Gå til innhold

Hvilket microanlegg..


Morten83

Recommended Posts

Noen gode tips til bærbart microanlegg med ipod/iphone(4) dock?

Prisklasse opptil 2000kr.

God lyd er viktigst!

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Koster bitte litt mer, men her har du i hvertfall god lyd http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580088 Her har du jo litt mer enn bare ipod støtte også.

Ett par forslag til under 2000

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618242

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=583858

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Tilbud på Kicker sin som Andreas linker til hos Torshov, koster 1299,- og veldig god lyd i den.. Jeg har lyst til å bytte ut min Bose med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra Harman/Kardon ser jo bra ut også :)

Så hvis den har skikkelig lyd er den favoritten til nå.

Er Kicker sin bedre enn Bose altså Bernhard?

Kicker forbinder jeg bare med veldig mye bass fra den lille "råneperioden" i 18års alderen. :P

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra Harman/Kardon ser jo bra ut også :)

Go play`en er meget god, fin lyd, mye trykk, og enkel i bruk. Det eneste denne mangler er ladding fra en del typer ipod.

Ellers har jo Pioneer sine modeller som heter hhv nav og nas, koster 1995 og 2995,- som er meget gode. NAV har også cd og dvdspiller, og mulighet for minnepenn.

Dette er iallefall en av mine favoritter i prisklassen, få med et slikt design:

http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=249,251&id=737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må opp 400.- i forhold til budsjett men jeg vil absolutt anbefale denne fra BOSE......den spiller helt greit.

Ta med Iphonen til elkjøp/lefdal og trykk den inn og spill din egen favorittmusikk.....Til tross for en del rare blikk gjorde jeg dette, og spilte så plakatene flagra.

Det er himmelvid forskjell i kvalitet, og i mine ører ble ikke lydbildet akseptabelt før jeg kom opp på den BOSE greia her.

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/docking/BOSESDBL/bose-docking-hoyttaler

Så selv om den lå 1000.- over det jeg hadde sett for meg, var det den som ble med hjem...og både jeg og resten av familien er storfornøyde med "kjøkkenspilleren"

Den kicker-spilleren du snakker om Bernhard......er det bass-bombe eller spiller den greit gjennom hele registeret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kickerspilleren spiller bra gjennom hele registeret og du kan også justere bass og treble som du ønsker..

Jeg hadde byttet ut Bose spilleren min nårsomhelst med Kickerspilleren, bare jeg hadde kunne forsvare det hjemme <_<

Men Bose har ett smekrere design enn Kicker sin, men faller i fisk ift Kicker sin..

Jeg har samme som deg Ståle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nok lyd i disse små sakene til en fest ? Altså ikke blåse hull i taket, men nok volum og fylde at det funker ? Folk må jo kunne snakke seg i mellom alikevel(i starten ihverfall:p )

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

I Kicker er det det.. Bose sin ble litt skrall til det synes jeg..

Men det kan også ha noe med at vi har 190 kvadratmeter med stue B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

I Kicker er det det.. Bose sin ble litt skrall til det synes jeg..

Men det kan også ha noe med at vi har 190 kvadratmeter med stue B)

Flytta? ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nok lyd i disse små sakene til en fest ? Altså ikke blåse hull i taket, men nok volum og fylde at det funker ? Folk må jo kunne snakke seg i mellom alikevel(i starten ihverfall:p )

Kan gå god for at det går fint med den som Ståle linker til over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nok lyd i disse små sakene til en fest ? Altså ikke blåse hull i taket, men nok volum og fylde at det funker ? Folk må jo kunne snakke seg i mellom alikevel(i starten ihverfall:p )

Hvis du ønsker noe med god, høy, og fyldig lyd,se nærmere på Bose sin Sounddock 10! Alltids vært skeptisk til så små anlegg, men disse presterte virkelig, og ga meg lyd som jeg aldri hadde hørt før i et kompaktanlegg. Og ja, jeg er kresen på lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Øystein

Tar frem denne igjen.

Skulle gjerne hatt noen tips til løsninger i garasjen som er rimelige men gir greit nok lyd til å pusle litt der noen timer.

 

Trenger ikke være strålende lyd, men litt mer enn en vanlig liten reiseradio-høytaler.

 

Hva benyttes av folket i dag?

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Håkon

Kikk litt på Audio Pro!

Jeg har Audio Pro Allroom Air One på kontoret, og den funker ypperlig! Mulighet for tilkobling av subwoofer, så fikk testa litt på julebordet :-) Fått veldig gode kritikker hos Lyd & Bilde også.

 

http://www.lydogbilde.no/test/audio-pro-allroom-air-one

 

Addon serien til Audio Pro har også fått veldig gode tilbakemeldinger.

 

Edit: Hvis du ikke har internett i garasjen, men ønsker trådløs tilkobling av tlf, så kikk på Addon serien, de har bluetooth tilkobling, allroom air one har kun airplay eller kablet tilkobling.

Endret av -Håkon

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe et brukt stereoanlegg?

Selv brukte jeg i lange tider B&W DM601 som forsåvidt er "veldig" gode høyttalere, disse eller tilsvarende får en ofte svinbillig på finn.no nå. En receiver med AirPlay trenger heller ikke koste all verden :)

(De billigste forutsetter vel ofte kablet nett da, men det finnes mange lure løsninger her :) )

Selv skal jeg flytte ut noen gamle gulvhøyttalere nå, kanskje en stor sub og en receiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein

Kikk litt på Audio Pro!

Jeg har Audio Pro Allroom Air One på kontoret, og den funker ypperlig! Mulighet for tilkobling av subwoofer, så fikk testa litt på julebordet :-) Fått veldig gode kritikker hos Lyd & Bilde også.

 

http://www.lydogbilde.no/test/audio-pro-allroom-air-one

 

Addon serien til Audio Pro har også fått veldig gode tilbakemeldinger.

 

Edit: Hvis du ikke har internett i garasjen, men ønsker trådløs tilkobling av tlf, så kikk på Addon serien, de har bluetooth tilkobling, allroom air one har kun airplay eller kablet tilkobling.

 

Takk for tips, men det er nok en prisklasse over hva garasjen skal få. 

 

Hva med å kjøpe et brukt stereoanlegg?

 

 

Nei, for mitt bruk er det overkill. Idag har jeg sånn reiseradio som funker greit når tiden i garasjen ikke er så lang, men jeg savner noe som gir litt mer enn busshøytalerlyd. For de som står mangfoldige timer i garasjen hver uke skjønner jeg mer omfattende valg. 

 

Men det er interessant å høre hva folk velger.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Tar frem denne igjen.

Skulle gjerne hatt noen tips til løsninger i garasjen som er rimelige men gir greit nok lyd til å pusle litt der noen timer.

 

Trenger ikke være strålende lyd, men litt mer enn en vanlig liten reiseradio-høytaler.

 

Hva benyttes av folket i dag?

Radionette Kurer. ;):wub:

IMG_3145_1920x1280.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...