Gå til innhold

BMW E87 130i Performance (Update: Autoslalom)


-Martin-

Recommended Posts

Ja Isbane er morro så lenge man har litt snø å sladde bort...

Men jeg merker at jeg er så j**** lei vinteren og gleder meg eeeenormt til snøen er historie og sommerhjula kan monteres! Jeg regner med at jeg ikke er alene om å tenke i de baner!!??

Jeg reiser til Riga i helgen så Sigdal utgår desverre.

Driver å utforsker plasseringen av kamerafestet. tror nok det må litt mer mot midten av bilen ja! Er lite interessant å se bakhodet mitt i hver venstresving!

Hørte Sigdal ble litt antiklimaks - våt bane allerede fredag, oppharvet is/snø frøs til stygge humper. Gutta leide 940 med ispigg - moro, men 800,- / kvarteret er vel i overkant. Glad jeg ikke var der med min lave avant.

Men ja - snøen kan pelle seg vekk nå:mad:

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • -Martin-

    24

  • Oluf

    6

  • obimann

    4

  • Belle

    3

-Martin-

Det hørtes kjedelig ut! Hadde jo vært ganske stusselig å kjøre så langt for så å ikke kunne kjøre...

800,- / kvarteret var da voldsomt til pris!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Martin-

Har ikke skjedd så mye her i gården i det siste. Litt avspyling av saltgraps og andre vinterfenomener fra veien.

Idag toppet gradestokken på 14,5 grader i skyggen! Da var det fryktelig frustrerende å finne ut at vannslangen har fryst, så planene om årets første håndvask måtte skrinlegges. Også jeg som kjøpte så mye godsaker igår! Men i morgen går jeg på med friskt mot igjen!

Jeg fikk derimot montert den nye Sportsantennen jeg bestillte på Fredag!

Gammel pisk

7ng6qz1hss00rh3po7xt.jpg

Sammenligning

qd8fluh2ws0j8bv5q96u.jpg

Ny butplug...

cy0uognomsrb94vlkggr.jpg

Ellers så lurer jeg på å bytte ut Style 261M Sommerhjulene i VMR 701 18x8,5 Foran/18x9,5 Bak. Problemet er bare at jeg kan ikke bestemme meg for Sølvfarge eller Gunmetal...

Gunmetal:

1a1p97ngxeswkjkqu9re.jpg

sf9b3epy4ag79jv0r4fc.jpg

Sølv:

dsc2993e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Martin-

Begynner å bli litt overbevist om det samme selv! Og siden jeg skal ha 18" så vil nok den mørke fargen få felgene til å virke mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sett (og siklet) litt på bilen din når vi var på kurs i Ås, og må bare få si at den var syyykt fet! En skikkelig råtass med alle de riktige detaljene :D

Ville forresten tatt sølvfargede felger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Martin-

Takk for hyggelige kommentarer!

Har lagt felg-dilemmaet litt på Is, fordi staten syntes jeg betalte for lite skatt i fjord...

På Lørdag var det tid for sommerhjul på kørja!

Det er vel ikke så mange som har sett bilde av bilen med vinterhjul engang, så dette blir vel ikke akkurat noen stor forvandling...

For meg derimot så var det HERLIG å slippe å høre på piggdekk støy og ha dårlig grep pga. myke vinterhjul...!

Sommerfelgene var ikke vasket før bortlagring ifjord så det trengtes en grundig skrubb!

IMG_0197.jpg

Felgene fikk smake følgende...

Vask: Sonax Felgrens, VP OrangePrewash, Vikan Felgbørste, SV Wheel Brush.

Behandling: SV CleanerFluid og 2 lag med Autobahn.

Nok å bryne seg på...

IMG_0198.jpg

IMG_0199.jpg

IMG_0203.jpg

IMG_0205.jpg

IMG_0206.jpg

IMG_0201.jpg

IMG_0202.jpg

IMG_0204.jpg

IMG_0209.jpg

IMG_0212.jpg

IMG_0211.jpg

Hadde planer om å gå over hjulbrønnene ganske grundig, men selvfølgelig så hadde kjærringa funnet ut at vi hadde viktigere ting i å gjøre, så da ble det et rent hjulbytte!

Ganske gromme disse Performance bremsene!

IMG_0214.jpg

En møkkete bil med nyvoksede, men møkkete sommerhjull...

IMG_0215.jpg

Beklager iPhone kvaliteten!

Kommer med noen ordentlige bilder til helgen når det har tørket opp litt rundt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
-Martin-

Nå har jeg endelig fått lagt ut en Onboard film fra ringen... Flere bilder og info kommer imorgen kveld!

Endret av -Martin-
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Martin-

Takk for det! Hyggelig! :-)

Savner HD-kvaliteten selv. Det originale filmklippet er i HD, men en plass i redigeringen så har kvaliteten blitt redusert..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nice :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Martin-

:)

Jaja, det var synd, men allikevel underholdende å se på! Digger lyden fra BMW :)

Det brommer ganske godt med Performance eksosen, det er mange som kikker litt ekstra når det kommer sånn lyd av en 1 -serie.

Henger godt på denne :) Husk ruteforsegling neste gang ;)

Vannet du mener som henger godt på eller? ;) Skal bytte frontrute ila. uken så da blir det vannskrekk for alle penga!

Nice :)

Takk å takk!

Kult! Bra runde. :)

Takker! Har lyst på en liten tur senere i år også, får håpe på helt tørt føre da. Men forsåvidt fornøyd med runden!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

siden det ble snakket om felger så lager HRE det meste etter dine ønsker, i tillegg er motorsport tanken alltid med i konstruksjonen.

De har og mye lekker som vill passe BMW.

Tour of the HRE Wheels Facility

- http://www.youtube.com/watch?v=_oNRdJez5jc

The Science of Wheel Performance: Rotational Inertia

-

How HRE Forged Wheels Are Made - The Octane Report

-

HD: HRE Carbon Series wheels in depth for M5BOARD.com

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...