Scandic Shine AS / Ketil

Rabattavtale DCN VIP

22 innlegg i emnet

Vi ser at det har blitt litt diskusjoner rundt rabattavtalene her på forumet de siste dagene.

Vi vil ikke blande oss i noen direkte diskusjoner, men kan se at det er interessant med en fast rabattavtale med Scandic Shine AS.

Spørsmålet er om medlemmene ønsker en fast rabatt på 10%? Pr i dag kjører vi fri frakt over 1000 kr + endel kampanjer igjennom året + konkurranser med gode premier.

Vi vil selvfølgelig fortsette med kampanjer, men om vi klarer like mange % må vi se på. Antall kampanjer osv blir det samme som før, de fleste vet hva vi bruker å kjøre.

Å gi noe tilbake til DCN er en selvfølge, både igjennom gode tilbud og at vi deler vår kunnskap med medlemmene. Scandic Shine AS har vært representert på DCN siden starten og føler vi har tilført mye bra til forumet, fra starten av. Det er selvfølgelig noe vi ønsker å fortsette med, for oss er forumet som endel av familien.

Håper på noen konstruktive tilbakemeldinger :)

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei .Jeg synes 10% og fri frakt over 1000kr fungerer bra. Nå har jeg handla inn nok for ett år, og har noen produkter liggende som må prøves ut enda.Kampanjer er det eneste som kan få meg til å handle, eller fylle på av det jeg har lite igjen av de neste 6 mnd ;) 10% er ikke nok avslag når en har vært på produktkjøret en stund :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kampanjer og fri frakt over 1000 sånn som vi har hatt det tidligere, men synes det kan være en høyere grense enn der det er litt rabatter. når man f.eks handler for over 2000 eller 3000kr så bør man få litt rabatt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fri frakt ved 1000kr er jo 10% rabatt, give or take noen kroner og øre. Videre kunne du gitt fri frakt + 10% på ordre over 2000, og fri frakt + 15% rabatt for ordre over 3000 f.eks. Da vil man få 15% rabatt og gratis frakt ved kjøp av 7000 i bilpleieprodukter. Dèt er en rabatt som monner. Slike gulrotsystemer stimulerer til storkjøp kontra masse småkjøp- som uansett koster deg for høye fraktkostnader og masse papirarbeid, så her er det mer inntjening enn hva tallenes umiddelbare tale viser til også.

Bare noen kroner og øre fra meg :) Forresten så har jeg bestilt roterende så nå må du få gang på Schollkampanje Ketil :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20% rabatt ved kjøp over 5.000,- passer meg bra. B)

Dette gjelder dog over hele fjøla.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns dette forumet og dets brukere er så bra at jeg nå har kjøpt med VIP-medlemskap :) Da får jeg shoppe litt og nyte godt av de gode tilbudene og rabatter som finnes.

Btw; nå som jeg har fullført betaling via PayPal, hva skjer da? Tar det et par dager før betaling blir registrert?

Endret av Danisjboy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns dette forumet og dets brukere er så bra at jeg nå har kjøpt med VIP-medlemskap :) Da får jeg shoppe litt og nyte godt av de gode tilbudene og rabatter som finnes.

Btw; nå som jeg har fullført betaling via PayPal, hva skjer da? Tar det et par dager før betaling blir registrert?

når jeg betalte for VIP medlemskap, så bei jeg VIP medlem "på sekundet" mulig det har skjedd noe feil? står jo ikke VIP under bildet ditt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vip-medlemskap kan gjerne diskuteres i en annen egnet tråd gutter. :)

Jeg kjøper 90% av produktene når jeg trenger de, og det er sjeldent det klaffer med kampanjer dessverre.

Når det gjelder Scandicshine har jeg (på alle tror jeg) brukt Vacn-rabatten, da det er en fast prosent.

En ting som dog virker også på meg, er profilerte og nedsatte produkter i nettbutikken. Skal jeg ha litt polish, er det fort gjort å slenge med en nedsatt shampo feks. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev hos Swissvax hadde det jo vært glimmrende med en fast prosentsats på kjøp, da jeg som relativt nyetablert med huslån, barn osv ikke alltid har mulighet til å legge ut 5000kr i bilpleieprodukter(hadde iallefall ikke vært populært hos min bedre halvdel). Samt som andre skriver, kan man ikke alltid vente på kampanjer når man trenger produkter, selv om kampanjer alltid er vellkommen i tilegg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det man bør ha i bakhodet når vi snakker om kampanjer, er at volumsalget øker såpass mye at det frigjør masse kapital på èn gang, og dermed kan man kjøpe stort igjen fra det store utlandet inn til lageret igjen som gjør at man får større rabatt på ordren inn på lager igjen. Det samme går for gruppekjøp, pallkjøp o.l. bare at man her planlegger kjapp omsetning uten høy risiko for å brenne inne med varer man ikke får solgt.

Det er vel heller ingenting som står i veien fra å handle inn en pall med en god og velkjent CG såpe og selge til sterkt redusert pris over litt tid slik som Knutis er inne på. Slike lokketilbud generer nesten alltid merkjøp, og vi har sett det blitt brukt med stort hell i dagligvarebransjen (ta 4 pakker bleier betal for èn). Selv sitter jeg fremdeles å ruger på en del kjøp som jeg ikke _må_ ha, men venter til det er noe jeg _må_ ha også bestiller jeg resten sammen med det.

Så selv om jeg er enig med Ståle om at du Pirex er virkelig flink til å massere DCN med tilbud og kampanjer, god service og kunnskap, så èr jeg bare ett menneske og vil gjerne ha en forutsigbar rabatt for alle ordrene jeg legger inn når det -ikke- er kampanjer også. Det vil alltid gå opp i opp hvis man regner på betingelsene først, bare man har i mente at du også skal ha til salt i maten og ikke krever for mye av butikken. Dette er jo nisjehandel og ikke XXL, Coop Obs! o.l..

Mao. tunga rett i munnen og en rettferdig avtale for både butikk og kunde :)DCN har jo vokst kraftig over årene, og det antar jeg at omsetningen til butikkene her inne også har gjort. Selv har jeg lagt igjen over 20,000 i bilpleie hos dere siden august... Det hadde jeg aldri gjort uten DCN, da jeg i starten av august fremdeles brukte polèrgarn og turtlewax :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes egentlig din rabatt fungerer bra sånn som den er i dag :)

Om jeg skal kjøpe noe småting som jeg trenger, til 200kr så bryr jeg meg ikke om det er 10 eller 20% rabatt, da det spiller så liten rolle ved små beløp.

Jeg synes heller ikke 10% rabatt på 1000kr spiller noen stor rolle for meg personlig, men fri frakt er jeg glad i. Sånn som det er nå bestiller jeg det jeg trenger det, når jeg trenger det. Ellers legger jeg bare ting fra tid til annen i handlekurven, og samler opp så det blir en større pakke, og da bestiller jeg gjerne når det kommer tilbud.

Hvis man tenker over hva 10% rabatt egentlig er, er det jo helt latterlig lite for små beløp, men jeg lar meg jo absolutt påvirke av tilbud selvom det ikke er så fryktelig mye penger, men mer det at jeg kan få litt mer for samme summen. Dersom du skulle hatt en fast rabatt på 10%, så ville jeg sett på dette som om det er noe jeg alltid får, og da ikke rabatt på samme måten, med gode tilbud innimellom.

Ved høyere summer spiller rabatt litt større rolle synes jeg.

Dette er absolutt ikke kritikk av noen, jeg skjønner at dere ikke kan gi masse rabatt, dere skal tross alt betale for produkter, lokaler, administrasjon og alt annet.

Så synes du burde ha det sånn som det er nå, med bra tilbud innimellom, fri frakt over 1000kr og DCN's aller beste julekalender!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10% av 20,000 er hva for noe Terjeo, ingenting?

Da skulle jeg likt å hatt din lønn :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved høyere summer spiller rabatt litt større rolle synes jeg.

10% av 20,000 er hva for noe Terjeo, ingenting?

Da skulle jeg likt å hatt din lønn :D

:)

Min lønn vil du ikke ha, for jeg er student betalt av lånekassa :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! Jeg hang meg så opp i det første du skrev at jeg ikke registrerte det neste. Sorry :)

Har vært student på kassa jeg og, bare vent til det skal nedbetales. Da er det sure penger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ordningen slik den er idag med fri frakt over 1000. Synes det er greit å kunne la være å bry meg om frakten. På den andre siden synes også at man bør få en belønning dersom man stiger over bestemte summer. Legge man inn en ordre på 5000, så er plutselig ikke fri frakt så voldsomt mye. På ordrer på 1-2k er det ok synes jeg. Når jeg tenker på belønning så trenger det ikke være f. eks 10%, men en mikrofiber for hver 1000 man overstiger 1000kr med kan jo være nok. Hadde jeg handler for 5000 og fått gratis frakt og 4-5 gode mikrofiber(eller noe annet nyttig) så hadde jeg vært godt fornøyd. Også kommer kampanjene i tillegg hvor man kan handle enda mer :)

Endret av johnsta
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ordningen slik den er idag med fri frakt over 1000. Synes det er greit å kunne la være å bry meg om frakten. På den andre siden synes også at man bør få en belønning dersom man stiger over bestemte summer. Legge man inn en ordre på 5000, så er plutselig ikke fri frakt så voldsomt mye. På ordrer på 1-2k er det ok synes jeg. Når jeg tenker på belønning så trenger det ikke være f. eks 10%, men en mikrofiber for hver 1000 man overstiger 1000kr med kan jo være nok. Hadde jeg handler for 5000 og fått gratis frakt og 4-5 gode mikrofiber(eller noe annet nyttig) så hadde jeg vært godt fornøyd. Også kommer kampanjene i tillegg hvor man kan handle enda mer :)

En god MF per 1000kr er fort mèr enn 10% rabatt. Fort så det blir 20-30% :P

Og, etter ett par ordrer har man mer enn nok MF... Hva da?

Å få 10% rabatt gjør nøyaktig samme nytten. Ihvertfall gjør det det for meg, da jeg plutselig kan regne av penger og velge meg ut noen spennende tilleggsprodukter selv som jeg faktisk har behov for eller ønsker å teste. Sånnsett blir det økt volumsalg av rabattene istedetfor bare rèn rabatt. Men det er meg da, jeg kan ikke snakke på vegne av alle her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god MF per 1000kr er fort mèr enn 10% rabatt. Fort så det blir 20-30% :P

Hvor finner jeg mikrofiber til 200-300 på Scandicshine? Den dyreste jeg finner er 120-130, utenom tørkehåndkle.

Og, etter ett par ordrer har man mer enn nok MF... Hva da?

Man kan selvfølgelig ha ett par valgalternativer. Mitt, applicators, en type såpe, osv. Er jo bare å velge ut noen typer til rett pris, og ha en avkryssningsmulighet. Så da kan du selv velge hva du vil ha.

Jeg mener at det vil være lettere å fortsette med kampanjer ved å gjøre det på denne måten. Har man 10-15% uansett, så hvorfor vente til kampanjen kommer? Nå får man belønning for å handle mye uansett når man handler, samtidig som det er gevinst igjen ved å handle mer på kampanjer.

Endret av johnsta
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så forsøkte jeg å snakke på mine vegne.

MF kluter er ingen gulrot for meg, jeg har klutene jeg trenger.

Slik det er idag har jeg kanskje behov for en ting til 400kr. Da forsøker jeg nesten litt barnslig å fylle kurven opp til 1000kr for å få gratis frakt (10%). Om jeg får en MF på 2000 tviler jeg sterkt på at jeg gidder å stappe produkter i vognen for å få den. Det er alt jeg sier :)

Sånnsett genererer det jo dermed ikke en ekstrainntekt for Ketil. (Økt omsetning)

Med denne kluten får du 5% rabatt per 1000 betalt inn.

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=4

Med denne kluten får du 16% rabatt per 1000kr betalt inn.

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=17

Med denne kluten får du 25% rabatt per 1000kr betalt inn.

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=482

Ser den med å legge til flere alternativer. Men jeg har fremdeles mittene og såpene jeg trenger... Kjøper jeg en polèrmaskin til 7000 i nettbutikken har jeg mao. kanskje 6 washmitts og såper å velge mellom, men jeg har allerede masse av det. Det jeg kunne tenke meg var rabatt så jeg fikk kjøpt en Scholl S03 Gold f.eks.

Jeg stemmer fremdeles for gulrot via rabatt :) Men den bør ikke være så høy at vi mister Ketils eksisterende kampanjer.

Endret av Aspiranten
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jegs ynes også ordningen fungerer bra slik den er idag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg får en MF på 2000 tviler jeg sterkt på at jeg gidder å stappe produkter i vognen for å få den. Det er alt jeg sier :)

Si at du har rundt 1000kr da, kommer du til å hive produkter bare for å nå 2000 å få 10% rabatt da? :) Hehe, neida. Ser godt poenget ditt. Det beste er jo å få avslag og velge hva det man har lyst til selv.

Jeg stemmer fremdeles for gulrot via rabatt :) Men den bør ikke være så høy at vi mister Ketils eksisterende kampanjer.

Enig. Og for at Ketil ikke skal miste eksisterende kampanjer mener jeg man ikke kan ha 10-15% til vanlig. Gulrot via rabatt hadde man derfor fått på kampanjer, slik at du da har mulighet til å velge deg f. eks S03 Gold. For meg kan det godt være 10% ved kjøp over et bestemt beløp, så kan jeg eventuelt bare kjøpe med en mikrofiber eller to :lol: men da hadde ikke jeg kjøpt noe ekstra på en kampanje hvor jeg fikk 5% ekstra(om jeg ikke trenger noe der og da).

Endret av johnsta
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive