Gå til innhold
Swissvax / Dag

AquaGleam - Nytt agentur hos Swissvax

Recommended Posts

Swissvax / Dag    234
Swissvax / Dag

Vi har bestemt oss for å utvide vareutvalget litt og har fått agenturet på vannfiltre fra AquaGleam :)

Firmaet bak dette produktet har samarbeid med Swissvax i UK og sentralt og det var derfor naturlig for oss å tilby dette da erfaringene fra disse markedene har vært gode.

Dette er et spennende, lite nisjeprodukt som renser vannet i hagekranen og så godt som eliminerer flekkene man får om man ikke tørker bilen mens den er våt. Vi har hatt litt ute på test og fått veldig gode tilbakemeldinger! Det har kanskje litt "når jeg har alt annet, kan jeg jo ha dette også" faktor, men det er faktisk ganske kjekt - spesielt for "mannen i gata" :)

Filteret kobles i loop på hageslangen (eller kobles på etter hovedvask) for å spyle av bilen til slutt. Det kan ikke brukes på HT da filteret brukes opp for raskt.

Det kommer i to varianter og to forskjellige str:

0 PPM (partikler pr million) og 30 PPM - hvor 0 benyttes i de fleste tilfeller og 30 hvor det er veldig hardt/salt vann.

Det kommer en variant i 30 cm utførelse (699,-) og et 76 cm (1199,-) som varer ca 2,5 ganger så lenge. Se tabell i link under for levetid:

http://www.swissvax....hardhet&catid=7

For utvalg:

http://www.swissvax....emart&Itemid=94

Vi har ikke kjempeambisjoner med dette produktet, men syns det er litt moro å tilby noe som er litt annerledes. Flere nyheter vil kommer framover.

Filtrene vil være på lager fra slutten av februar, begynnelsen av mars, men vi har lyst til å gi DCN folket et spesialtilbud på dette produktet før vi forteller resten av markedet så mye om det. Derfor lager vi et lite forhåndsalg med liste som går til 10 februar. Spesifiser str på filter og variant ( 0 eller 30 ppm).

For spørsmål er det aller best å få en e-post på salg(at)swissvax.no, men send gjerne pm eller spør i tråd om dere føler det er allmennyttig :)

Pris på 30 cm 699,- Tilbudspris - 499,-

Pris på 76 cm 1199,- Tilbudspris - 999,-

Liste:

1.

post-71-0-44555800-1296053879_thumb.png

Endret av Dag/Swissvax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

I Storbritannia bruker de mye grunnvann til vannforsyning. Det inneholder mye mineraler og salter, såkalt hardt vann. Det er vel hovedsaklig kalsium-innholdet som skaper disse flekkene etter vask? I Norge bruker vi for det meste overflatevann og dette burde ikke være en særlig aktuell problemstiling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

jeg har ikke så mye peiling på dette (derfor jeg spør). hjelper dette mot høyt kalk innhold?

jeg veit ikke hvor mye kalk det er i vannet jeg har her hjemme, men det er nok til å sette merker på vasker inne, glass, kafetrakter osv. har også sett at det blir litt kalkrester på bilen etter vask hvis vannet tørker før jeg får tørka med MF håndkle (f.eks på ruter)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Vil vel i teorien si at man kan skylle bilen med dette etter vask, og dermed ikke ha behov for å tørke av bilen (forutsetter at den står inendørs slik at den ikke får forurensing på seg underveis mens vannet tørker). Hmmm, kunne jo vært kjekt å ha :P

Gratulerer med nytt agentur Dag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Er det noen her på forumet som har testet dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det jeg stusser litt på er hvorfor filteret brukes opp raskere hvis man kobler det til før høytrykkspyler enn om man bare spyler med hageslangen. Det passerer da betydelig mindre vann igjennom en høytrykkspyler enn det gjør igjennom en hageslange med vanlig spyledyse på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Swissvax / Dag    234
Swissvax / Dag

I Storbritannia bruker de mye grunnvann til vannforsyning. Det inneholder mye mineraler og salter, såkalt hardt vann. Det er vel hovedsaklig kalsium-innholdet som skaper disse flekkene etter vask? I Norge bruker vi for det meste overflatevann og dette burde ikke være en særlig aktuell problemstiling.

Alle som lar bilen sin lufttørke i Norge vet at det er en relativt aktuell problemstilling, ta en titt på kartet så ser du hvor problemet er størst. Om det strengt tatt er noe problem er en annen sak..

jeg har ikke så mye peiling på dette (derfor jeg spør). hjelper dette mot høyt kalk innhold?

jeg veit ikke hvor mye kalk det er i vannet jeg har her hjemme, men det er nok til å sette merker på vasker inne, glass, kafetrakter osv. har også sett at det blir litt kalkrester på bilen etter vask hvis vannet tørker før jeg får tørka med MF håndkle (f.eks på ruter)

Ja, det gjør det!

Vil vel i teorien si at man kan skylle bilen med dette etter vask, og dermed ikke ha behov for å tørke av bilen (forutsetter at den står inendørs slik at den ikke får forurensing på seg underveis mens vannet tørker). Hmmm, kunne jo vært kjekt å ha :P

Gratulerer med nytt agentur Dag :)

I følge leverandør og det vi har fått tilbake av testfolk så er det sån det skal fungere. Takk og takk :)

Er det noen her på forumet som har testet dette?

Fint med bruker erfaringer her ja..

Det jeg stusser litt på er hvorfor filteret brukes opp raskere hvis man kobler det til før høytrykkspyler enn om man bare spyler med hageslangen. Det passerer da betydelig mindre vann igjennom en høytrykkspyler enn det gjør igjennom en hageslange med vanlig spyledyse på.

Ja, det er mer enn jeg kan svare på Geir - jeg trodde en HT dro mer gjennom jeg, men det er iaf hva produsent sier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Kan hende jeg prøver dette en gang, men ikke enda. Plassen jeg bor på hadde visst det best vannet i landet i 2010, men det er jo fullt av kalsium. Jeg tror sånne flekker etter vann blir lettest synelig på ss lakk,enda det er lsp på..Regnvann ligger oftest lenge, så det er like ille..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkart    398
jkart

Satt og så på en slik netopp fra det store utland. Flott med mulighet til å kjøpe her hjemme :)

Er vel et nyttig verktøy om vinteren etter en "touchless" vask uten tørk, dette her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Ett sted som dette lett kan testes er jo hos dere Dag, var jo en del kalk i vannet når vi vasket på treffet sist. Dette finnes det jo en del av i UK siden de har ett mye større problem med det der, men absolutt aktuelt for en del her hjemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Swissvax / Dag    234
Swissvax / Dag

Ett sted som dette lett kan testes er jo hos dere Dag, var jo en del kalk i vannet når vi vasket på treffet sist. Dette finnes det jo en del av i UK siden de har ett mye større problem med det der, men absolutt aktuelt for en del her hjemme.

Og det skal det Andreas, så fort det kommer inn døra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

jeg syntes hvertfall dette er interesant. som sagt så har jg faktisk litt "problemer" med dette.

går det ann å si noe om ca variget/levetid på filteret (kansje litt vanskelig)?

og hvor mye levetid blir redusert ved bruk av HT?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Her er vannforsyningen basert på nedbør og overflatevann så har ikke problemet. Har hørt at det ikke er noe problem i Norge kontra ulandet, men tydelig at enkelte har litt problemer med det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Varighet vil jeg tro kommer mye an på hvor mye "urenheter" man har i vannet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 521
truhaa

Slikt har jeg vurdert i 3 år nå, så da får en få ut finger`n.

Hvorfor den ikke kan brukes sammen med HT vasker hadde vært moro å gått greie på. Ser heller ingen problemer med det annet en at vanntrykket "kan" bli litt slappere inn i vaskeren?

Uansett:

1 truhaa: 76cm, 30PPM + veggfestesettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    539
Dennis

Slikt har jeg vurdert i 3 år nå, så da får en få ut finger`n.

Hvorfor den ikke kan brukes sammen med HT vasker hadde vært moro å gått greie på. Ser heller ingen problemer med det annet en at vanntrykket "kan" bli litt slappere inn i vaskeren?

Uansett:

1 truhaa: 76cm, 30PPM + veggfestesettet.

Du trenger nok en sånn ja :) virker som det er unormale mengder kalk i vannet hos deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Er veldig mye kalk i vannet i Horte, i forhold til Kragerø fikk jeg erfare etter jeg flytta dit i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sandmo    73
Sandmo

Er veldig mye kalk i vannet i Horte, i forhold til Kragerø fikk jeg erfare etter jeg flytta dit i hvertfall.

Skriver under på den... Så det når jeg var hos deg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Dag,

Leverandøren av disse filtrene har ikke større filter da ?

- Jeg tenker på filter som settes inn rett etter hoved vannintak i huset.

For meg virker det som en veldig god ide å beskytte seg mot kalk, men bilen- de gangene du ikke gidder å tørke den seiler kanskje ikke opp som noen klar nummer 1

Røranlegget, varmtvannstanken, vaskemaskin, oppvaskmaskin, blandebatterier osv vil ta skade av for høyt innhold av kalk i vannet, og i særdeleshet i områder hvor innholdet er så høyt at det blir en plage i forhold til bilvask.

Jeg skal ikke gå deg i næringa her, og ønsker bare å tipse om at folk som er plaget med kalk burde tenke lengre enn til bare hageslangen de gangene man ikke gidder å tørke over bilen etter vask.

Filtrering på vannintak er veldig vanlig i land lengre syd, hvor en større del av vannet hentes fra grunnvann, og ikke fra overflatevann slik som hos oss....så kanskje AquaGleam kan levere filter som fikser både bil og resten av kåken :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Var faktisk inne på tanken ved å prøve denne ifjor, men problemet med vannflekker er såpass lite her oppe at jeg ikke gadd.. Men ser ut til at de som har lagt igjen brukererfaringer fra storbritania er kjempefornøyde ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig