Gå til innhold

Shine av eksos, helt enkelt!


Martinsh

Recommended Posts

Et lite tips til de som sliter med shining av endestussen på bilen sin:

Etter å ha prøvd masse forskjellige avfettinger og middler beregnet for oppgaven syns jeg dette skuffer ganske heftig. Uansett hva du bruker av middler må du uansett skrubbe deg ihjel. Jeg fant ut at P21s og Sonax extreme felgrensene fungerer helt utmerket for denne oppgaven, det fjerner så si alt bare ved påføring og virketid, uten skrubbing. Så jeg anbefaler DCN folk å teste dette ut :) Gi gjerne tilbakemelding på hva du syns :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bestandig å dusje eksosen med felgrens hver gang jeg går over felgene jeg :) fungerer helt greit, etter en stund må man mekanisk til verks her også!

Har bare brukt billberry jeg da, men regner med P21s er enda bedre på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet med at jeg ikke var alene om dette ;) Hvordan gjør du det? Sprayer på, la virke så spyle? Jeg påfører 2 ganger med 10 minutters mellomrom etterfulgt av spyling :)

Edit: Sonax extrem fjernet ingrodd asfalt, skitt, sot og gummi på endestussen på en E36 M3 kun ved en påføring :) Jeg viste eier dette og han dro til clas o og kjøpte ALT som var av sonax extrem

Endret av Martinsh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å ta dette samtidig mens jeg tar felgene så det får virke like lenge som der. I det siste har jeg bare sprutet på og la virke i 5-10min avhengi av hvor mye tid jeg trenger på andre ting før jeg skal spyle av. Er det slik at jeg må bruke børste på felger så bruker jeg børste på eksos også. vasker vanligvis såppas ofte at eksosen ikke blir så skitten at jeg må til med berøring, og blir det ikke bra med børste å felgrens går jeg bare over med en gammel mf og vann så bruker det å bli bra :)

Nå bruker jeg å gå over eksos med autobahn etter metalpolish noen ganger i året da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv også Scholl Spam, råeste jeg noengang har brukt på eksos :) Må til med lett berøring

Ja, dette testet ketil på kurset i november også og det fungerte veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...