Gå til innhold

Grunnbehandling av nybil - "selv" eller Ditec?


atler

Recommended Posts

Hei

Min første post dette. Siden jeg har nybil i bestilling har jeg startet tenkearbeidet for hvordan den kan få det best mulig når den kommer til meg :rolleyes:

Er en glad amatør og brukte Swissvax produkter på min forrige bil (har ikke maskin, etc.). Den er fin og velholdt... Når jeg nå får den nye har jeg lyst at lakken skal holde seg enda bedre, og derfor gi den en bunnsolid grunnbehandling! Jeg vurderer følgende og tipper dere har noen gode råd.

1. Be om hjelp fra en av dere til å gi den grunnbehandling, så kan jeg vedlikehold selv etterpå

2. Ditec eller annen lakkforsegling fra et firma

Hører mye bra om Ditec, men det er sikkert ulemper også (?). Har lest mye og mangt, både her og andre steder... Hvis det er andre lakkforseglinger som jeg bør velge vil jeg gjerne ha tips om det også.

PS: Bilen jeg venter i uke 5-7 en gang er Audi A4 S-line Avant, Issølv.

Takk for all hjelp og GODT NYTT ÅR!

//Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditec, er penger ut vinduet, å noe skikkelig dritt, hvis du må fjerne det. Siden du allerede har litt erfaring, så hadde jeg gjort jobben selv. Du kan får ganske mye produkter, for det som en Ditec behandling koster.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fleire her på dcn som har behandlet sine heilt nye biler.

Eg vil sei at det kan du heilt sikkert klare sjøl.

Ditec og andre lakkforseglere ifra firma er ikkje altfor positivt omtala her på forumet.

Da er det bedre å få ein på forumet her til å ta ein skikkelig behandling av bilen.

Men som sagt, so kan du sikkert ta ein skikkelig behandling av bilen sjøl.

Med cleaner fluid beregna for håndpolering og swissvax voks kommer du langt med lakken.

Edit: Her er ein behandling av ein heilt ny bil

http://www.detailersclub.no/forum/topic/7310-ford-kuga-2010-frozen-white-vinterbehandling/

Endret av todleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Hei og velkommen hit på DCN og gratulerer så mye med fin nybil om noen uker :)

Min anbefaling er: Gjør det selv om du har tid, interesse, og muliget til å holde på med bilen din. Du vil få et helt annet forhold til det å ha strøken bil ifht. en lakkbehandling hvor du ikke får lov til å gjøre annet enn å vaske den selv.

Du finner flere tråder på temaet og det er ikke noe problem å kjøre i vei med Cleaning Fluid og SV voks for hånd.

Etterhvert vil du få swirls og en og annen RDS nesten uansett hvor forsiktig du er. Da kan du lett korrigere hvis du velger å kjøpe maskin eller få hjelp av noen her på forumet. Mao. strøken bil hele tiden i stedet for å kjøre med en ripe i opptil 12 mnd til neste re-behandling.

Benytt ventetiden til å lese masse her og kanskje du kjøper noe mer produkter for de pengene du sparer på dyre lakkbehandlinger.

Godt Nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de pengene du bruker på Ditec kan du kjøpe mange fine produkter for. Les litt rundt om kring på forumet og plukk opp tips og triks. Jeg ville helt klart gjort det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Smart valg, kan være lurt å lage en liste utifra hva du tror du kommer til å trenge, så legger du ut lista på forumet så den kan bli korrigert. Det er ufattelig mye kompetanse på hvordan produktene fungerer osv. blant medlemmene her som vil hjelpe deg å unngå å kjøpe "katta i sekken"

Velkommen til forumet skal du også være, og lykke til med blankest bil i gata!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lakkbeskyttelse er ikke dumt om du ikke har plass,erfaring eller mulighet til å gjøre det selv.

Du kan spare penger om du gjør det selv!

Undersøk litt i nærområdet hva andre alternativer som er enn Ditec.

Viss du vil gjøre det selv:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=195971

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=147409

for å ta noe utgitte artikler rundt dette.

Vask og vedlikehold av bilen er like viktig som polering og voks!!

Det er når vasker ripene kommer om det ikke blir gjort riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, "De fleste tar en kjapp polering av bilen om våren, men proffene advarer og sier det kan være mer skadelig enn godt for lakken. " Hmm, en proff som bruker pusseskinn, den var ny.......

"I stedet for å dra en grusete fille over bilen, bruker han pusseskinn av mikrofiber."

Pusseskinn av mikrofiber? Skulle det være en ironisk dårlig spøk? :rofl1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...