Gå til innhold

Erfaringer med VW Passat 1999 1,8T


Terjeo

Recommended Posts

Som topic sier, så lurer jeg på om noen har erfaringer med VW Passat?

Har en på hånda som jeg lurer på om jeg skal handle, da omegaen er under salg.

Det er en 1,8T Highline Klimatronic Stasjonsvogn

Den har gått 185 000

Ser veldig pen ut både innvendig og utvendig.

Alt av bremser er byttet nylig (skiver, klosser, slanger caliptere osv.) Er også nye fjærer og dempere byttet øvre bærearm begge sider, høyre drivaksel med mansjett speilkapsler.

Prisen blir rundt 55 000 i mine hender.

Ettersom jeg har skjønt et det problemer med forstillinga på bilene 97-00, og at oljesila er dårlig (går tett)?

Er det noen andre kjente problemer som man må være oppmerksom på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite for noen år siden når jeg var på jakt etter Passat at biler før 2000 hadde svakheter med elektronikken.

Hvor utbredt problemene var, vet jeg ikke. Vet bare at elektronikken ble forbedret på den faceliften som kom da.

Spesifikke problemer kan jeg ikke huske hva var, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

En kompis av meg har en Passat VR5 Syncro, 99 modell og han har ikke hatt noe tull med den. Bærearmer var byttet på den så det har ikke været noe stress i etterkant selvom den er senket. Forøvrig så er det den sølvgråe som jeg har polert tidligere og lagt ut logg på her. Han har hatt bilen i nærmere 4 år nå og som sagt ikke noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er masse problemer med modellene der ja!

Men sia den har blitt nokre år, er nok ting ordna opp i.

Ein eg jobba med, kjøpte ein ny Passat. (ca 99 modell)

VW sitt verksted var berre nokre 100m ifra der me jobba og bilen var ofte innom der! ;)

Eg veit om nokre feil iallefall.

Sentrallåsen kødda.

Salt legger seg på bremsene, so det er omtrent 0 bremsevirkning når du skal bremse. (eg trur det vart ettermontert plastskjold)

Bakruta blir knust pga spenninger ved viskaren. (stasjonsvogn)

Forstillingsdeler varer ikkje lenge.

Er bilen norsk skal den ha vært til kontroll for å sjekke forskjellige ting. (som bakrute/visker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har en Passat VR5 Syncro, 99 modell og han har ikke hatt noe tull med den. Bærearmer var byttet på den så det har ikke været noe stress i etterkant selvom den er senket. Forøvrig så er det den sølvgråe som jeg har polert tidligere og lagt ut logg på her. Han har hatt bilen i nærmere 4 år nå og som sagt ikke noe tull.

har du link? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Forstilling, dørlåser og en del elektronikkomponenter som er plassert "litt rart" så de irrer opp innvendig..

Dette er ting jeg ikke har hørt, men har fikset på bare så det er sagt!

Har også sett at der ledningene er skjøtet div steder under gulvteppet er isolert litt dårlig, så det blir dårlig kontakt, da har man er "fin-fin jobb".. Ellers har en kamerat hatt sin i en del år (1,9tdi) som har fungert fint ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 1999 1.8 4-Motion i 7-8 år som jeg hadde veeeeldig lite problemer med... Stødig og stabil hele veien, noen små reperasjoner ble det jo, men det er ting jeg vil anse som vanlig vedlikehold på bil.

Jeg ville vært litt obs på rust på bakluke. Det ligger pakning rundt bakruta som har en tendens til å "gnisse" seg gjennom lakken, og etterhvert dannes det rust der. Jeg fikk tatt dette veldig tidlig, og fjernet pakningen etter lakkering (limt rute).

Forstilling er vel en kjent svakhet, men min holdt i 5-6 år, så ble det byttet rubbel å raka samtidig --> Tight å fin etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...