WaxOn

Skiltplateholder / skiltrammer til nye EU skilt

Har ingenting med bilpleie å gjøre, men fant ikke noe annet passende sted å poste det - prøver derfor her (mod. får evt. flytte posten om den skulle vært under annet emne).

Er på jakt etter noen skikkelige skiltrammer til de "nye" EU skiltene (52 x 11) i plast. Skal sitte på en BMW E87 (1er). Jeg kjøpte et sett billige Biltema rammer i svart plast - disse holdt vel 2 uker før dem begge sprakk. Både fremme og bak - oppe og nede på midten. Antakelig som et resualtat av at de står i spenn/bue grunnet designet på bilen - spesielt frontfanger - og frost. At rammene fra Biltema er av billig, porøs plast som tåler lite og ingenting, gjør ikke saken bedre...

Hvor får man tak i skikkelig skiltrammer til disse skiltene, helst i metall (stål, krom el. lign) - ikke noe billig Biltema-plast ??

Har trålet nettet uten hell. Ser de har noen på BS - men til disse skiltene har du kun noen i plast, krom eller karbon look.

Håper noen har noen tips å komme med. Har lite lyst å begynne å bore i disse ny plastskiltene, for da å droppe hele ramma...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slike? :)

Edit: Øyvind var litt før meg der ;)

Endret av Ælen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
disse er også plast da men de tåler vel å bli litt bøyd?

Ja mine er litt bøyd, går bra det :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse tåler å bli noe bøyd ja, men finnes grenser ;) kan iallefall garantere at de kan bøyes mer enn de på Biltema. For de er dårlige greier, prøvde de for en lang tid tilbake og satt vell på 2 min før hele driten knakk og det bare spratt av.

Foran på bilen min som er ganske så bøyd, så har jeg droppet skiltramme og bruker kraftig 3M "borrelås" som sitter veldig bra! og ser også mer clean ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meld deg inn i www.bmwccn.no og kjøp klubbens egne skiltplater ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detailersclub-rammene er jo førstevalg! Ikke noe problem med bøyen på min E87. Før jeg fikk mine brukte jeg rammer fra Bilia. Svingte bare innom delelageret og fikk ett sett gratis. Dette er noe mange bilbutikker gjør som reklame.

Begge de typene jeg har brukt har en mye seigere plast enn de jeg har sett i utstyrsbutikker som Biltema o.l.

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har vinkelsliper så passer skiltene fort i de gamle rammene også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DCN skiltplatene er fine og passer på alle nye skilt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere gode tips her! Foreløpig ikke gått til innkjøp av nye, ser helst at de er helt clean uten noe form for reklame etc.

Helst ville jeg hatt dem i rustfritt stål alu., eller krom - men det ser vanskelig ut å få tak i det til de nye skiltene...

Får til nøds kjøpe ett sett fra Detailersclub... wink.gif det høres iallefall ut som de er mer solide, samt med bedre feste, enn de elendige Biltema rammene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er som sagt ganske kjapt gjort å få de til å passe i de gamle holderene, måtte gjøre dette fremme på A6'en min, siden den originale holderen i grillen kun passer de gamle skiltene... Det er bare å slipe ned den ramma rundt skiltet, slik at det blir helt flatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meld deg inn i bmwccn ja. veldig mye bra rabatter der, og skiltholderne er ganske bra. har de på en e90, og kan bøye de ganske bra.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive