Gå til innhold

green clean til sofa med MF trekk?


Bjørn

Recommended Posts

hei

ser at sofaen i huset trenger en rens og trekkene kan ikke tas av så jeg lurer på om CG Green Clean vil funke på denne sofa , har også mino rensemaskin . jeg leide en tepperense maskin for noen år siden og kjøpte da 1 liter med "tepperens" men er litt skeptisk til å bruke den på sofaen.

greean clean 1-20 la virke litt , jobbe inn med børste og så noen omganger med rent vann til det er rent , høres det ut fom en grei oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard

Jeg bruker ihvertfall tekstilforsegling på microfibersofaen vår.. Så når den er nybehandlet så sender jeg ungene bort i sofa med cola, mat, godteri, potetgull og dip osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspiranten

Skal teste GC rens på vår MF sofa snart også, men forsegling kommer jeg ikke til å bruke.

Nanoteknologiens konsekvenser vet vi svært lite om, så jeg tror ungene kommer til å nyte best av at jeg vasker litt oftere enn at de utvikler sykdommer i lunge og halsregionen i voksen alder som følge av min latskap. Det samme føler jeg om interiøret i bilen. Unntaket for nanopartikler er ruteforseglingen, her er gevinsten så stor at jeg er villig til å ta risikoen. (Spare liv i trafikken som følge av sikkerhet ved påføring sidevinduer\speil\utenfor viskernes effektområde)

The warning bells are ringing: People are beginning to raise serious questions about the possible impact of

nanomaterials on human health. The small size of nanoparticles can give them greater access to body tissues

and organs than larger particulates.14 In addition, animal studies have demonstrated that some inhaled

nanomaterials pass easily from the nose directly into the brain via olfactory neurons, and from lungs into the

bloodstream.15 There is some conflicting evidence from animal studies that ingested nanomaterials may pass

through the gut wall, and dermally applied nanomaterials may be absorbed through the skin, with both routes

providing entry into the lymphatic and blood circulation.16 A 2004 report by Swiss Reinsurance Company

warned that nanomaterials seem to have “almost unrestricted access to the human body.”17

Faren oppstår for brukeren når produktet påføres, og etter at produktet er tørket og blir utsatt for friksjon. Jeg tror det er grunn til å anta at produktet støver i større eller mindre grad under bruk av sofaen i ettertid, og konsekvensene av dette vet vi lite om.

Ett annet eksempel som er under utredning for konsekvensene av finstøvet risiko:

http://www.forskning.no/artikler/2011/januar/275839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Denne bare må jeg svarer på.

Nanopartikler som er bunnet op i en bære veske i Nanolotus produkter tilfelle vann eller organisk alcohol frigir ingen eller minimalt av nanopartikler og det er først når Nanopartiklerne er blevet frie at de blir en potensiel risiko.

Forskning viser at Nano diesel partikler kan være farlige i høje doser.

Hvis man skal lage en sammeligning kan man sige at det potensielt er mye farligere og gå en tur i oslo eller bergen end at bruke vores produkter.

Du kan også sammeligne vores tekstill forsegling (som i øvrigt er vann baseret og miljø vennlig) med "vanlige impregnerings midler som både er miljøfarlige og farlige at inånde.

Jeg ved godt du (aspiranten) passer veldig på hva du bruker og det er bra ;) Derfor måtte jeg også svarer på dette for man kan hurtigt ta alt hvor der står noget om Nano som at det skal være det samme noget det abselut ikke er, faktisk vil der nesten garanteret ha været brukt nanoteknologi i 1/3 av de nyeste produkter på markedet. Alt fra mat til biler ;)

Mvh

Rasmus

Nanolotus® Norge

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspiranten
Derfor måtte jeg også svarer på dette for man kan hurtigt ta alt hvor der står noget om Nano som at det skal være det samme noget det abselut ikke er, faktisk vil der nesten garanteret ha været brukt nanoteknologi i 1/3 av de nyeste produkter på markedet. Alt fra mat til biler ;)

Og med så store mengder forskjellige produkter er det alfa omega å huske på at selgerne av disse produktene er avhengige av å selge. Det vil si at dersom salget stopper opp mister de både maten og hjemmet sitt. Derfor, (no offense Rasmus, da jeg har sansen for deg som privatperson og din ypperlige service på webshoppen) klarer jeg ikke å umiddelbart bli beroliget av at en salgsrolle tar til orde for at det ikke er skadelig.

Det blir som tobakksbransjen som sier at røyk ikke er skadelig, og som går til motangrep i retten basert på det utsagnet. :) Jeg tror tilogmed de kunne vise til forskningsrapporter som konkluderte med det også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Sorry for OT Bjørn

Forstår godt din skepsis men det er fakta fra forskning jeg referere til ikke Nanolotus opdiktede fakta ;)

Alle vores produkter er testet og godkjendt av TUV testsenteret i tyskland

Endret av Rasmus/Nanolotus

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for OT Bjørn

Forstår godt din skepsis men det er fakta fra forskning jeg referere til ikke Nanolotus opdiktede fakta ;)

Alle vores produkter er testet og godkjendt av TUV testsenteret i tyskland

no prob. Rasmus , helt greit med en diskusjon . :)

jeg bestilte 500ml med tekstilforsegling igår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...