Gå til innhold

Garasjen Begynner å ta form!


meggguiars

Recommended Posts

Heisann alle sammen!

Etter en liten detailing pause(grunnet ingen plass å jobbe på) begynner endelig garasjen min å ta form. Garasjen er "ferdig" utvendig, nå mangler jeg bare innvendig. Har gjort ett par småkjøp av nytt detailingutstyr. Men jeg har egentlig det jeg trenger fra før av. Har blandt annet bestillt ONR og Espuma revolution Wheel cleaner som jeg gleder meg som en liten unge til å bruke.

Men det jeg lurer på er, hva anbefaler dere at jeg bruker av lys i taket? Helst ikke så dyrt. Elektrikeren kommer neste uke, så det hadde vert greit å ivertfall hatt en liten pekepinne på hva som passer mine formål. Også sko jeg ønske at jeg hadde noe som jeg kunne henge gummimattene på veggen når jeg spyler av dem. Akkuratt som en klype?

Alle svar mottas med en stor takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny garage. (vil ha bilde) Angående det med matteklyper så finnes det en egen tråd på dette.Husker det var en som kom opp med og kjøpe sveiseklyper.Funker gull og koster ikke skjorta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

Jobber som elektrikker selv, så hvis du ikke skal ha noen som er så veldig dyrt kan du bruke vanlige lysrør armaturer i taket.

Det eneste som kan være lurt er å kjøpe lysrør med høy fargegjengivelse...

Eksempel 36w/830.

Det første tallet for fargegjengivelse og de to siste er farge temp i Kelvin. Mao

Jo høyere det første tallet er, jo bedre gjengir det fargen på det det lyser opp....

Philips lager noen lysrør som heter blant annet 36w/930 eller 36w/940.

Disse er bedre en de vanlige du får kjøpt i butikken...

F.eks dette: HTTP://www.ecat.lighting.philips.com/l/catalog/catalog.jsp?userLanguage=no&userCountry=no&catalogType=LP_PROF_ATG&_dyncharset=UTF-8&categoryid=LP_CF_TLD9P_EU_FA_NO_LP_PROF_ATG&productid=928044593081_EU_NO_LP_PROF_ATG&title=MASTER%20TL-D%2090%20De%20Luxe%2036W/930%201SL&ctn=928044593081_EU

Siden du sikker skal bruke garasjen til å korrigere i, kan det være en idè og installere lys langs veggene også for å lyse opp siden av bilen...

Christian :rolleyes:

Endret av titanus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny garage. (vil ha bilde) Angående det med matteklyper så finnes det en egen tråd på dette.Husker det var en som kom opp med og kjøpe sveiseklyper.Funker gull og koster ikke skjorta ;)

Helt genialt!! Akkurat det jeg hadde i tankene. Det selger de typisk på biltema etc.?

Skal sørge for at bilder kommer når garasjen er ferdig:-)

Hei hei...

Jobber som elektrikker selv, så hvis du ikke skal ha noen som er så veldig dyrt kan du bruke vanlige lysrør armaturer i taket.

Det eneste som kan være lurt er å kjøpe lysrør med høy fargegjengivelse...

Eksempel 36w/830.

Det første tallet for fargegjengivelse og de to siste er farge temp i Kelvin. Mao

Jo høyere det første tallet er, jo bedre gjengir det fargen på det det lyser opp....

Philips lager noen lysrør som heter blant annet 36w/930 eller 36w/940.

Disse er bedre en de vanlige du får kjøpt i butikken...

F.eks dette: HTTP://www.ecat.ligh...928044593081_EU

Siden du sikker skal bruke garasjen til å korrigere i, kan det være en idè og installere lys langs veggene også for å lyse opp siden av bilen...

Christian :rolleyes:

Ok, Supert! takk for utfyllende og lærerikt svar! Hvordan tror du det vil være med kun lys i taket? Har evt noen lyskastere jeg kan sette opp når jeg skal korrigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pics or /ban! :lol:

Jeg tror den beste og enkleste løsningen er lysstoffrør i taket, og halogen-arbeidslamper som ekstrabelysning. Jeg synes ikke lysstoffrør alene gir godt nok lys til detailing, uansett hvor mange eller bra de er. Har de siste dagene stått og jobbet i et verksted der belysningen er designet for overflatebehandlig av bil (lyst som F!), men må bruke halogen (sungun) som tilleggsbelysning allikevel.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Har tatt litt før bilder, men vil helst vente til garasjen er ferdig:-) så snart den er klar så skal bildene rett inn her:-) men er espumaen sikker på alle typer felger? Evt hva kan gå gale? Spray på, børst og spyl av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny garage. (vil ha bilde) Angående det med matteklyper så finnes det en egen tråd på dette.Husker det var en som kom opp med og kjøpe sveiseklyper.Funker gull og koster ikke skjorta ;)

Jeg har slike matteklyper i aluminium, kjøpte dem på ebay. (søk på mat clamp)

tn_IMG_3603_1.JPG

tn_IMG_4066_1.JPG

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Tommy. Du har noen kurs på vestlandet ikke sant? Tror eg har sett deg på noen kurs i rogalandsregionen.

Har bare hjulpet guttene på NAF, å hatt litt grunleggende innføring i bilpleie og bruk av maskin. Å det er ikke alltid lett å overbevise de på 60+ med toyota corolla og god gammel sonax hardvoks.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hjulpet guttene på NAF, å hatt litt grunleggende innføring i bilpleie og bruk av maskin. Å det er ikke alltid lett å overbevise de på 60+ med toyota corolla og god gammel sonax hardvoks.

Haha ser den:-) skal du ha noe i næreste framtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ser den:-) skal du ha noe i næreste framtid?

Pleier å være en gang på våren, og en gang på høsten. Ser i terminlisten til NAF, at de har satt opp 5. April, som bilpleiekveld.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

vurderer om jeg skal kunne vaske bilen i garasjen, men da må jeg ha oljeutskillere. Noen som har vert borti dette? er det evt dyrt? det er ikke snakk om relativt store vannmengder.. Noen anbefalinger?

Bilder kommer snart, får øyeblikk speilrefleks´n igjen fra reprasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Er vel krav om oljeutskiller om du har avløp i garasjen, og mistenker at det kan koste noen kroner også, har dog ikke sjekket priser selv.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspiranten

Er vel krav om oljeutskiller om du har avløp i garasjen, og mistenker at det kan koste noen kroner også, har dog ikke sjekket priser selv.

Vet du hvor man kan finne info om oljeutskillere? Jeg forsøkte halvhjertet å google på det for en stund tilbake men fant bare proffløsninger for storvaskere...

Jeg er ihvertfall veldig interessert i en slik innretning til min garasje om noen år. (Er i tomteletingsfasen) Med mindre det koster 100,000 selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet hele nettet og tatt en drøss med telefoner:-) Er litt usikker om kravene gjelder når garasjen er mindre enn 50 kvadrat. Skal finne ut av det imorgen. Fant ett firma på østlandet som kan levere til ca 40 000. da kan det rense unna ca 6L i sekundet. Noe som skal holde ved bruk av en høytrykkspyler. men han anbefalte meg å kontakte rørlegger heller, for de kan antageligvis" lage" det billigere. Ved oljeutskiller må du og ha en årlig kontroll(koster ca 1000kr). Skal sjekke ut mer, kommer tilbake med flere svar imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...