Gå til innhold

Min shoppingliste


atler

Recommended Posts

Etter å ha lest div. diskusjoner her på forumet har jeg satt sammen en shoppingliste hos Scandicshine.no. Tar gjerne i mot synspunkter på produktvalgene og tips om åpenbare mangler.

Det grunnleggende:

Bilpleiepakke 1:

  • Bøtte med gritguard
  • Chemical Guys såpe
  • Vaskehanske
  • Tørkehånkle
  • Bilberry 1L felgrens

+

Prickbort MAC 124 (avfetting)

Grit Guard (til ekstra bøtte)

Microfiber (en drøss)

Softest applicator (en drøss)

Lakkbehandling:

Chemical Guys Vertua Bond 408 (lakkrens)

Duragloss 111 Clear Coat Polish (lakkforsegling)

Swissvax Shield (voks)

Chemical Guys Pro Detailer

Interiør:

Swissvax Leather Glaze

Chemical Guys Fabric Guard Tekstilforsegling

Dekk/felg:

Swissvax Pneu Svart Matt

Swissvax Autobahn Felg Voks

Trenger jeg clay? Dette er nytt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Bilberry felgrensen synes jeg ikke tar så bra på møkkete felger, her ville jeg heller gått for:

P21S (Autobahn) Har fått bra tester er i gel form så kan "henge" lenge på felgen for å virke før du spyler av.

Espuma Revolution Wheel Cleaner (blankbil) Kan blandes 1:9 noe som gir mye for penga, denne bruker jeg hele tiden. Har fått bra tester.

School Consepts RIM7 (scandic shine) Har ikke prøvd denne selv men skal vist være bra. (Bernhard) :)

Ville tatt med 2 tørke håndkle til.

Duraglossen er vel egentlig ikke nødvendig under SW Shield. Men er kanskje noen andre som mener noe annet. Jeg bruker bare SW Concorso selv nå på vinteren og synes den henger bra på enda, og shield skal vist henge enda bedre på. :)

Hadde kanskje bytta ut Chemical Guys Vertua Bond 408 med SW Cleaner fluid regular. Bruker professional selv siden jeg har maskin.

SW Seal Feed til gummi i dørlister og bagasjerom lister er vel også kanskje et must. Kanskje det hadde vært lurt å regne på hva du evnt. betaler for et SW entry bagg i forhold til å kjøpe disse produktene løst.

Når det gjelder Clay, ville jeg kanskje være litt forsiktig med dette. Dette kan gi merker i lakken hvis man er uheldig med for lite Clay lube. Da vil du få slike subbe merker, kanskje Cleaner fluid fjerner dette. Men her har jeg lite erfaring da jeg fjernet mine subbe merker med korrigering etterpå.

Men valg av produkter forøvrig ser jo helt utmerket ut... Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Kanskje Scholl blue for dekk og utvendig plastikk, veldig holdbar.

Kanskje bedre å beholde SW Pnue til dekk, til utvendig plastikk vet jeg ikke hvordan Pnue funker, CG BareBones kan være lurt å ha til hjulbuene hvis du ikke har slike stoff (filt) trekk inni dem da.

Bruker selv Pnue matt, etter første vasken etter å ha påført denne, legger jeg på School blue. Synes det holder dekkene "renere" lengre enn å bare bruke en av dem om gangen.

Kanskje Surfex HD (Autobahn) også nå på vinteren, da dette er en super avfetting som kan blandes ut mye. Tar mer møkk enn Prickbort da Prickbort fungerer best til asfalt nupper og sånt på sidene av bilen, felg og eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jeg har brukt bilberry en stund nå og er kjempe fornøyd. syns dette er en god felgrens som tok imponerende mye møkk.

testa den på noen gamle og veldig møkkete felger. spraya på, venta litt, gikk fort over med børste og spyla av. felgene blei nesten helt reine! disse var ekstremt møkkete og flere steder hadde det blitt en gul/brun aktig farge. nå er de ganske reine og sølvfarga igjen :)

jeg har riktignok ikke prøvd p21s, men har sett at den har fått masse skryt (og lukter dritt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Er Swissvax Nano Express det samme som Chemical Guys Pro Detailer?

//Atle

nano express er en tyntflytende hurtigvoks (sprayes på, fordeles med aplikator og tørkes av). gir et slags vokslag som varer ca 4 uker. blei jeg fortalt på oslo motorshow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nano express er en tyntflytende hurtigvoks (sprayes på, fordeles med aplikator og tørkes av). gir et slags vokslag som varer ca 4 uker. blei jeg fortalt på oslo motorshow :)

Stemmer dette. Fyller småswirls, og er fin på plast. Veldig fin look :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Tja... Litt delte meninger om dette ser jeg på Detailingworld.co.uk.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=58028

Kan vel brukes som en Quick Detailer, men ligger vel kanskje i mellom der og flytene voks.

Fra CG har jeg bare brukt Speed Whipe. Denne brukes da som "tørke hjelp" når du sprayer denne på kolapser spennings hinnen i vannet som er igjen på bilen og renner av. Blir mye mindre igjen å tørke.

Ellers bruker jeg Dodo juice Red Mist som quick detailer, denne gir bra med blankhet og lakken blir veldig glatt. Riktig nok bare brukt den 1 gang da jeg fikk denne nylig.

Etter å ha lest litt om Nano Express må jeg si denne frister å ha i samlingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...