Gå til innhold
obimann

Inspeksjon av reparasjon - tips?

Recommended Posts

obimann    117
obimann

Jeg får igjen BMW'en i morgen etter litt reparasjon og lakkering, og har lyst til å få sjekket at det er gjort en skikkelig jobb, spesielt med tanke på lakken. Hadde det vært sommeren og varmt ville jeg tatt en full detailing for å få sjekket at lakken er bra. Nå på vinteren er det verre å få til, så jeg får vel satse på å se over den som den blir levert fra verkstedet, dvs. kjøre til et passelig sted å stå og se over den før den blir møkkete igjen.

Er det noen som vet om en gjør-det-selv-hall, vaskehall eller lignende i Drammensområdet, der det er godt lys, litt god plass og ikke så mye folk?

Skulle også fått løftet opp bilen og kikket under for å se om alle deksler, skruer osv. er på plass. Finnes det noen haller med løftebukk som man kan stå i, i Drammensområdet?

Og til slutt, er det noen som har noen gode tips til hva/hvordan man skal sjekke at det er gjort en skikkelig jobb?

Endret av obimann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

er du NAF medlem? jeg vet at de har kontroll før og etter skade . de har jo samarbeid med gjensidige så mulig at det er et must da.

er du ikke medlem kan de vel ta en kontroll mot betaling vil jeg tro , det kan jo hende det svarer seg....

edit : skrivefeil

Endret av bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aspiranten    45
Aspiranten

Jeg har ikke selv fått det utført, men på Audien vår er det blitt gjort opplakkering av ene siden etter en stygg skrape (iflg. forhandler).

I høst etter å ha funnet DCN inspiserte jeg lakken og fant slipespor under klarlakken ved hjulbuen, manglende lakk under dekslene (dette har vel egentlig lite å si da det ikke er synlig) og lakkoversprøyting på plastkomponenter nede i høyre front.

Slett arbeid som jeg ville ha klagd på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

jeg og noen venner leier verksted (vi har løftebukk) i holmestrand. du får sende meg en PM hvis detta er av interese. det står en bil på bukken som ikke er kjørbar nå, men det er nok ikke så lenge til den er ferdig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Inspiser PÅ verkstedet, IKKE hent bilen før du er fornøyd.

Klaging 101.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 294
ØHN

Inspiser PÅ verkstedet, IKKE hent bilen før du er fornøyd.

X2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
obimann    117
obimann

Det viste seg at verkstedet hadde mer tid til utsjekk enn jeg trodde på forhånd. Bilen sto og ventet på meg inne i en varm og god hall, og vi så over lakkeringsarbeidet sammen. Det er selvsagt umulig å få med alle detaljer uten å bruke timer, men jeg synes det ser veldig bra ut. Veldig hyggelig kundebehandling også. Kan vel nevne at det dreier seg om Drammen Karosseri, og at inntrykket så langt er meget bra.

Gjenstår å heise opp bilen på bukk for å sjekke undersiden. Hvis ikke det er noen som vet om noen haller med bukk i Drammensområdet, får jeg kanskje slå til på tilbudet fra Øyvind G. Takk for tilbudet, forresten!

Endret av obimann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

Det viste seg at verkstedet hadde mer tid til utsjekk enn jeg trodde på forhånd. Bilen sto og ventet på meg inne i en varm og god hall, og vi så over lakkeringsarbeidet sammen. Det er selvsagt umulig å få med alle detaljer uten å bruke timer, men jeg synes det ser veldig bra ut. Veldig hyggelig kundebehandling også. Kan vel nevne at det dreier seg om Drammen Karosseri, og at inntrykket så langt er meget bra.

Gjenstår å heise opp bilen på bukk for å sjekke undersiden. Hvis ikke det er noen som vet om noen haller med bukk i Drammensområdet, får jeg kanskje slå til på tilbudet fra Øyvind G. Takk for tilbudet, forresten!

bare hyggelig. du får ta kontakt hvis ikke du finner noe annet sted :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
obimann    117
obimann

I dag var det sol, så jeg tok en tur for å se nærmere på lakken og å ta noen bilder. Lakken så fortsatt bra ut, men det dukket opp noen hologrammer her og der. Regner med at de går bort med litt polering, så nå klør jeg i fingra etter å gå i gang. Men siden verkstedet anbefaler å vente til det blir varmere i været (for at lakken skal få herde skikkelig), så får jeg vel holde fingra unna.

Må legge med et bilde som viser inntrykket man får av lakken. Dessverre er ikke bilen helt ren, men man får vel en idé uansett?

post-1201-0-52681500-1296417000_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
obimann    117
obimann

Da var inspeksjon under bilen gjort, uten noen overraskelser. Deilig!

Takk til Øyvind G (+cred) og de andre gutta i Holmestrand for lån av bukk, og hyggelig bilprat. Flott verksted dere har dere ute!

Endret av obimann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

bare hyggelig det :) bare å ta kontakt igjen hvis det skal være noe mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
obimann    117
obimann

Lov å spørre hvorfor du måtte lakke den?

Noen som ikke klarer å holde seg unna brøytekanter, serru. default_blink.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig