Gå til innhold

noen her som har peiling på bmw 7serie


maggi224

Recommended Posts

var og prøvekjørte denne bilen idag og virka som en veldig god bil og alt såg ut til og fungere av det elektriske hvertfall. noen her som vet om kjente feil på disse bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=26323538

får svar imorgen fra et finans selskap om di vil låne meg noen kr til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var og prøvekjørte denne bilen idag og virka som en veldig god bil og alt såg ut til og fungere av det elektriske hvertfall. noen her som vet om kjente feil på disse bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=26323538

får svar imorgen fra et finans selskap om di vil låne meg noen kr til bilen.

Må huske at dette er en snart 15 år gammel bil, med en skummel kilometerstand, da endel slitedeler må byttes i løpet av kort tid som kan svi rimelig hardt på pungen med bmw sine delepriser.

Bilen ser ellers strøken ut, og 7-serie er en bil som har vært eid av eldre rolige folk (som regel, i sine tidligere dager), bare synd at 2.8 literen i 5-serie er veldig seig og lat, å i 7-serie blir saken neppe noe bedre.

Ellers tipper jeg at forsikringen ikke er kun et eventyr, BMW`er er jo tross alt ikke bestevenner med forsikringselskapet, og heller ikke gode venner med 2.8literen.

Hadde JEG vært deg, hatt et pristak på 100k (+/-), og skal være Bmw, så ville jeg sett på nyere E46, greit at du kun får en 316, eller 318 for den summen, men er allrighte motorer i denne bilen. Eller se på noen år eldre e46, og få større motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var og prøvekjørte denne bilen idag og virka som en veldig god bil og alt såg ut til og fungere av det elektriske hvertfall. noen her som vet om kjente feil på disse bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=26323538

får svar imorgen fra et finans selskap om di vil låne meg noen kr til bilen.

Sjekk godt alle sveiseskjøter ved dører og bakluke. Ellers alt av understellsdeler.

Slike biler krever mye vedlikehold, og kan fort bli dyrt i drift.

Sett deg inn i delepriser og gjør en vurdering på om du virkelig har råd til en slik bil, spesielt når du må låne penger for å kjøpe en bil til 98 000...

EDIT: Som han over meg sier, se heller på E46 hvis du absolutt må ha BMW, det er litt mer overkommelig.

Endret av RuneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han først vurderer E38, så regner jeg det er pga. komfort og utstyr du vil ha en slik bil. Da blir E46 som en moped i forhold.

Selv om det er den minste motoren du får i E38, så går den faktisk helt greit. Hvis du synes 728 er seig og lat, så er ikke akkurat 316 og 318 noe bedre :)

Som sagt, sjekk rust i falser på dører og bakluke, og ved tanklokk.

I tillegg burde du ta en tilstandsrapport på bilen før kjøp, det er god forsikring.

Når det gjelder motor burde du sjekke ting som at den ikke bruker vann, olje, at vanosen fungerer greit. Er vannpumpe, radiator, veivhusventilasjon, vanospakninger osv. byttet? Det er typisk dårlig deler på M52 motor.

Sjekk for slitte foringer, stort sett alle disse kjører rundt med dårlige kasterforinger og nederste kuleleddet bak.

Kjenn spesielt godt etter på automatkassa, om den slurer i noen gir, om den lager lyd eller hakker når den girer/kjører.

Du burde få mye avslag i pris pga. manglende utstyr, de stygge lyktene og den stygge eksosjobben som er gjort. Stort sett det eneste som skiller på disse i pris, er utstyrnivå.

Rundt 70-80k er en fin pris for denne.

edit: ser det pixelfeil på radioen og, det kommer du nesten ikke utenom på såpass gamle versjoner.

Endret av Mikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene har en tendens til å spise opphengskuler foran, hvis du setter på større en 18" felger. Å hvis den ikke har en OVERHALT automatkasse, så legg inn i regnestykket ditt en overhaling på denne, ettersom disse ryker på 95% av disse bilene. Noen setter inn en brukt kasse, men det er bare å forskyve problemet. En overhaling koster vel ca 40000.- Søk litt på bimmer.no på bmw e38 automatkasse, så får du lese om noen skrekkhistorier.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Å holde en 7-serie, S-klasse eller A8 i topp stand koster en god del. Det er NESTEN slik at har man ikke råd til å kjøpe en 2 år gammel slik bil, har man ikke råd til å drifte slike.

Hvis det er som med Mercedes S-klasse kan en f. eks gange delepriser med 3 i forhold til 5-serie/E-klasse.

Ut i fra eksos og lykter mistenker jeg tidligere eier neppe har tatt seg råd til det vedlikeholdet den trenger.

I det minste prøvekjør en strøken bil med lav km stand av samme type, så du har noe å sammenlikne denne med.

Du kan være heldig med slike biler, men det kan også styggfort koste hele kjøpesummen en gang til, å få en 15 år gammel luksusbil opp på et anstendig nivå.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 7-serie deler det meste av teknologi med E39 5-serie. Elektronikk, deler av interiør, motorer, drivlinje etc. er for det meste samme greiene. 2,8-literen er både sterk, seig og driftssikker. Passer egentlig biltypen veldig godt. Automat-problemet har jeg faktisk ikke hørt om før..? De sliter noe mer på understell og bremser enn 5-serien pga økt vekt, men ingenting uoverkommelig. Som for alle gamle biler, styrer du unna de heftigst utstyrte modellene med det verste elektriske er det stort sett bare slitedeler som trøbler. Og det vil du få med alle biler. Deleprisene er helt ok, ikke 3-gangen kontra E39. En standard støtdemper uten EDC koster 7-800,-. En bærearm 12-1300,-. Bremseskive 13-1400,-.

Neppe det billigste bilholdet men for en drøm det må være å kjøre verdens feiteste sedan! B)

Endret av Odd-M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en E39 528ia, fin, seig og rask bil men det begynner å bli endel og reparere på E39/E38 nå :/

Hvis du tenker på lommeboka hadde jeg heller kikket på nyere bil ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe det billigste bilholdet men for en drøm det må være å kjøre verdens feiteste sedan! B)

X2

Gammel bil.. vel; når det kommer til utgifter er ikke dette så relevant.. det er kilometerstanden som drar på seg reparasjoner og vedlikehold :P

Jeg fikk mange av de samme argumentene som vi leser over her da jeg kjøpte ML'n.. dyre deler, mange svakheter osv. Så langt (4 år/90.000km) har ikke dette holdt vann; kjerra har nå gått 260k og har hatt vesentlig mindre feil enn f.eks Passat'en til naboen som er like gammel og har gått mindre. Mindre rust på min er det faktisk også ;)

Driver faktisk og vurderer 7-serie selv om dagen.. 5-serie, E-klasse osv er fine biler det, men man blir jo litt lei av å kjøre samme bil som halve nabolaget. Bil er dyrt uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Mindre rust på min er det faktisk også ;)

OT, men var ikke bilen din på hellakkering for ett år eller 2 siden?

Som så mange andre sier så ville jeg vurdert en litt mindre bil, selvom 7-serien er fet, så koster det jo fortsatt en del i bruk, da iform av forsikring, drivstoff, wunderbaum osv :)

316 og 318 er jo vesentlig billigere å drifte :)

Personlig så liker jeg bedre E36 karross bedre enn E46, men det er jo smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem 316 / 318 - makan til spy-sjukt kjedelige biler å kjøre skal man lete lenge etter. Er ikke mye BMW-fres over de symaskinene der ihvertfall.

Det er veeeeldig mye i segmentet 75-100 lakser, bare ha is i magen og let/titt/prut konstant framover.

En 7'er er deilig å kjøre - men har noe høyere vedlikeholdsutgifter som alle biler i den premium-klassen der har.

Så fremt du ikke er glad i / flink til å skru selv så er mitt tips å få tak i en så ny bil som mulig med lavest mulig kilometer - ta gjerne en titt på autodb.de. Der kan du gjerne jekke opp litt mht kilometer-stand - at en bil har kost seg som "direktør"-bil på autobahn er ikke farlig, det er som regel mer utstyr på bilene og de har ikke gått i salt-skiten her oppe i flere år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men var ikke bilen din på hellakkering for ett år eller 2 siden?

Som så mange andre sier så ville jeg vurdert en litt mindre bil, selvom 7-serien er fet, så koster det jo fortsatt en del i bruk, da iform av forsikring, drivstoff, wunderbaum osv :)

316 og 318 er jo vesentlig billigere å drifte :)

Personlig så liker jeg bedre E36 karross bedre enn E46, men det er jo smak og behag :)

Jepp.. men det hadde mer med forfengelighet å gjøre enn rustskader.. selv om jeg hadde noen bobler som hadde kommet fra dårlig grunnarbeid etter en kollisjon..

Drivstoff.. bah. Det er en nano-del av hva det koster å ha bil alt i alt når du har regnet inn verditap og andre driftsutgifter. Forsikring.. mye dyrere enn en 3-serie?? (som jeg forøvrig synes er ca like spennende og originalt som Corolla.. og da har du bil som faktisk er billig å drifte)

Mye følelse i bil... og enda mye mer fordommer. Men sørg for å være forberedt på det meste; bruk forum (som dette) så unngår du ofte de største utgiftene. (oljeskift med riktig olje på gearkasser, riktig lufttrykk i alle hjul osv er viktige momenter når man vet at gearkasser har svakheter.. da holder de som regel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...