larserso

Kan man bruke Concorso på matt lakk?

Hei!

Schenker-nissen kom på døra denne uka og ny-sykkelen kom et par måneder før jeg turte håpe på. Dette gjelder altså en tråsykkel. Det er en stisykkel så behovet for god behandling er essensielt for å klare å holde den ren. I fjor hadde jeg en med blank lakk og da brukte jeg Concorso med veldig godt resultat. Men, kan jeg bruke Concorso på matt lakk også? Siden det "bare" er en sykkel er det jo svært lite mengde som går med og det er ikke så veldig forsvarlig å kjøpe 200ml med voks for matt lakk... Har ikke prøvd å polere noe med matt lakk før så tenkte det var like smart å spørre her før jeg prøver. Tenkte å bruke hele vinteren på å kose meg og montere litt deler nå og da :) Fikk satt ramma opp i stativ igår så tenkte å starte med å polere den før det kom så mange deler på den.

På forhånd takk for hjelpen!

Godt nytt pusse-år!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, hva med å bruke 50ml autobahn felgvoks :) Under 300kr, og holder hele sommeren tenker jeg :) Tror den kan være bra på matt lakk, men er ikke sikker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt en liten krukke Opaque til samme pris som AB som er lagd for matt lakk.

Brukte Opaque cleaner og Opaque voks på mine sort matt felger i sommer og de var lette å holde reine, så da vil jeg ikke tro den funker noe dårligere på en sykkel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får SV Opaque i 50ml krukke og vettu :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars Erik :)

Først, gratulerer så mye med nytt familemedlem - hurra :)

det er ikke i første omgang voksen som er problemet for matt lakk, men polering den ikke tåler (den blir blank). Uansett, så vil også voksen gjøre lakken blankere, men over litt tid gjerne så jeg tror ikke du gjør noen skade med å legge et lag concorso. I så fall tar du bare turen ned på senteret og låner med deg pre-cleaner opaque for å fjerne den. PS: Bruk ikke Cleaner Fluid (som vil polere dette matte blankt).

Edit:

Men, som sagt over litt tid vil det endre seg litt og bli blankere... kanskje du skulle ta turen innom senteret og låne litt opaque og teste det?

/D

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars Erik :)

Først, gratulerer så mye med nytt familemedlem - hurra :)

det er ikke i første omgang voksen som er problemet for matt lakk, men polering den ikke tåler (den blir blank). Uansett, så vil også voksen gjøre lakken blankere, men over litt tid gjerne så jeg tror ikke du gjør noen skade med å legge et lag concorso. I så fall tar du bare turen ned på senteret og låner med deg pre-cleaner opaque for å fjerne den. PS: Bruk ikke Cleaner Fluid (som vil polere dette matte blankt).

Edit:

Men, som sagt over litt tid vil det endre seg litt og bli blankere... kanskje du skulle ta turen innom senteret og låne litt opaque og teste det?

/D

Mange takk for det! Går i ett i heimen med to små med helt forskjellig døgnrytme nå. Men, han er heldigvis snill som far sin ;)

Det er jo "bare" en sykkel så selv 50ml vil være mer enn rikelig. Men også syklene må få stell :) Jeg hadde satt veldig stor pris på om jeg kunne få teste litt opaque Dag! Det setter jeg virkelig stor pris på! Er veldig beskjedne mengder jeg vil trenge. Begynner på jobb igjen i morgen etter fødselsperm så kan stikke innom en dag før helga om det er ok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Canyon ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Canyon ? :)

Ikke så kult merke dessverre. Trek Remedy 9 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive