Gå til innhold

Grime Reaper - Blandingsforhold


Bjerknez

Recommended Posts

hmsilset

Hvist du selger ene 5 litringen og kjøper prickbort for pengene så har du en perfekt blanding ;) Er det asfaltflekker på bilen så vil ikke grime reaper ta noe omtrent.Er min erfaring. Bruker oftest denne avfetningen i hjulbuer og motorrom.1:5.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg sier det motsatte av hm.. Ikke selg GR for å kjøpe prickbort...

Jeg vasker bilen en gang i uka på vinteren og blander GR 1:7.. Ikke noe asfalt igjen da

når du vasker bilen hver uke så er det nok bra å bruke gr ja :) Skreiv bare etter egen erfaring, og da på veldig skittne biler ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 20 liter Prickbort, så det går nok bra...

Bare lurer siden jeg ikke er vant til å bruke Grime Reaper...

Skal sies at bilen min er veldig møkkete nå, og det er så vidt jeg ser ut bakruten. Den skal vaskes skikkelig til helgen, og da tenkte jeg at jeg kanskje kunne brukt opp litt Grime Reaper på dette...

Ser det varierer fra 1:3 til 1:7 her, så 1:5 skulle vel kanskje være en grei blanding på ekstremt skitten bil uten at voksen fjernes?

Takker for innspill så langt :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært uten hverken PB eller GR, begge to er noe av det beste jeg har av forvasker... GR er gull i motorrom, dørshengsler etc og... Da bruker jeg som oftest 1:3 blanding. Og har man det på en bil som er lakkert på med sprayboks MÅ delene som er bokslakkert poleres etter GR :P blir hvite merker i svart lakk... :P Smertelig erfart det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All vask vil naturlig nok ta noe LSP, men føler selv at 1:5 er en relativt LSP-snill blanding, sett opp mot hvor mye skitt den tar.

Ok, da prøver jeg 1:5 til helgen :)

Skal også prøve MG Wash and Wax såpen igjen... likte faktisk denne ganske godt...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rundt 1:5 til 1:8, avhengig av hvor skitten bilen er. Har prøvd sterkere men synes ikke det er nødvendig. Ikke spesielt effektiv på grodd asfalt, men sjefolainen til alt annet. Har vel brukt et par gallons nå, for det aller meste på egne biler. Kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo Surfex HD også, men tenkte jeg kunne bruke opp Grime Reaper først... Er jo mange som liker Grime Reaper også, og faktisk så har jeg ikke engang testet den på bilen ennå.. selv om de har stått i kjelleren i nesten ett år nå... :rolleyes:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok bli overrasket over hvor bra Grime reaper er! Husk også å bruke den på dekk og gummilister ;)

Næmmen... er det Ketil som har fått trøtten ut av øynene? :lol:

Er du ellers enig i det som sies over her anngående blandingsforhold Ketil?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier å gi faen og blander 1:3

ikke mye som sitter igjen da ... bortsett fra SV da, den henger fast

Endret av daniel

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...