i fra, er det Meguiars som selges i alle dagligvarebutikker. Mothers selges nesten utelukkende hos bilrelaterte kjeder.

Jeg har prøvd og brukt mange av Mothers sine produkter, da jeg bodde i Texas, og er godt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste erfaringen jeg har med Mothers er børster, har felgbørsten og dekkskrubben. Meget gode børster!

Anbefaler at du prøver noe annet enn Autoglym ja....gode "billig" merker er jo Meguiars og Dodo Juice, med meget gode produkter.

Sjekk www.blankbil.no for Dodo Juice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar:)

ser det er en her som anbefaler meg å bruke noe annet enn autoglym,kan du utdype det?

Har brukt glassrensen deres mye,den funker bra, både på bilen og spesielt på campingvogna.

Men jeg sliter med å få gjort vogna skikkelig ren med autoglym,har regnet med det at jeg ikke har jobbet nok med produktet.......

En annen grunn til at jeg og har brukt autoglym på vogna er jo også fordi at den er mild mot tetningsmasse etc.

Men jeg er på leting etter andre produkter for å bruke på den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mothers er bra.

I USA hvor både Mothers og Meguiars kommer i fra, er det Meguiars som selges i alle dagligvarebutikker. Mothers selges nesten utelukkende hos bilrelaterte kjeder.

Jeg har prøvd og brukt mange av Mothers sine produkter, da jeg bodde i Texas, og er godt fornøyd!

Nå vet ikke jeg når og hvor i usa du har vært, men når jeg var i Florida i september var det absolutt like mye mothers som MG rundt om på de vanlige butikkene, og de fleste jeg snakka med når jeg var innom bilrelaterte butikker anbefalte mothers oftest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar:)

ser det er en her som anbefaler meg å bruke noe annet enn autoglym,kan du utdype det?

Har brukt glassrensen deres mye,den funker bra, både på bilen og spesielt på campingvogna.

Men jeg sliter med å få gjort vogna skikkelig ren med autoglym,har regnet med det at jeg ikke har jobbet nok med produktet.......

En annen grunn til at jeg og har brukt autoglym på vogna er jo også fordi at den er mild mot tetningsmasse etc.

Men jeg er på leting etter andre produkter for å bruke på den også.

Det kommer jo også litt an på hvilke produkter du bruker til hva... hvilket produkt er det du ikke får vogna ren nok med?

Skal du jobbe for hånd er AG sine produkter helt ok. Paint renovater er den mest aggressive lakkrensen, super resin polish renser litt og fyller/skjuler en del defekter og etterlater bittelitt beskyttelse. Skal du ha beskyttelse/LSP er Extra gloss protection ganske holdbar. Bilsåpa synes jeg ikke noe særlig om, lite skum og dårlig glid, der finnes det mange "bedre" alternativer.

Dog kan du godt bytte ut Paint renovator med en annen tilsvarende lakkrens da den er ganske "uggen" å jobbe med, DC1 paint cleaner fra meguiars er mye enklere å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer er vel å bli kvitt asfalt,sot,tjære etc fra vognsidene,da de ikke er glatte.

Såpa til AG tar jo ikke bort noe.

Tenkte å kjøpe en flaske tar remover fra AG for å prøve den.

Taket er helt glatt men etter hver sommersesong så er jo det fult av avfall fra trær,veistøv etc

så jeg får se litt hvilke alternativer jeg finner på nett.

Tenkte den skulle få seg en skikkelig runde nå når vintersesongen er ferdig med lakkrens polish etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar remover er også god på asfalt og tjære, men med prikkbort får du mer for pengene, også har den sprayhode i motsetning til tar remover som egentlig skal påføres med svamp/klut og ikke påføres store områder på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en god lakkrens til å fjerne oksydering kan jeg virkelig anbefale autorange sin lakkrens, koster ikke skjorta men får jobben gjort :) autorange banana wax er og en god voks i samme serie som jeg ser enda sitter på bilen til madammen som jeg voksa i fjord sommer... men det ble kanskje litt OT det...

som sagt før så kan jeg vertfall anbefale deg Mothers clay kit, og mothers felgbørster :) hansken kan jeg nesten ikke noe for og imot, min gikk som sagt i oppløsning etter å bare vakset 4-5 biler og kjørt den i vaskemaskina på ull-program mellom hver bil... MEN før den revnet helt følte jeg at jeg hadde dødd og komt til himmelen første gang jeg prøvde den sammen med Poorboy's superslick and suds bilshampoo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...