Gå til innhold

Hvor Ofte Vasker Du Bilen På Vinteren?


Dennis

Recommended Posts

  • Admins

Ja hvor ofte vasker du bilen på vinteren? og hvordan?

selv prøver jeg å vaske den minst 2-3 ganger i måneden med underspyling.

Vasker den for det meste på bensinstasjon selvvask, men går en sjelden gang i børsteløs vasken hvis jeg har dårlig tid :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vel å vaske så ofte det er forsvarlig i forhold til utetemp. GDS-hallen på Bilby'n er et godt alternativ til K2000 her i Trondheim. Fordelen der er at man har rennende vann hele tiden. Men har ikke underspyling da. Så må en tur innom K2000 eventuelt etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no
spyler av bilen med avfetting stort sett hver dag, siden vi har steamer med varmtvann på jobben, vasker den skikkelig ca 2 ganger i uken

jeg polerer bilen min vertfall 1 gang i måneden ;)

Må jo polere 1 gang i måneden når du bruker avfettning hver dag :P

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Burde nesten vokse en gang i uka da:P Jeg prøver å få vasket min en gang i uka, men det er litt sloppy vasking:P

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ofte som mulig, men krever av meg selv at det skal være over 5 plussgrader for ikke å fryse i hel når jeg holder på.

Har jo tidligere vintere ikke vært uvanlig med pluss 5 i Bergen men i år har det selvfølgelig vært så kaldt siste måneden at jeg ikke har fått vasket bilen siste måneden.

Kryr jo ikke akkurat av selvvask i Åsane bydel heller så kjappe løsninger blir det også dårlig med..

HATER VINTEREN :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter utetempen... Vasker som regel i HydroTexaco sin vaskehall her jeg bor. Men sånn ca 1-2 ganger i mnd. Blir lite kjøring, da jeg går til jobb. Men må bli flinkere til å underspyle jevnere om vinteren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker den 2 ganger i uken i vaskehallen (den holder 10 til 15 grader) med b0tte og vaskehanske, blir litt daarlig med underspyling, men setter med ned paa saa jeg faar tatt undersiden av kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket begge bilene mine i dag og oser av god samvittighet..

Hadde over 5 pluss her kl 20.00 så da var det frem med Høyttrykkspyler grit guard og vaskehanske og sette i gang å kose seg..

For en herlig følelse, vår i luften og fine rene biler. :rolleyes:

Blir vel lenge til neste gang. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Så ofte det lar seg gjøre på søndager hele vinteren, den som er I garasjen er det greit med, men den som hviler ute er jeg litt mer forsiktig med da den har noen merklige løsninger med tanklokk og dører som fryser uansett hva jeg gjør med de etter vask (samme hvis det blir kald etter regn)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...