Gå til innhold

Skinnfarge: Swissvax eller dynamix? andre?


Guest liaklev1

Recommended Posts

Guest liaklev1

Hei :)

Har kjøpt meg en Volvo V70 2001 som skal bli 18 års bil. Så var i Sverige i går å henta et brukt Atacama interiør :)

Skinnet er slitt enkelte plasser så skal farge det opp igjen. Har sett på Swissvax sin Leather Healer og Dynamix som Brynjar brukte på atacama'n sin.

Noe å anbefale?

Swissvax blir lettes å skaffe da jeg skal til lillehammer på tirsdag, så kan ta med en skinnbit i steden for å sende til Irland :)

DSC07723.jpg

Endret av liaklev1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med en skinnbit til Swizzvax, så blander dem fargen til deg. Tror de har 2-3 uker leveringstid på dette. Jeg er meget godt fornøyd med min. Å så må du få me deg en slik når du er der.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av topic her, men hvis du skal rense hele interiøret, så anbefaler jeg deg å prøve SV sin fabric cleaner, den fungerer aldeles utmerket. Regner med det er stoff i tepper og matter ;)

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest liaklev1

Litt på siden av topic her, men hvis du skal rense hele interiøret, så anbefaler jeg deg å prøve SV sin fabric cleaner, den fungerer aldeles utmerket. Regner med det er stoff i tepper og matter ;)

Stoff tepper og matter skal å renses vettu, men kommer en gallon med Green Clean til uka som jeg skal testes ut. Blir kjøp av Foma Mimo til uka også :) men må jo prøves så klart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en offtopic... Steike for et rått interiør, likte fargen! Ikkje værst å ha en sånn bil, når en er 17 år! :P

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim Wernerstrand

Stoff tepper og matter skal å renses vettu, men kommer en gallon med Green Clean til uka som jeg skal testes ut. Blir kjøp av Foma Mimo til uka også :) men må jo prøves så klart :D

Hei. Har sendt deg Mail. Når du kommer på tirsdag, skal du få se effekten av fabric:-)

Ingen Kim's Ingen Kos:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest liaklev1

Enda en offtopic... Steike for et rått interiør, likte fargen! Ikkje værst å ha en sånn bil, når en er 17 år! :P

Takker, V70 er ikke akuratt den tøffeste bilen som er å få tak, men tror det hjelper på med interiøret :)

Hei. Har sendt deg Mail. Når du kommer på tirsdag, skal du få se effekten av fabric:-)

hehe, blir bra :D Skal på skolen så sender pappa oppover så bare å overbevise :P

dette interiøret er nydelig. elsker den fargen. kan jeg spørre hva du måtte gi for det?

Syns personlig det er det peneste Volvo interiøret, men det er det nok delte meninger om :P Ble inspiret av S60'n Brynjar hadde :)

Jeg betalte 15 000 SEK for komplett innredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etter min mening den frekkeste fargen du kan ha på et interiøet, det ser helt fantastisk ut! spesielt i en svart bil.

Nesten så jeg vurderer å farge om stolene mine :)

Hva heter den fargen egentlig?

Når det gjelder skinnfarging, har kun brukt noe jeg har bestilt mellom Bohus, tror det hette Colourlock Fresh Leather. Brukte det på gamlebilen, og det var veldig bra faktisk. Betalte rundt 500,- for to flasker som holdt til hele interiøet flere runder :)

Så ingen forskjell etter 1 år, fargen var ikke blitt noe dårligere. Etter farginga ble den jevnlig behandla med SV leather kit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest liaklev1

Enig med deg at det passer best til svart bil. Fant også et bilde på nettet med en spesiel blå farge som og var veldig lekkert :) Bilen jeg kjøpte er svart så satser på at det blir en fulltreffer :P

Atacama heter fargen :)

okei, ække gale prisen det, men blir nok Swissvax :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

tenker det er laserblå V70R du tenker på

sånn som denne:

http://forum.vccn.no...p?t=61&langid=8

edit:

leste litt i tråden og det ser ut som at v70r gen1 og gen2 har forskjellige blåfarger. gen1 = laserblå og gen2 = sonic blue.

jeg trodde disse bilene hadde samme farge jeg, men nok om det. fine biler :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Grattis med frekke seter til volvoen.. Denne fargen er fantastisk pen spør du meg og helt klart den peneste som finnes til volvo (IMHO).

Ser du har en 01 modell.. Jeg håper for din del (monteringsmessig) at setene ikke er nyere enn 06 modell, for da har du litt jobb forran deg.

Hvis atacama setene er 05 eller eldre så er dette plug and play, så fremt du også har el seter i nåværende løsning..

Har fortsatt en god klunk med atacama skinnfarge om du skulle være interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest liaklev1

tenker det er laserblå V70R du tenker på

sånn som denne:

http://forum.vccn.no...p?t=61&langid=8

edit:

leste litt i tråden og det ser ut som at v70r gen1 og gen2 har forskjellige blåfarger. gen1 = laserblå og gen2 = sonic blue.

jeg trodde disse bilene hadde samme farge jeg, men nok om det. fine biler :)

Var den fargen ja :D

Grattis med frekke seter til volvoen.. Denne fargen er fantastisk pen spør du meg og helt klart den peneste som finnes til volvo (IMHO).

Ser du har en 01 modell.. Jeg håper for din del (monteringsmessig) at setene ikke er nyere enn 06 modell, for da har du litt jobb forran deg.

Hvis atacama setene er 05 eller eldre så er dette plug and play, så fremt du også har el seter i nåværende løsning..

Har fortsatt en god klunk med atacama skinnfarge om du skulle være interessert?

Enig med deg der :)

Setene er fra en 04 modell, men jeg tror ikke armlene som følgte med passer på V70'n ? Får ikke bilen før neste helg så er ikke 100% sikker på om det er el-stoler... Har snakka med en på volvoforumet og en kammerat av meg og begge er ganske sikre på at det ligger ledningsnett klart. :) bare å håpe..:P

Er det igjen nok til et helt interiør? Farga du hele eller bare deler? Er ganske slitt det jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest liaklev1

Har rensa interiøret de siste dagene og på det ene dørpanelet så er det en ganske stor flekk jeg ikke får bort. ( Review kommer ;) )Har prøvd å SV leather cleaner og SV lær børste flere ganger uten å lykkes. Noen forslag til hvordan det kan fjernes? :)

DSC07915.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
_Makki_

For å oppnå 100% resultat ville jeg gått for Deluxe pakken fra Dynamix.

Jeg fikk levert Deluxe pakken faktisk i dag, direkte ifra Dynamix.

Med gratis børste, svamp og Aroma Pad kom det på 1080kr inkl frakt til Norge...

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Har rensa interiøret de siste dagene og på det ene dørpanelet så er det en ganske stor flekk jeg ikke får bort. ( Review kommer ;) )Har prøvd å SV leather cleaner og SV lær børste flere ganger uten å lykkes. Noen forslag til hvordan det kan fjernes? :)

DSC07915.jpg

Det kan være at skinnet har blitt misfarget, da må man farge opp. Ellers så kan du evt. forsøke vår ekstra sterke leather cleaner forte :)

For å oppnå 100% resultat ville jeg gått for Deluxe pakken fra Dynamix.

Jeg fikk levert Deluxe pakken faktisk i dag, direkte ifra Dynamix.

Med gratis børste, svamp og Aroma Pad kom det på 1080kr inkl frakt til Norge...

Våre produkter leverer også strålende resultater, samt at de er rimeligere. Om du fikk pakken levert i dag, så har du vært rask til å ta den i bruk da? :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppnå 100% resultat ville jeg gått for Deluxe pakken fra Dynamix.

Jeg fikk levert Deluxe pakken faktisk i dag, direkte ifra Dynamix.

Med gratis børste, svamp og Aroma Pad kom det på 1080kr inkl frakt til Norge...

Litt interessant at du anbefaler et produkt du ikke har prøvd for å oppnå 100% resultat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...