Gå til innhold

Biler som jeg har rubbet og polert...


MrFord

Recommended Posts

Hei sann, ble tipset av denne siden av en kamerat.

Så da lager jeg min første tråd her. Tenkte dette er beste stedet å legge ut skryte bilder av en gammal sierra

jeg shinet opp for noen år tilbake..

Først noen før bilder...

DSC03679.jpg

DSC03678.jpg

DSC03677.jpg

Så etter noen små mods her og der, felger og noen effektive timer på gamle jobben:

DSC03703.jpg

DSC03704.jpg

DSC03707.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:)

Her er en scorpio 2,9 som tilogmed fikk lakkforseiling..

Har ikke noe før bilder av de, men uansett..

DSC00015.jpg

DSC00016.jpg

DSC00017-1.jpg

DSC00019.jpg

DSC00020.jpg

Scorpio stasj:

Før bilder:

DSC04614.jpg

DSC04615.jpg

etter rubb/pollering og lakkforseiling, samt andre utvendig mods..

DSC05028.jpg

DSC05029.jpg

DSC05030.jpg

Sierra stasj:

før bilder

DSC04483.jpg

DSC04484.jpg

etter:

DSC04488.jpg

DSC04487.jpg

DSC04490.jpg

DSC04564.jpg

DSC04565.jpg

DSC04485.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du polerer utelukkende ford ser jeg? :P

Når man er ford gal så blir det til det;)

Hvordan får du paden så svart når du polerer rød bil?

Mye møkk i lakken, når bilen ikke er rubbet/pollert sikkelig på hvertfall 10 år så er det ikke rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen ble vaska etter alle kunstens regler da jeg jeg jobbet som bilpleier før. sterk såpe, og 90grader varmt vann på HØYTRYKK og tjerevask på hele bilen, (vi tok vanligvis bare opp til vinduer, pluss syrevask for å få vekk flyverust og annet som ikke gikk av.. Eneste som ikke ble brukt er leire som nevnt sist her. Grunn er at det tar LANG tid, bytter rondeler ofte nok til at det ikke er så farlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen ble vaska etter alle kunstens regler da jeg jeg jobbet som bilpleier før. sterk såpe, og 90grader varmt vann på HØYTRYKK og tjerevask på hele bilen, (vi tok vanligvis bare opp til vinduer, pluss syrevask for å få vekk flyverust og annet som ikke gikk av.. Eneste som ikke ble brukt er leire som nevnt sist her. Grunn er at det tar LANG tid, bytter rondeler ofte nok til at det ikke er så farlig ;)

Flyverust?

Man skal ikke ha dårlig tid når man detailer vel?;) Så clay er en del av jobben før man polerer, det vet vel du som var bilpleier? Og er ikke mindre farlig å polere i "litt" møkk selv om du bytter padder ofte, møkka forsvinner ikke av den grunn, blir bare fordelt ut i de forskjellige paddene du bruker og de ser litt mindre svarte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja flyverust bortover sidene, noen biler som har kjørt igjennom vinteren og fått rustpartikler fra f.eks pigg dekk, eller om det er kjørt med slitte skivrer/klosser osv.

Da kan man noen ganger se at det er sånne små rustflekker på bilen. Det er bare noe som ligger oppå lakken. Ikke når bilen har rustet selv

når man bare har 3 timer på seg for man må komme seg hjem å legge seg for å dra på jobben dagen etterpå så har man litt dårlig tid. Det tar lang tid å å bruke leire på hele bilen. har tatt noen biler med det når jeg jobbet der. Og i selvforsvar så brukte vi det relativt skjelden leire ellers i jobb sammenheng, men da er det snakk om relativt nyere biler

-volvoRsport- : rondellene var like bra selv om de var litt slitt altså, Etter å ha ligget i såpevann i en uke, vridd opp og

vasket på 40' i en bad as industrivaskemaskin var den god som ny

Endret av MrFord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Claying av en hel bil tar vel ikke mer enn 20-30 min? Har alldrig tatt tiden. Bruker alltid clay før korrigering. Blir overrasket mange ganger da bilen kan se 100% ren ut, men når du sjekker clayen etter noen paneler kan det være MYE dritt den tar med seg som man ikke legger merke til så lett. Ikke så morro å få paden full av møkk som man drar rundt over hele lakken. Hvilken polish/rubbing og maskin er det du bruker forresten?

Velkommen hit forresten :)

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
alexanderst

Jeg bruker like under kvarteret på å claye bilen, normal størrelse stasjonsvogn :) Dette har jeg funnet ut er en bra tidsinvestering før jeg gyver løs med poleringen.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...