Gå til innhold

Ole Johnny`s Racing Edition


olehenri

Recommended Posts

Heihopp!

Ny her inne og ny med bilpleie, men noen gang må man starte? Spesiellt når man har en bil som trenger litt hjelp, har sett fler kjente her inne så da tok jeg å registrerte meg selv for å følge med litt på div bilpleie og kanskje lære litt, slenger også ut en tråd om kjerra mi!

Solgte min S13 til en kar i Førde i februar i fjor ( som ble spiker etter 1 mnd )så da måtte jeg ha en ny bil.

Valget falt på en S14A Racing edition, en utgave jeg har siklet på i mange år!

Den er forsåvidt orginal med unntak av gule koni, eibach fjører, Apexi Eksos, FMIC, Justert trykk, Ultralite Hikari 8,5x18 og 9,5x18" Felger og Koukivinge, slik planlegger jeg å holde den! :)

Diverse bilder fra Februar og til Nå:

DSC_0393.jpg

DSC_0395.jpg

DSC_0397.jpg

DSC_0407.jpg

DSC_0419.jpg

DSC_0422.jpg

DSC_0427.jpg

DSC_0428.jpg

DSC_0436.jpg

DSC_0441-1.jpg

DSC_0444.jpg

DSC_0451.jpg

DSC_0459.jpg

DSC_0479-1.jpg

DSC_0486.jpg

DSC_0489.jpg

DSC_0496.jpg

DSC_0503-1.jpg

DSC_0506.jpg

DSC_0508.jpg

20100330-_43L7336.jpg

20100330-_43L7279.jpg

20100330-_43L7088.jpg

20100330-_43L6955.jpg

20100330-_43L6994-2.jpg

20100330-_43L7253.jpg

20100330-_43L7054-2.jpg

20100330-_43L7109.jpg

IMG_7773.jpg

IMG_7756.jpg

IMG_7774.jpg

IMG_7823_2_4.jpg

IMG_8961.jpg

IMG_8872.jpg

IMG_8871.jpg

IMG_8861.jpg

IMG_8860.jpg

IMG_9020.jpg

IMG_9018.jpg

IMG_9017.jpg

IMG_9335.jpg

IMG_9225.jpg

IMG_9136.jpg

100282b0.jpg

Jeg var uheldig(heldig) i høst og koste litt med ett autovern og resultatet ble dette.. :

59339_10150262905525153_785300152_14883414_3987677_n.jpg

61090_10150266024975153_785300152_14963237_8080143_n.jpg

63488_10150266025055153_785300152_14963238_6931191_n.jpg

Skader for rundt 90 000, men det tok forsikringen og bilen ble heldigvis rettet opp igjen.

Bilen så ut som ett helvete på diverse deler i lakken før dette, panser, frontfanger, sideskjerm led av masse lakkskader, katteriper etc som jeg hadde tenkt å få lakke opp igjen men dette slapp jeg nå da de delene ble nye og lakkert på opprettingen.

Fikk den igjen etter 1 mnd:

IMG_1282.jpg

IMG_1276.jpg

IMG_1272.jpg

IMG_1271.jpg

IMG_1269.jpg

IMG_1264.jpg

Planer fremover...?

Holde den i så bra stand som mulig, jeg må ha en heftig runde på den for å se om jeg får has på litt lakkforskjell og få den til å shine skikkelig igjen!

DESVERRE, er ikke ryggen min helt enig i dette men må prøve læll.. Frister også å sende den på Swissvax senteret, men får se om pengene sier ja :)

Felgene er forøvrig til salgs om noen er intressert, satt på i fjor sommer og kun kjørt ett par mnd med de under småkjøring + en tur tur/retur Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Dette er fine biler, og din ser bra ut og med lite skader. Tror vi vil få se noen rå bilder av denne når du har fått lært litt :) Noen timer maskinarbeid og cleaner fluid og voks til slutt så har du en bil jeg godt kunne tenkt meg ;) Har sikla litt etter disse selv, men prisen er litt høy.Har vært det lenge, så da holder de seg ganske godt i pris også :)

Velkommen hit forresten!

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fine biler, og din ser bra ut og med lite skader. Tror vi vil få se noen rå bilder av denne når du har fått lært litt :) Noen timer maskinarbeid og cleaner fluid og voks til slutt så har du en bil jeg godt kunne tenkt meg ;) Har sikla litt etter disse selv, men prisen er litt høy.Har vært det lenge, så da holder de seg ganske godt i pris også :)

Velkommen hit forresten!

Takk for det!

Satser på det blir no årnings etterhvert, så lenge ryggen er med å gnikker :P

Ja de holder seg godt i pris, iallefall Racing Ed ( 170 - 210 000 ca) og Z Edition ( 210++) men de vanlige utgavene kan man få ned i 150 000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse feite bilder, feit bil....

Velkommen hit, og du må slutte å kose autovern... kjøp deg en god voks å kos deg med lakken isteden. default_cool.png

Takk for det :P

hehe tja, regn, bakhjulstrekk, 200hk+++, uoppmerksom på vei hjem fra nattevakt, PANG! :P jeg og DanSteffen ehr inne var på tur hjem fra jobb da jeg var uheldig, fikk retta den opp etterhvert men da kom kontraen og null sjans til å stoppe.. Ikke smart å sitte å kikke på en Volvoplakat uten å følge med på hva slags turtall man hadde i en dosering.. :P

Ja får se hva sommeren bringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Fikk sommla deg inn her du å ja :)

Spørs om vi får ta noen timer med bilpleie til våren, tenker jeg! Å fotoshoot etter det :)

Av en eller anna grunn, så digger jeg de to siste bildene når den står uten fanger å IC på skakke.

Værste driftebilen ser det ut som da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja den hørtes ut som en helsikes racning bil og når han pensjonisten som jobber der sku kjøre den inn og ut av hallene der, fjuska og røyk svart som faen iflg Remi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Grom bil og mange flott bilder her...

Velkommen til DCN også :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er en av mine topp 4 biler også, men den eneste jeg hadde råd til og kun en av 2 blandt topp fire man får regga :P Racing Ed har vært min fav siden 05, fargen og skinninteriøret falt hardt hos meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å titter litt etter nye felger til bilen, da jeg ikke er heeelt fornøyd med looken med de jeg kjøpte i fjor sommer lengre.

Har falt litt for disse, Rota Fighter Drift 9,0x18" ET 25 og 9,5x18" ET35

1.jpg

Hva tror folket? Sikler litt med tanken om disse med noen muttere med fet farge, samt gull kalippere med rød skrift.

Er avhengig av å få solgt de som sitter på nå, så om noen er ute etter 18" så er det bare å slenge på en PM om info :)

Endret av olehenri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det nok, men jeg er ferdig med tiden der looks går fremfor brukervenlighet ;) Så no skamlav faen med sprekkfylltehjulbuer blir det ikke på meg ;)

Kjører med 9,5 bak nå og syns det ser bra nok ut med 30mm senk :) Bare synd jeg ikke liker looken på felgene lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :)

Så ikke dum ut denne nei.

Forrige bilen min var en 1998mod S14a Z-Edition. Er veldig fine biler å kjøre selvom de er såppas lave å stive.

Hadde nesten samme uhellet med min bare at jeg kjørte opp en skråning istede for i autovernet.

Sprengte et dekk å kroka en felg, men gikk heldigvis bra med resten så hadde griseflaks :)

Får håpe ryggen blir bedre å vi får se noen blanke bilder snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to foregående biler ( S13 og Civic) var 3 ganger lavere enn denne omtrent, så denne er en fryd å kjøre i forhold! :P Sku vært noget stivere, men det får duge til jeg gidder å ta av Koni`s og justere de.

Ja vi får se på det, klarer ikke å stå bøyd fremover i for lang tid, så det kan bli litt vanskelig men det vil tiden vise, vurderer å sette den hos Swisswax gutta til våren/sommeren for å se om de klarer å få den bra igjen, surt å ikke legge merke til hvor falmet den faktisk var i lakken når jeg kjøpte den, samt ett par hårreisende lakkforskjeller på den.. Men men, det får man fiksa opp på ett eller annet vis med tiden ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takker!

Jepp, fronten på de er rå! Vanlig S14 er en skam for 200sx, men det retta de opp med S14a ;)

Ræva ser ikke bra ut uten Z/Racing Ed Leppene og Kouki vingen, heldigvis så var det slikt på denne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Jepp, fronten på de er rå! Vanlig S14 er en skam for 200sx, men det retta de opp med S14a ;)

Ræva ser ikke bra ut uten Z/Racing Ed Leppene og Kouki vingen, heldigvis så var det slikt på denne ;)

Enig med deg der ja, bilen blir en helt annen med den vingen + leppene, fronten er også mye fetere på S14a :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...