Gå til innhold
bilmagikeren

høytrykkvask men cannon, hvilke merker-type?

Recommended Posts

bilmagikeren    40
bilmagikeren

Prøver å legge inn et par spørsmål som sikkert er besvart flere ganger men prøver igjen.. Jeg er helt ny på forumet, liker å ha ren og pen bil. Jeg har ikke tilgang på hall/garage lignende, så det blir stort sett maskinvask på vinter. Bor på gol og der er det gjerbe 20-30 minus, så ser meg nødet til å bruke maskin.:( på sommeren bruker jeg bøtte med svamp og hageslange. Har ikke brukt noen "dyre" produkter før, men trenger nytt og kan legge litt penger i det. har ikke så veldig mye tid å bruke men par-tre timer gangen går bra. Det store spørsmålet er hvilke høytrykkspyler man bør velge? ser du får fra 499-flere tusen kroner, vil også bruke cannon, hvis det er det som trengs for å få skumm. Er det noen so, kanskje kunne nevnt noen gode spylere? hadde også satt pris på meninger om cannon.. Håper noen har noen meninger, mvh martin gol

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Prøver å legge inn et par spørsmål som sikkert er besvart flere ganger men prøver igjen.. Jeg er helt ny på forumet, liker å ha ren og pen bil. Jeg har ikke tilgang på hall/garage lignende, så det blir stort sett maskinvask på vinter. Bor på gol og der er det gjerbe 20-30 minus, så ser meg nødet til å bruke maskin.:( på sommeren bruker jeg bøtte med svamp og hageslange. Har ikke brukt noen "dyre" produkter før, men trenger nytt og kan legge litt penger i det. har ikke så veldig mye tid å bruke men par-tre timer gangen går bra. Det store spørsmålet er hvilke høytrykkspyler man bør velge? ser du får fra 499-flere tusen kroner, vil også bruke cannon, hvis det er det som trengs for å få skumm. Er det noen so, kanskje kunne nevnt noen gode spylere? hadde også satt pris på meninger om cannon.. Håper noen har noen meninger, mvh martin gol

Her er det mange spørsmål som du får svar på ved å søke her på forumet, men skal prøve å gi deg ett kort svar (selv om det er mange meninger rundt hva du bør kjøpe å ikke)

Det meste av det medlemmer her inne nevner er gode produkter, bare så det er sagt.

Jeg snakker her ut fra hva JEG mener du bør satse på angående det du skriver over.

Først ett par enkle tips:

1. Kast svampen og kjøp deg en skikkelig washmitt!

2. Ikke kjør bilen i maskinvask! Bruk heller den manuelle vasken på stasjonene.

Så til dine spørsmål:

Når det gjelder høytrykkspyler så bør du velge en med messingpumpe. Personlig mener jeg 120bar. er ett minimum. Karcher/Foma/Nilfisk er jo gode merker (finnes sikkert fler også).

Skal du ha mest mulig skum, så er det skumkannon du bør ha.

Altså en slik: http://www.scandicsh...products_id=109

Pass på at du får en som passer til spyleren du kjøper. Går du for en Karcher eller Foma kan du kjøpe en av disse som selges i den butikken.

Siden du ikke har mer tid enn 2-3 timer for hver vask, så dropper jeg helt å nevne maskinpolering/rubbing...

Når det gjelder fremgangsmåte så annbefaler jeg sterkt at du leser denne guiden:

Kom gjerne med fler spørsmål etter at du har lest denne guiden. Der står det virkelig mye fint :)

Velkommen til detailersclub.no :)

Endret av Bjerknez

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Hvis du gir bilen din en god behandling nå før vinteren og får satt den inn med en god voks så blir den veldig mye lettere å vaske i løpet av vinteren. Hvis det da finnes en børsteløs maskin på Gol så er det mye bedre enn en med børster.

Hvor dyr spyler du trenger kommer litt an på hvor mye penger du vil legge i en, men du kommer lagt med 1500-2000 for en Foma 737 feks. De foam canon'ene som selges av forhandlerne her inne er så og si like så det blir ett fett hvor du handler henn. Forskjellen på spylere er som oftest vannmengde og trykk og de minste til som oftest litt svake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Anbefaler deg en slik pakke som dette:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=21&products_id=446

Der har du det meste du trenger for å få ren og blank bil som er lett og vedlikeholde. Tar litt tid med lakkrens og voks, men det er verdt det. Dropp børstevask, og bruk selvvasken. Ta med det bøtte, såpe, og washmitt og en avfetting, og bruk høytrykk fra selvvasken.(hvis du ikke har høytrykkspyler tilgjengelig)

Endret av johnsta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Kan legge til at hvis du blir VIP-medlem her inne (som koster 200,-) så får du fri frakt fra scandicshine som egentlig koster 188 ved kjøp av denne pakken.

Dermed så har du betalt 12,- for ett VIP-medlemskap og det varer ett år :)

Handler du mere eller flere ganger så sparer du inn de siste 12,- på null komma niks.

Da kan du også i fremtiden handle fra partnere her inne og dermed så går regnestykket kjapt i pluss :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenM    62
MortenM

Siden du ikke skriver noen makspris på spyleren du ønsker deg, vil jeg anbefale deg å gå for en i de øvre prisklasser 5-6k.

Jeg har en Foma 737 som jeg angrer bittert på at jeg kastet bort 1500,- på. Hadde vært bedre å kjøpe en skikkelig spyler med en gang. Ikke se deg blind på trykket siden det viktigste er vannmengde. Jeg har vært borti 120bars spylere som du bør bruke begge hender på siden vannmengden er stor. På en Foma 737 bruker du den ene hånda på lansen, den andre til å klø deg i ræva med :P

Redigert Foma 337 til 737......surrehue :unsure:

Endret av MortenM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

kjøpte foma 737 + variolanse og jeg er veldig fornøyd med den sammen med variolansen, opplevde at jeg fikk større trykk og den justerbare vinklingen på lansen er heller ikke feil, vil tørre å påstå at det er en bra spyler for pengene.

scandicshines foam cannon er såklart ett must =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Tusen takk for mange gode svar..! kommer sikkert med noen flere. Har alto på eik, de virker kurrante, er det greit å få "kobling" til det merket kontra kaercher/ foma? Med tanke på cannon altså..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig