Gå til innhold

bytte turbo audi a6.


kjimmern

Recommended Posts

Hei. driver å skrur litt på bilen min audi a6 1,8t, for å bytte turboen min. er nesten umulig å komme til ovenfra for å få ut noen skruer, så må vel bruke jekk. selvom bukk hadde vært mye enklere. <_< noen som har noen greie tips å komme med slik at jobben blir litt greiere :), alt er av interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke bilen godt, men tipper at turbo'n sitter bak motoren/inn mot torpediveggen?

Ville nok fjerna plastikkplatene under bilen og ta av hjulet og ta ut innerskjerm (hvis turbo ligger imot torpedovegg). Burde kunne komme til da, men sikkert trangt.

Lykke til. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke bilen godt, men tipper at turbo'n sitter bak motoren/inn mot torpediveggen?

Ville nok fjerna plastikkplatene under bilen og ta av hjulet og ta ut innerskjerm (hvis turbo ligger imot torpedovegg). Burde kunne komme til da, men sikkert trangt.

Lykke til. B)

den sitter på siden, men der den er festet til sitter så idiotisk til, skal prøve å få gjort det imorgen el på torsdag, får håpe det blir litt mildere når man låner en garasje det ikke er satt opp carport enda <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke bilen godt, men tipper at turbo'n sitter bak motoren/inn mot torpediveggen?

Ville nok fjerna plastikkplatene under bilen og ta av hjulet og ta ut innerskjerm (hvis turbo ligger imot torpedovegg). Burde kunne komme til da, men sikkert trangt.

Lykke til. B)

Langsmontert motor på A6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem og skifte den uten og heise bilen..

Ta ut luftfilterboks, løsne vakumslanger, IC slange og eksos (downpipe), så er det bare og løsne skruene på turboen som sitter i manifolden, er vel 4stk.. Er litt trangt, men iallefall ikke noe lettere fra undersiden :) Husk og kjøre opp oljetrykk før første oppstart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem og skifte den uten og heise bilen..

Ta ut luftfilterboks, løsne vakumslanger, IC slange og eksos (downpipe), så er det bare og løsne skruene på turboen som sitter i manifolden, er vel 4stk.. Er litt trangt, men iallefall ikke noe lettere fra undersiden :) Husk og kjøre opp oljetrykk før første oppstart ;)

ok, :) glemte helt igår at det er kjøling på turboen, så når vi skrudde ut den koblingen kom det litt kjøleveske :P hehe

har tatt ut luftfilterboks, men ikke eksos, tenkte vi skulle prøve å unngå det :) men den siste skruen som sitter nederst er et hælvete å få ut så vi har kuttet av en 17mm sånn at det går an å skru ut den siste skruen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er galt med den gamle turboen? Jeg har vært borti tett oljetilførsel-rør til turbo på en slik motor... Anbefaler at du blåser igjennom oljetilførsel-røret for å sjekke dette før du starter opp med den nye turboen!

det er biter fra turboen som har havnet i eksosen, har nytt oljerør på vei i posten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...