Arne 89 Skrevet 27 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2011 Har som noen fått med seg at jeg er på jakt og nesten skaffet meg en Passat. Sjekket opp bilen på merkeverksted (møller Ålesund) om prisen på bytte av register reim og det følger med den biten.Total pris på det ble 22000.- Snakket med bileier om dette og han hadde sjekket pris i hjembyen sin på Møller og de skulle ha 9200.- for samme jobben. Kan dette stemme at det er så sinnsyk stor prisforskjel innen samme firma i Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 27 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2011 Få spesifisert hva som gjøres på servicen, noen skifter noe de andre ikke skifter osv.. Sjekket pris på "storservice" med reg.reim skift og da var det noen som samtidig skiftet vannpumpa og noen som ikke gjorde det, som igjen førte til forskjellige priser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 27 Januar, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2011 Mener og huske at det var snakk om reg.reim,vannpumpe og noe de kalte multireim. That´s it. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA 36 Skrevet 27 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2011 Jeg har nettopp hatt første service på bilen min. Priser fra 2400 til over 5000kr. Så kan tenke meg at pris på regreimbytte varierer med VELDIG mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 27 Januar, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2011 Det var jo noe så hinnsides også det skulle variere.Har lyst og ringe møller Ålesund i morra og høre hva de har og si om dette bare for moroskyld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 27 Januar, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2011 Det varierer fort et par tusen kroner fra landsdel til landsdel, men såpass forskjell må innebære at de gjør mer omfattende arbeid. Glad jeg har biler med registerkjede som slipper slike utgifter, og der hovedservice koster rundt 4000,- hos Bertel O. Steen Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 28 Januar, 2011 Admins Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Glad jeg har biler med registerkjede som slipper slike utgifter, og der hovedservice koster rundt 4000,- hos Bertel O. Steen Ja enig der. De fleste bilfabrikantene har jo hatt dette lenge. Skjønner ikke hvorfor enda noen bilfabrikanter driver med det gummireim tullet, sikkert for å tjene enda mer penger på service Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanso 0 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Grunnen til reim er vel ikke serviceintekter akkurat. Mange andre fordeler med reim framfor kjede. Men undersøk forskjellige verksteder. Det er en jungel der ute av seriøse og useriøse aktører, uansett merksverksted eller ikke. Be om spesifiserte tilbud og sammenlign dem etter dine behov. Jeg er dessverre ikke overrasket over store prisforskjeller nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Det som også er å huske på er at du har v6? Jeg byttet reg reim på min 2001 v6tdi i sommer, Tror de skulle ha rundt 10000,- kjøpte deler og fikk gjort det svart. Uten garanti på jobb. Det som gjorde det så dyrt er at set er v6 og de må ut med nesten hele fronten osv. Mye jobb altså.. Kanskje det også gjelder din bil? Er også generelt dyrere deler, motor, bremser osv.. Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanA 1 742 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Har som noen fått med seg at jeg er på jakt og nesten skaffet meg en Passat. Sjekket opp bilen på merkeverksted (møller Ålesund) om prisen på bytte av register reim og det følger med den biten.Total pris på det ble 22000.- Snakket med bileier om dette og han hadde sjekket pris i hjembyen sin på Møller og de skulle ha 9200.- for samme jobben. Kan dette stemme at det er så sinnsyk stor prisforskjel innen samme firma i Norge? Hvilken motor er det i Passaten du ser på. Her kan det være store forskjeller når det kommer tilpris på service om det er 4 eller 6 sylindret. Har selv hatt flere 1,9TDI som er 4 sylindra og der ligger prisene på bytte av reg.reim og vannpumpe på merkeverksted her i Oslo på mellom 7500.- og 9700.- avhengig av bil/motor. Vet det er dyrere på motorene med 6 sylindre. Bytt uansett vannpumpa sammtidig. Om denne skjærer seg så går reg.reima sammtidig og det blir fort dyrt! Det som også er å huske på er at du har v6? Jeg byttet reg reim på min 2001 v6tdi i sommer, Tror de skulle ha rundt 10000,- kjøpte deler og fikk gjort det svart. Uten garanti på jobb. Det som gjorde det så dyrt er at set er v6 og de må ut med nesten hele fronten osv. Mye jobb altså.. Kanskje det også gjelder din bil? Er også generelt dyrere deler, motor, bremser osv.. På 1,9TDI må også fronten demonteres og det er mye jobb. Var med på det på Golfen jeg hadde. Måtte av med plate under motor, frontfanger/grill, hovedlykt, tanken til servooljen +++++++, men en som kan det gjorde det hele på knappe 3 timer med bytte av Olje og litt annet småtteri i samme slengen. Siter http://www.facebook....dreassenAutospa http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak Sertifisert Scandic Shine Detailer Cosmic Detailing Center Sertifisert Scholl Concepts bilpleiesenter Sertifisert Polishangel Detailer Nanolex Certified Detailer DCN Approved Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 28 Januar, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Grunnen til reim er vel ikke serviceintekter akkurat. Mange andre fordeler med reim framfor kjede. Mange fordeler med reim framfor kjede? Finnes det noen fordeler med reim framfor kjede i det hele tatt? Hvilke fordeler er det? Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanso 0 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Reim er mer nøyaktig og har lettere vekt, men kortere holdbarhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten83 7 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Betalte 9000kr for bytte av reg.reim og vannpumpe på Caddyen jeg hadde. Det var en 1.9 tdi pd. Ble gjort på snapdrive. 22000kr for og bare bytte reg.reim og vannpumpe må da være feil, uansett hvilken Passat det er? Siter --Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013-- -- Vw E Up 2015 -- -- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil-- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanA 1 742 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Betalte 9000kr for bytte av reg.reim og vannpumpe på Caddyen jeg hadde. Det var en 1.9 tdi pd. Ble gjort på snapdrive. 22000kr for og bare bytte reg.reim og vannpumpe må da være feil, uansett hvilken Passat det er? Ikke om det er 2,5TDI V6 motoren...... ALT er dyrt på den motoren der :S Siter http://www.facebook....dreassenAutospa http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak Sertifisert Scandic Shine Detailer Cosmic Detailing Center Sertifisert Scholl Concepts bilpleiesenter Sertifisert Polishangel Detailer Nanolex Certified Detailer DCN Approved Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadrune 21 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Jeg har nettopp skiftet reg. reim på min A6 2.0TDI, der fronten må av for å skifte, jeg fikk pris en rekke steder for en helt spesifisert jobb: Skifte reg. reim, strammer og løpehjul, vannpumpe, multireim, motorolje og filter, luftfilter, kjølevann (må tappes uansett) og bremsevæske. Audi Tyskland: 12.000,- Audi Sverige: 17.000,- Møller Bergen: 22.000,- Møller Haugesund: 22.000,- Bosch Stord: 12.000,- Automester Stord: 12.000,- Meca Stord gjorde jobben for 13.500,- uten noe pristilbud på forhånd, bare en munntlig avtale om at prisen ville bli omtrent den samme som de billigste, dette er ett verksted jeg kjenner og stoler på, derfor fikk de jobben. Alle priser er rundet av og i NOK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 28 Januar, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Reim er mer nøyaktig og har lettere vekt. Jeg skjønner det, men de fordelene har da ingen betydning i en vanlig personbil/familiebil. Reim er billig og lønnsomt for produsenten og et lukrativt ettermarked for forhandlere = unødvendig dyrt for bileier. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadrune 21 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Jeg skjønner det, men de fordelene har da ingen betydning i en vanlig personbil/familiebil. Reim er billig og lønnsomt for produsenten og et lukrativt ettermarked for forhandlere = unødvendig dyrt for bileier. Reim lager mindre støy= billig støydemping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 28 Januar, 2011 Admins Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Reim er mer nøyaktig og har lettere vekt, men kortere holdbarhet. Mer nøyaktig? er mye mer sannsynlig at ei gummi reim blir slitt, og derfor fort kan slippe. At det skjer med et kjede er veldig lite sannsynlig Og er ikke uten grunn at Porsche, BMW, Mercedes + mange flere har kjede på alt. VAG har det også på de litt større motorene sine. Så eneste grunnen for gummireim er at de er kjipe, og skal spare penger for kundenes regning. Reim lager mindre støy= billig støydemping. Har kjede på bilen min, og ikke noe bråk der. og har heller aldri hørt noe til det på andre biler med kjede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fenwick 74 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Ved kjøp av vanlig familiebil/personbil er det etter min mening 2 vesentlige ting man bør ha.. Kjede og automat! Det er vesentlig for både økonomien og komforten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo 112 Skrevet 28 Januar, 2011 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2011 Hvis det bråker mer med kjede, så burde du få bilen på verksted fort.. Reim er kjedelige på V-motorer da det koster veldig mye mer å bytte der enn andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.