Gå til innhold

Innkjøp av trykksprøyter


Michael

Recommended Posts

Har tenkt meg å gå til innkjøp av et par trykksprøyter til bruk med avfetting og ONR. Ser at mange andre bruker dette, og det ser veldig praktisk ut.

Ser at både Biltema og Clas Ohlson har billige 1,5L-2L trykksprøyter (50-60,-).

På den andre siden har jeg også sett at Plantasjen selger noen tilsvarende, men til mye høyere pris (250,-).

Mitt spørsmål er; bør jeg legge et par ekstra kroner på bordet og gå for Plantasjen sin, som jeg selv synes å kunne se har litt bedre kvalitet. Eller kan jeg nøye meg med et par stykker fra BT eller CO?

Hvordan er det med kjemikalier i slike? Holder pakninger o.l. til slikt?

Takker for svar :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Har kjøpt 2 stk på clahs o, og de er med viton pakning, 59,50kr. Bor på gol og så for meg helt identiske med viton pakning på felleskjøpet til 298kr.. Har ikke prøvd begge, men de jeg har virker veldig bra..:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også de fra Clas Ohlson til både Grime Reaper 1:5 og Surfex HD 1:15 og har ikke hatt antydning til problemer :)

Og skulle de ha vesentlig kortere levetid enn en lavtrykksprøyte til 298,- får jeg fortsatt kjøpt 5 sprøyter på Clas'ern til samme prisen som én på Plantasjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Så disse fra Clas'ern er brukbare altså? Også til 59,- (!)

Varer dem ett halvår så må jo dette være ett lite kupp...

Slikt er jo forbruksvare for de fleste av oss her inne.

Denne skal jaggu meg prøves tror jeg! :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg pleier som regel å slippe ut mesteparten av trykket etter jeg har brukt de. Det sparer nok pakninger gaaanske mye.

Hadde bare et problem med den ene jeg kjøpte, og det var at trykkventilen ikke var helt tett. Men litt pakningsstoff og en tilstramming, så var den god som gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Men jeg pleier som regel å slippe ut mesteparten av trykket etter jeg har brukt de. Det sparer nok pakninger gaaanske mye.

Hadde bare et problem med den ene jeg kjøpte, og det var at trykkventilen ikke var helt tett. Men litt pakningsstoff og en tilstramming, så var den god som gull :)

Den "risikoen" kan jeg leve med til 59,- :)

Dessuten så kjører jeg forbi to Clas Ohlson butikker hver eneste dag og den ene av dem er norges største, så det passer meg bra.. hehe

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

f*** som du skryter Bjeknez..

Synes du skal kjøpe 10 stk for så å prøve en, og kaste resten.....

Ontopic:

Jeg har nå prøvd ut Kwazar Mercury Pro ved de siste vaskene. Har også noen forskjellige trykkanner, men disse har blitt min soleklare favoritt. :D

Et pump og to sprut. Fordeler også produktet fint.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ontopic:

Jeg har nå prøvd ut Kwazar Mercury Pro ved de siste vaskene. Har også noen forskjellige trykkanner, men disse har blitt min soleklare favoritt. :D

Et pump og to sprut. Fordeler også produktet fint.

Bruker de mye produkt? De er ikke tunge å bruke hvis du skal legge avfetting på en hel bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Petter her. Jeg gikk til innkjøp av 3 stk trykk kanner fra Clas Ohlson, og må si de funker fint. Men de bruker mye produkt, men det er forsåvidt greit nok med surfex og lignende som jeg blander 1/15 ved vask. Mercury Pro flaskene er geniale. De bruker lite produkt, har en veldig fin spredning og er raske og legge på med. Brukte 2dl med prickbort på bilen, og da var jeg ikke sparsom. Før kunne jeg lett bruke 0.5l med de orginale prickbort flaskene. Tror jeg skal invistere i 2-3 stk Mercury slik at jeg har til avfettinger som blir brukt hyppigst, så dropper jeg trykk kannene.

Bruker de mye produkt? De er ikke tunge å bruke hvis du skal legge avfetting på en hel bil?

De er ikke tunge med tynt flytende avfettinger, men kanskje det blir tyngre ved seigere felgrenser. Men da er det til gjengjeld bare på felgene, og ikke hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så disse fra Clas'ern er brukbare altså? Også til 59,- (!)

Varer dem ett halvår så må jo dette være ett lite kupp...

Slikt er jo forbruksvare for de fleste av oss her inne.

Denne skal jaggu meg prøves tror jeg! :)

Var det ikke du som solgte unna noen liknende tidligere fordi du mente dem brukte mye produkt? Disse bruker like mye produkt selv om de koster 59 :)

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På europris selges jo Hozelock trykkanner til 139kr. 3års garanti! Om dette kun er lokalt vet jeg ikke. Men er jo verdt å sjekke opp i, Hozelock er bra saker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f*** som du skryter Bjeknez..

....?

Var det ikke du som solgte unna noen liknende tidligere fordi du mente dem brukte mye produkt? Disse bruker like mye produkt selv om de koster 59 :)

Jo, det stemmer det... men tenkte kanskje at dem på Clas'ern brukte litt mindre...

Og til den prisen så skader det jo ikke å teste...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ca. 1 liter med ferdigblandet produkt på min bil (Audi A3) med lavtrykksprøyte, og ca 0,2-0,3 liter med en sprayflaske.. Men så kan man bygge opp litt trykk og slipper derfor pumpe like mye. Jeg synes det er litt slitsomt med sprayflaske, så for komforten sin del foretrekker jeg lavtrykksprøyte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Clas Ohlson i stad, og kjøpte en slik sprøyteflaske. Virker som om den er av god kvalitet. Fikk med meg et nytt munnstykke til hageslangen også i samme slengen :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...