Tom Christian

Kjapp test av Scholl S17+

34 innlegg i emnet

Har noen enkle bilder av en kjapp test på S17+ idag.

Bruk aldri noe annen pute en Sort Scholl pute på dette produktet, hvis du bruker det som 1-step. (for og slippe swirls/hologram)

post-507-0-03815000-1296043683_thumb.jpg

post-507-0-46397100-1296043750_thumb.jpg

post-507-0-08179400-1296043812_thumb.jpg

Så etter en runde med Scholl S17+

Som dere ser så finish meget høy :)

post-507-0-01025900-1296043878_thumb.jpg

post-507-0-57210300-1296043956_thumb.jpg

post-507-0-90216500-1296044036_thumb.jpg

Scholl S17+ er et meget bra produkt for 1-step behandling + voks, dette gir mye cut samt en meget bra finish.

TIPS: kjøre ned hastighet på maskin før avslutting.

-Tom Christian-

Endret av Tom Christian/Scandicshine
3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, svartTouran har fått så mye stell i det siste ja.

S17 på sort er gullcombo det. Har brukt den på to biler jeg også. Her er den ene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut det der Tom ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få den på stell, før salg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Najs :)

Denne comboen må testes ut ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dum combo dette. Brukte den mye for et par år siden. Men det må være relativt hard lakk skal man slippe unna hologrammer uten å gå over med noe finere. Det som er viktigere enn å kjøre saktere på slutten er å kjøre de siste passene med veldig lite press da det er veldig stor sammenheng mellom cut og press :)

Det skader heller ikke å teste seg frem med andre pads synes jeg. Jeg har testet S17 med mye andre pads som har fungert bra, og flere som ikke har fungert så bra.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du prøvde det for en par år siden er det sikkert gammle S17, og ikke S17+

Den nye er mye bedre, med tanke på hologram, samt at den har heavy cut istede for medium.

Av Scholl putene er det kun svart pute som skal bruker for bra resultat.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok at det var standard S17 ja. Det er godt mulig + versjonen er finere. Skal vel ha S17+ og de andre etter hvert også, men må få brukt opp de literene jeg har av de "gamle" versjonene. Det tar sin tid da det ikke går så mye i scholl her lenger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17+ kan selvfølgelig brukes med cutting pads, men da som 2-stegs jobb. Må over med f. eks S40 for å fjerne hologram etterpå.

Mighty: Bare å hoppe på scholl vogna igjen da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, alle har jo kommet ut i ny versjon en eller flere ganger, så da må de vel være en del bedre enn de tidligere versjonene? Det jeg ikke var helt fornøyd med på de gamle versjonene var at S40 ikke var fin nok til avslutning på myk lakk i forhold til mye annet jeg har prøvd og at S03+ var litt for "sticky" og hadde litt lite cut. Hvis de nye versjonene er bedre på disse områdene så er det vel bare å helle ut de gamle i vasken? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test, men kunne kanskje vist litt mer detaljer i lakken på etterbildene.

Jeg kan ikke si annet en at jeg elsker de nye versjonene. Mye bedre å kjøre produktene.

Dette er en combo jeg må prøve. Kun testet den som 1-steg med DA, men da med annen pad..

Forresten, har S30 også kommet i ny versjon eller er det bare de andre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min heter bare S30 og den som er i butikkene nå heter S30+ så da regner jeg med at det er en ny versjon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å vite dette :) S17 tar jammen godt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så jo veldig bra ut :)

Men strengt tatt så har du tatt bilder av defekter på "før" bildene, og lys/refleksjoner på "etter" bildene som igrunn ikke alltid er heldig da dette er en form reklame. Jeg beskylder dere absolutt ikke for å jukse, og tror på ingen måte at det er tilfellet her men det må jo være lov å stille litt krav til denne type dokumentasjon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, hvis dere ser bilde nr 3. i "før" bildene, å bilde nr 2. i "etter" behandling, så er dette faktisk nesten samme bildet.

Endret av Tom Christian/Scandicshine
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, hvis dere ser bilde nr 3. i "før" bildene, å bilde nr 2. i "etter" behandling, så er dette faktisk nesten samme bildet.

Ja nesten ihvertfall...på før bilde nr.3 er det mye lys, og fokus på lakken, på etter bilde 2 er det mindre lys og fokus på lampene/refleksjonene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knippa noen bilder idag også, disse er tatt rett imot, med LED lys og 2x500w lyskastere.

Blir sånn bildene når det ikke er noen defekter og reflektere mot lyset, da fokuserer kamraet på lyskasteren.

post-507-0-00822600-1296121530_thumb.jpg

post-507-0-76872000-1296121589_thumb.jpg

post-507-0-00155300-1296121980_thumb.jpg

Ja nesten ihvertfall...på før bilde nr.3 er det mye lys, og fokus på lakken, på etter bilde 2 er det mindre lys og fokus på lampene/refleksjonene :)

Er akkurat samme lys på begge bildene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knippa noen bilder idag også, disse er tatt rett imot, med LED lys og 2x500w lyskastere.

Blir sånn bildene når det ikke er noen defekter og reflektere mot lyset, da fokuserer kamraet på lyskasteren.

Er akkurat samme lys på begge bildene :)

Det er derfor man har manuell fokus, da ser man lakken og ikke det lakken reflekterer, er det ingen defekter så ser man ihvertfall strukturen i lakken.

Men jeg beskylder som sagt ikke noen av dere for juks og vi trenger jo ikke starte en stor diskusjon rundt dette, og det var vel noen andre som også synes det var litt lite detaljer på etterbildene ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det er samme bakgrunnsbelysning kan du få mange varianter på bildene. Brukte du samme innstillinger på kameraet også (står kanskje på auto)? Virker som de to første etter-bildene er undereksponert ift. før-bildene. Ellers en fin test :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er S17+ og sort, i forhold til S30+ og orange? Hva har størst betydening på hvor mye cut en oppnår. Middelet eller puten? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive