Gå til innhold

Google eller Yahoo spretter opp i tide og utide..


offroad

Recommended Posts

Som tittel sier.. Når jeg er på ei nettside, f.eks sol.no el.l så plutselig spretter det opp en ny fane med forsida til yahoo eller google. Bruker explorer og har ikke bedt om overivrige søkemotorer! Dette skjer på begge maskinene mine, den ene kjører Vista og den andre Windows 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også god erfaring med Norman sin cleaner, spesielt kjørt i safemode. Da dør det meste av ulumskheter.

Diverse program for nedlasting av musikk (Limewire er vel en av de verste) inneholder mye "snacks" som kan gi ting som vinduer som popper opp, etc.

Lykke til med rensen! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske det var noe som het "Combofix" som vi brukte i jobben før for å renske nedsausa kundepc'er.

Combofix var noe vi kjørte som siste utvei, da denne heller fjerner for mye enn for lite.

Ser den en mistenksom fil, så blir den slettet. Thats it.

Men for å fjerne noen uønskede popup sider blir den nok overkill.

EDIT:

Her er link til Combofix.

http://www.bleepingcomputer.com/download/anti-virus/combofix

Legger den inn bare som en generell anbefaling for de som har større problemer enn noen popups. Har man så store problemer at neste tanke er en reinstallering, så kan man like godt teste Combofix først. I beste fall har du spart masser av tid og blir kvitt alle problemene, eller vartfall nok til at maskinen funker til fjerning av resten.

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske det var noe som het "Combofix" som vi brukte i jobben før for å renske nedsausa kundepc'er.

Combofix var noe vi kjørte som siste utvei, da denne heller fjerner for mye enn for lite.

Ser den en mistenksom fil, så blir den slettet. Thats it.

Men for å fjerne noen uønskede popup sider blir den nok overkill.

EDIT:

Her er link til Combofix.

http://www.bleepingcomputer.com/download/anti-virus/combofix

Legger den inn bare som en generell anbefaling for de som har større problemer enn noen popups. Har man så store problemer at neste tanke er en reinstallering, så kan man like godt teste Combofix først. I beste fall har du spart masser av tid og blir kvitt alle problemene, eller vartfall nok til at maskinen funker til fjerning av resten.

Ja, Combofix er helt genialt når alt annet feiler!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned avasts og ta en full scan, også laster du ned ccleaner(Alternativ Tuneup utilities) og tar en full scan der også. behøver ikke å være virus. kan like enkelt være et register feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned avasts og ta en full scan, også laster du ned ccleaner(Alternativ Tuneup utilities) og tar en full scan der også. behøver ikke å være virus. kan like enkelt være et register feil.

Neida, har ikke vært på tvilsomme sider Sandmo.. og laster aldri ned toolbars, kjører ccleaner jevnlig og begge pcene har antivirusprogram som skal hindre sånt.. men kjører en runde med adaware og ser da. det rare er at det kom på begge maskinene omtrent samtidig!:huh:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plaga med noe lignende på en maskin for et par år siden, poppa opp Internetexplorer vindu til stadighet.

Dritten viste seg å komme fra en reklame i MSN Mesenger. :huh:

Ikke noe klarte å ta møkka, unntatt Combofix. -Alt ble prøvd, alt feilet. Combofix knekte den, og rensa opp. Men, det er en risiko som bjerknez sier så den er litt sånn last-resort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydda litt innlegg fra "artig-gutta" og oppfordrer til å prøve å holde denne nyttige tråden on-topic.

Ingen beskjeder er gitt til de som har fått innlegg tatt bort.... så hvis ditt innlegg er borte og du er såra&vonbråten så ta ut frustrasjonen på Truls eller Dennis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...