Gå til innhold

Tilbakemelding på bilpleieside


Bjerknez

Recommended Posts

Jeg sitter å leker litt med tanken på og ta noen småjobber når sommeren nærmer seg, og sitter i den forbindelse og "leker" meg litt angående en passende hjemmeside til det som kanskje en dag blir et bitte lite bilpleie/detailing firma....

Det skal sies at dette ikke er 100% sikkert, og jeg foreløpig er i en "leke"-fase hvor jeg prøver og få ideer etc.

Hjemmesiden er bygget på mitt firma som heter firmatjenester.no, og dette blir da en slags underavdeling til denne. Derfor så er selve bilpleiesiden så og si identisk med den andre firmasiden min når dte gjelder layout.

Jeg er på langt nær ferdig med siden og har bar gjort noen få endringer og byttet ut noen bilder, bare sån for at det skal se mer ut som en bilpleieside. Jeg vil vel si at siden er ca. 40% ferdig med tanke på innhold. Her mangler det mye for å si det sån.

Jeg tenkte kanskje bare at noen her kunne komme med noen litt orginale ideer til innhold på siden?

PS! Jeg har ikke tenkt til å stjele noe som helst av innhold fra detailersclub.no. Jeg skal lage helt nye guider etc. fra bunnen av å legge ut med egne bilder. Inspirasjonen får jeg sef. herfra samt den teoretiske kunnskapen man etterhvert opparbeider seg, og denne vil jeg sef. bruke. Men det blir ikke noe klipp/lim tendenser.

Siden jeg mest sannsynlig skal bygge ut garasjen til sommeren, så mener jeg det kan være greit å begynne å tenke LITT større.

Jeg har på ingen måte tenkt å livnære meg av dette, og jeg kommer til å konsentrere meg om nabolagets biler samt kjentfolk. Blir litt mer som en hobbygreie hvor jeg tar jobber når jeg har tid og lyst.

Man kan vel kanskje si at en hjemmeside er litt overkill i dette tillfelle, men jeg synes nå det er morsomt og holde på litt med slikt inni mellom også, så det blir en slags hobby dette også.

Setter pris på litt tilbakemeldinger og forslag til innhold på siden samt layout etc.

Hjemmesiden finner du her:

Firmatjenester.no Avd. Bilpleie

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte layouten veldig! Enkel og oversiktlig, og fine lyse farger. Jeg ville dog gitt navigasjonen øverst på siden en litt mørkere gråfarge så den blir litt mer fremhevet enn den er nå. Har litt vanskelig for å se den, i hvert fall på PC-skjermen min.

Bruker du et spesielt publiseringssystem for nettsiden og innholdet?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte layouten veldig! Enkel og oversiktlig, og fine lyse farger. Jeg ville dog gitt navigasjonen øverst på siden en litt mørkere gråfarge så den blir litt mer fremhevet enn den er nå. Har litt vanskelig for å se den, i hvert fall på PC-skjermen min.

Bruker du et spesielt publiseringssystem for nettsiden og innholdet?

Takker for innspill :)

Skal se på det med menyen.

Det er ikke noe mer avansert enn en vanlig wordpress installasjon med ett theme som jeg tilpasser etter behov :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wordpress er bra det! Bruker Joomla selv.

Et lite tips er å bruke Firefox og utvidelsen "Firebug" hvis du ønsker å teste ut ulike farger ol.l. direkte i nettleseren, så du slipper å endre CSS'en hele tiden via FTP eller hvordan du nå enn gjør det. Kanskje du allerede bruker firebug?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel si at siden er ca. 40% ferdig med tanke på innhold. Her mangler det mye for å si det sån.

Jeg syntes ikke siden så mer enn 35% ferdig ut.

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg syns den var tiltalende og ga inntrykk av kvalitet. Innholdsmessig brydde jeg meg ikke så mye om det da jeg regner med at du ikke er helt ferdig der enda.. ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurder nødvendigheten av å ha et så stort hovedbilde. Ble mye scrolling her gitt.... Sitter på 13" 1280 x 800.

Enig der, ja. Kanksje du kunne minske høyden på showcase-bildet litt, slik at det ikke fyller hele bildet på små skjermer. På den andre siden så ser det bra ut på en stor høyoppløslig skjerm. Litt smak og behag og hva du velger å prioritere her ;)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger folkens :)

Her er det en del skrivefeil ja, og dette er jeg klar over. Har bare fylt inn med noe tekst som ikke alltid gir mening for å se åssen det blir seende ut.

Skal på sikt fylles inn med mer relevant stoff når alt det andre er på plass..

Når det gjelder showcase bildet, så liker jeg størrelsen godt slik det er nå. Jeg sitter daglig på 3-4 pc'er med forskjellig oppløsning og ser ingen ulempe med det store bildet. (Selv om jeg sef. respekterer at andre ikke har samme mening, og spesielt dem med 13" skjerm med middels oppløsning :) )

På slideren som vises på fremsiden skal dog det nåværende bildet byttes ut og det skal legges til bilder med informasjon om hva man tillbyr av bilpleie etc. Min egen bil og prosjekter er ikke det som skal fylle denne siden, men noen bilder blir det jo for å gi noen eksempler på hvor bra det kan bli med skikkelig vedlikhold.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Har du polert mange biler da? Eller er det jeg som har vært lite aktiv i det site ;-) Krever vel litt erfaring før du begynner med dette? Ikke for å være ufin eller negativ :-) Lykke til vertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du polert mange biler da? Eller er det jeg som har vært lite aktiv i det site ;-) Krever vel litt erfaring før du begynner med dette? Ikke for å være ufin eller negativ :-) Lykke til vertfall :-)

Har mange gallons. Holder det :)

Neida, jeg er ingen Expert og utlært blir man vel aldri, men har holdt på en del i kulissene, samt at det vertfall ligger en tråd ute angående en rød Volvo 850. Er ikke alt som havner under show and Shine desverre.

Det å maskinpolere en bil synes jeg går greit, men jeg bruker nok lenger tid enn de proffe. Litt grunnet utstyret (DA maskin) og litt grunnet manglende erfaring.

Alt i alt så trenger man ikke være noen rakettforsker for å klare og polere en bil.

Jeg tror nok dette kommer til å gå fint, og så lenge jeg har dette forumet å støtte meg til, så blir det nok bra. Jeg må dog skaffe meg roterende og PTG før jeg evt. Starter firmaet. Foreløpig så er det lang vei dit, og i skrivende stund har jeg ikke engang en egnet garasje :)

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ser helt greit ut utenom det store bildet øverst av halv bil ;)

Tenkt å starte firma etterhvert og drive på heltid? Jeg vurderer det samme. Må bare bli best i bygda først, sånn at folk vet hvor de skal få detailet bilen sin. :D

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok dette kommer til å gå fint, og så lenge jeg har dette forumet å støtte meg til, så blir det nok bra. Jeg må dog skaffe meg roterende og PTG før jeg evt. Starter firmaet.

Hva betyr PTG?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...