Gå til innhold

Hiace VS Transporter


Reodor

Recommended Posts

Ja ja da skal toyota legge ned den nordiske utg av hiace, og der kommer problemet mitt <_<

Har i dag Toyota Hiace som arb bil å godt fornøyd med den, men er på utkikk etter en helt ny, men burde jeg heller gå for transporteren da hiace ikke skal leveres mer i nordisk utg???

De fleste jeg har pratet med sier hiace er best når det gjelder drift/vedlikehold,

ble liksom ikke noe enklere og besteme seg :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 2001 transporter til arb.bil, fikk tilbud om 2009 hiace, men takket nei etter en prøvetur på få kilometer... Har nå 06 Transporter 170hk 4motion, og kunne aldri i verden tenkt meg å bytte den ut med hiace, grunnet comforten. Hiace er nok mer holdbar i forstillng etc enn transporter, men til gjengjeld er transportern betraktelig bedre å kjøre. Jeg kjører mye og derfor er jeg nødt å ha en komfortabel bil og. Skal sies at jeg er rundt 190cm høy og, og det utgjør jo endel av forksjell mellom de to biltypene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 2001 transporter til arb.bil, fikk tilbud om 2009 hiace, men takket nei etter en prøvetur på få kilometer... Har nå 06 Transporter 170hk 4motion, og kunne aldri i verden tenkt meg å bytte den ut med hiace, grunnet comforten. Hiace er nok mer holdbar i forstillng etc enn transporter, men til gjengjeld er transportern betraktelig bedre å kjøre. Jeg kjører mye og derfor er jeg nødt å ha en komfortabel bil og. Skal sies at jeg er rundt 190cm høy og, og det utgjør jo endel av forksjell mellom de to biltypene...

Hva har du i forbruk på transporteren?

Er selv 194cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du trygt kan kjøre hiace i 10år til etter det er slutt på salget i norge, det er en veldig driftsikker bil men komfort skal vi ikke prate om.. har selv investert i stereoanlegg for 7000kr i min for å prøve å overdøve støyen! klarer det nesten! :blink: men den starter og går! har en 2005mod som er rullet over 160000 nå, og har aldrig vært på verksted bortsett fra servicene. Trenger du ikke 4wd så kan du prøve nye H1, den synes jeg var grei å kjøre, tror det var 163hk i den så det var litt mere action i den enn hiace på 104hk =) men skulle jeg bytte idag så hadde det nok blitt en transporter :P

2007 Vw Touran 1,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-ace med comfortvegg sitter jeg godt i. Er 190 cm høy. Uten comfortvegg er den ubrukelig. Transporter er jo mange hakk mer moderne, men skal du ha bilen i noen år å virkelig bruke den til arbeidsbil er nok Hi-ace ett soleklart valg.. MED comfortvegg vel å merke.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du i forbruk på transporteren?

Er selv 194cm.

Har alt fra 0,8 til 1,4 i forbruk på den... Da er det og medregnet mye tomgangskjøring. Derfor vet jeg ikke hva som er faktisk forbruk pr mil...

Jeg har da den femsylindrete utgaven, seks giret kasse. Skal være mulig å få den ned i 0,68 mener jeg vw har oppgitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen kjøpte seg ny Transporter 170 hk og han hadde aldri hatt en bil som hadde så mye motorstøy og som skrangla så fælt over dumper. Han solgte den etter 2 mnd.

Men ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen kjøpte seg ny Transporter 170 hk og han hadde aldri hatt en bil som hadde så mye motorstøy og som skrangla så fælt over dumper. Han solgte den etter 2 mnd.

Men ikke vet jeg.

Han kunne umulig ha hatt Hiace før det? :D

Er oppvokst i Hiace og har tilbakealgt mange langturer i en slik, og familien min har aldri hatt noe trøbbel med den. Jeg hadde nok uansett kjøpt en transporter og tatt de ekstra verkstedsutgiftene. Hiace er rett og slett ikke så veldig komfortabel.

Ford Transitt har jeg ikke kjørt, men jeg hører den skal være veldig driftsikker. Hvordan er komforten i den sammenlignet med Hiace?

Endret av AndreasK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye H1 (2,5 med 115hk som hadde ganske bra bunndrag) var nokså bra! Veldig god sikt når man skal rygge, og den støyet mye mindre motormessig enn Transporter. Synes motoren i den støyer veldig

Gearskift og "pedalvandring" er litt mer "vanlig" i en Transporter enn i H1, men det er jo en vanesak!

Den nye H1 (2,5 med 115hk som hadde ganske bra bunndrag) var nokså bra! Veldig god sikt når man skal rygge, og den støyet mye mindre motormessig enn Transporter. Synes motoren i den støyer veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ha 4x4 og lang utg, har hørt det er så mange som sier transporteren har elendig framkomelighet på vinteren.

Jeg kjører både med og uten henger så jeg er avhenging å komme fram ditt jeg skal, og en annen ting som kanskje ikke kom fram her er at jeg vurderer en helt ny bil slik at jeg får 5års garantien med på handelen.

H1 styrer jeg unna.

Transiten har ikke 4x4

Endret av Reodor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørere Hiace på jobben, gammel 2000 modell. Fantastisk driftsikker og utrolig til å komme seg frem. Men de støyer vanvittig mye så fort man kommer over 50. Den nye Hiacen er ikke mye bedre, litt oppgradert innvendig da. Men gode biler som det sjeldent er noe feil med.

Har også prøvd 04 transporter med største motoren. Mye mere bil, med tanke på utseende innvendig og støynivå. Men kvaliteten tror jeg ikke kan måle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også hive meg på det som sies om HiAce, kjørte dette endel på jobb, når jeg jobbet som energimontør.

Det er uten tvil arbeidshester uten like, de trekker bra og de holder leenge. Generelt lite problemer med dem, men de eier jo ikke komfort eller kjøreegneskaper.

Og når jeg sier de trekker bra, så har jeg både hatt på 6-hjulere, snøskuter, jernhest osv..

Som en mann sa til meg "Skal du ha deg arbeidsbil, så kjøper du Hiace, skal du ha personbil, så kjøper du Transporter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan og legge til at 4-motion systemet er overlegent sett opp mot hiace sin 4x4... I dumpa ved jobben sliter de i nabobedriften med sine hiace 4x4 '10 modeller mens jeg drar rett opp med min 06 transporter...De nyere har antispinn og esp i tillegg så de er enda bedre å ta seg frem med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørere Hiace på jobben, gammel 2000 modell. Fantastisk driftsikker og utrolig til å komme seg frem. Men de støyer vanvittig mye så fort man kommer over 50. Den nye Hiacen er ikke mye bedre, litt oppgradert innvendig da. Men gode biler som det sjeldent er noe feil med.

Har også prøvd 04 transporter med største motoren. Mye mere bil, med tanke på utseende innvendig og støynivå. Men kvaliteten tror jeg ikke kan måle seg.

Helt enig med deg! Har kjørt Hiace og Transporter. Til sammenlikning så var Transporteren 4 ganger på verksted i løpet av den samme tiden som jeg hadde Hiace. Kvalitetsmessig er dette 2 vidt forskjellige biler.

Så enten kvalitet og mindre comfort, eller hyppige verkstedbesøk og bedre comfort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyppige verkstedsbesøk vil jeg si er å ta i... Har hatt 2001 Transporter, og nå 2006 Transporter, den gamle var inne for bytte av foringer en gang, luftmassemåler en gang, og ellers noe bremseklossbytt og regreim. syns ikke det er all verden på noen år på en bil som da var 8-9 år gammel og rundt 150-200k på telleren...

Transporter jeg har i dag har vært inne til klosse og skivebytt nå nylig, problem med ryggesensorer, og skifte av glødeplugger... Denne har da gått 78.000km og er 5 år gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi i fammilien har en 97mod hiace 2.4td Går forsatt som en kule 90hk og gått hele 408tusen og går og går. stopper aldri, like godt drag i den, Eneste minus, savner 4x4. veldig lette i rompa når man kjører på vintern:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyppige verkstedsbesøk vil jeg si er å ta i... Har hatt 2001 Transporter, og nå 2006 Transporter, den gamle var inne for bytte av foringer en gang, luftmassemåler en gang, og ellers noe bremseklossbytt og regreim. syns ikke det er all verden på noen år på en bil som da var 8-9 år gammel og rundt 150-200k på telleren...

Transporter jeg har i dag har vært inne til klosse og skivebytt nå nylig, problem med ryggesensorer, og skifte av glødeplugger... Denne har da gått 78.000km og er 5 år gammel...

Hvis du har en 8-9 år gammel bil med 150-200 så er vel det meste byttet ut lenge før den tid? :P Transporteren var gått omkring 80k og da hadde den allrede vært inne 4 ganger! Meeen, man får da mandagsbiler over alt!

Bortsett fra at jeg aldri har hørt om det når det gjelder Hiacen :)

vi i fammilien har en 97mod hiace 2.4td Går forsatt som en kule 90hk og gått hele 408tusen og går og går. stopper aldri, like godt drag i den, Eneste minus, savner 4x4. veldig lette i rompa når man kjører på vintern:) hehe

Jepp, det er Toyota kvalitet ;) Selv hadde jeg en med bakhjulstrekk, og øynene på den eldre nabodama var stooore da jeg måtte ligge breit for å komme opp :) Men den saken er jo enkel å fikse med litt ekstra vekt baki, dersom du ikke vil leke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...