Gå til innhold

BMW E87 130i Performance (Update: Autoslalom)


-Martin-

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • -Martin-

    24

  • Oluf

    6

  • obimann

    4

  • Belle

    3

Er det noen som vet om gode steder i Ski/Ås hvor man kan vaske bil og i tillegg ta seg litt god tid til en håndvask? Jeg har nemlig ikke gjort annet enn berøringsfrie vask av bilen siden jeg kjøpte den i slutten av november(!)

Jeg er kun i Ski Tirsdag 25. Jan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har børsa fått seg en skikkelig vask av "Belle", Jeg hadde rett og slett glemt hvordan bilen så ut etter mer enn en rask avspyling! Må bare takke så mye for at du gadd å stille opp! Den ble faktisk ikke nevneverdig møkkete av turen tilbake til hotellet heller!

Bare så synd at den sikkert blir kledd med salt på veg til Gardermoen i morgen! Men men, det var uansett verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Jeg må si denne tok min interesse ganske bra ja ;) Dette er jo en meget fet bil som ikke minst går rimelig greit :)

Å den hadde en bra spec liste med Performence deler må jeg si. (Ikke at det er noe minus altså :D)

Pen bil, det skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Gleder meg veldig til å få kjørt en 2 stegs til våren ja! Hva tror du om Scoll S17 etterfulgt av S30? Isåfall hvilke pads til de forskjellige stegene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har type hard BMW-lakk så du nok til med noe grovere som S3Gold, om den er medium/myk så kan du kjøre f.eks S17+ og gul cutting fra Scholl.

Til S30 kan du bruke grønn Über.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil, som har hard lakk, brukte vi S3 med ull og S3 med gul Scholl pad for å få tatt skikkelig. Deretter gikk vi på S30 med oransje Scholl pad. Brynjar mente det ikke var nødvendig med S17 på den lakken. Står mer om det i min tråd om flekking, våtsliping og polering.

Endret av obimann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg endelig fått tak i et kamerafeste for "inboard-filming". Det er av typen som monteres på stengene til nakkestøtten på en av forsetene.

Kamerafestet kan kjøpes HER.

Leveransetiden er det heller ikke noe å si på, Turen fra nettbutikken til dørstokken i Hønefoss tok 5 dager.

Her er noen dårlige Iphone bilder av kamerafestet med et påmontert kompaktkamera:

x8zrw42jbf05myxqasx7.jpg

ab1590sqmqm3qxzeuuo0.jpg

Jeg driver også å laster opp noen filmer fra en liten testtur til YouTube, men med en størrelse på ca. 500mb så går det ikke akkurat unna.

Finnes det noen måte å komprimere .avi filer uten å forringe kvaliteten nevneverdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for det! ;)

Da var 1 av 2 filmer opplastet til YouTube, det tok vel bare ca. 3 timer!

Her er i allefall film fra en liten testtur med det nye kamerafestet. Jeg ser at det var dumt å montere den på passasjersetet uten at det sitter noen der, fordi det rister for mye. Den "rasle" lyden er stroppen på kameraet som slår borti mikrofonen...

Da var siste filmen ute også...

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
-Martin-

Da har jeg vært en tur på sladdetreff, på Gardermoen Raceway med BMWCCN.

Føret var temmelig humpete og utover dagen ganske glatt, så derfor ser nok mye av kjøringen ut som om det er slow-motion.

Kamerastativet er nå festet på førersetet, så da ble det litt mer stabil kvalitet på filmen... Ikke bry dere om alt det lure som blir sagt i klippet!

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med isbane - skal du kanskje til Sigdal på lørdag?

Litt dumt at hodet ditt kommer "i veien", men dette var i hvert fall langt mer stabilt enn å holde kamera - evt. forsøke å klemme den ned mot dashbord / opp mot taket...

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Martin-

Ja Isbane er morro så lenge man har litt snø å sladde bort...

Men jeg merker at jeg er så j**** lei vinteren og gleder meg eeeenormt til snøen er historie og sommerhjula kan monteres! Jeg regner med at jeg ikke er alene om å tenke i de baner!!??

Jeg reiser til Riga i helgen så Sigdal utgår desverre.

Driver å utforsker plasseringen av kamerafestet. tror nok det må litt mer mot midten av bilen ja! Er lite interessant å se bakhodet mitt i hver venstresving!

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Isbane er morro så lenge man har litt snø å sladde bort...

Men jeg merker at jeg er så j**** lei vinteren og gleder meg eeeenormt til snøen er historie og sommerhjula kan monteres! Jeg regner med at jeg ikke er alene om å tenke i de baner!!??

Jeg reiser til Riga i helgen så Sigdal utgår desverre.

Driver å utforsker plasseringen av kamerafestet. tror nok det må litt mer mot midten av bilen ja! Er lite interessant å se bakhodet mitt i hver venstresving!

Du er nok ikke alene der nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...