hanso

LSP til oppvaskkum

Blir lite pålegging av LSP på bilrelaterte ting om dagen pga kulden, men tenkte å holde abstinensene i sjakk ved å kose litt inne.

Autobahn på blandebatterier er jo en selvfølge, men kunne tenkt meg å forsket litt i hva som passer best på stålet i kummen.

Har div til rådighet:

SV Autobahn'

CG 5050

CG JetSeal

MG #21

Har har dere erfaringer med, eller vil anbefale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker cg metalshine på oppvaskbenken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, skummet å starte slike snøballer... 2000Grit, 3000Gritt, S40 og Insignis poppa plutselig opp i hodet mitt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, skummet å starte slike snøballer... 2000Grit, 3000Gritt, S40 og Insignis poppa plutselig opp i hodet mitt :P

Så du skal ha stålbørstet og ett forsøk på blankt?

Divine i kummen er mandig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å maskinpolere oppvaskskummen på kjøkkenet her.Fikk ikke bort mye riper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først Divine, så Zalo, så Divine, så Zalo, så Divine, så Zalo...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I oppvaskkummer rundt om kring så brukes det vel en del fettoppløsende midler som feks. Zalo, så en voks nedi der har vel kanskje lite for seg... men kan jo se trengselen til å bruke fantasien når kulden trenger seg på :)

Har jo selv stått i kjelleren og maskinpolert en 7 år gammel plastkrakk man får til 49,- på Europris...

Men artig å høre hva folk gnikker på... kan hende man får noen ideer... og for å være ærlig så lurer jeg faktisk i skrivende stund på om jeg kan ha noe i kjelleren som trenger en liten shine.... B)

EDIT:

East kom meg i forkjøpet her gitt :)

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nanolotus krom&høyglansforsegling :)

har prøvd div voks i vasken uten at jeg har fått noe voldsomt bra resultat av det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv et ultra matt baderomsvask som jeg selv har vært i vurdering om en runde med 3000 grit, og poleringsmidler. Ikke fordi blankt er så bra (joda, for det er det), men fordi det er enklere å vedlikeholde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser mange snakker om LSP både i kjøkkenvask og badekar, men har noen tenkt på hvor sunt dette er? Jeg vet ikke, men ser ikke for meg at Autobahn i oppvaskvannet er noen helsekost?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nanolotus krom&høyglansforsegling :)

Har prøvd denne i vasken og dusj, men synes Nanolotur lakkforseglingen fungerer bedre og lengre... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg egentlig aldri følt behovet for en lsp nede i oppvaskkummen jeg da men, hehe. Handler det litt om bilpleie abstinenser dette? Kjøleskapet mitt har vært igjennom både våtsliping, rubbing, polering og div lsp de siste ukene..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte ikke å høyglanspolere, men egentlig bare å få den litt blankere uten skjolder, og med litt beskyttelse.

Skal ta blandebatteriene med Autobahn nå, og så skal jeg forsøke meg på #21 på et lite felt og se om jeg ser noe forskjell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser mange snakker om LSP både i kjøkkenvask og badekar, men har noen tenkt på hvor sunt dette er? Jeg vet ikke, men ser ikke for meg at Autobahn i oppvaskvannet er noen helsekost?

Vetikke med deg, men jeg drikker ikke oppvasksvannet mitt, og jeg skyller alltid av til slutt me varmt vann..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har oppvaskmaskin.. så er bare skylling av ting som skjer i kjøkkenvasken min, badekarvannet drikker jeg sjelden..

Bruker også nanolotus glassforsegling på speiler, det funker helt konge, hvis det er dugg på speilen etter dusj er det bare å blåse på den så trekker dugget seg unna. kan anbefales hvis man har behov for å gnikke litt nå på vinterstid. default_biggrin.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drikker verken bade- eller oppvask-vann :P men en har jo fort hudkontakt med de da....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG 105 på komfyrtoppen blir den nett som ny DA maskin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker det samme. Ikke fordi man drikker oppvaskvannet etterpå, men fordi ting sprer seg rundt over tid.

Men når vi skal selge tror jeg at det skal påføres ett og annet remedium rundtomforbi... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive