Gå til innhold

2000 Ferrari 360


EndreM

Recommended Posts

IMG_4678.jpg

IMG_4722.jpg

Utstyr:

Avfetting:

- Chemical Guys Grimereaper

- ValetPro Orange Prewash

- Chemical Guys Green Clean

Sauset først bilen inn i 1:15 Grime Reaper, for å så spyle av bilen.

Vask:

- Meguiar's NXT shampoo

- ValetPro Orange Prewash

- Meguiar's wash mitt

Hjul:

- Bilberry Safe Wheel Cleaner

- Ukjent felgrens antakeligvis noe fra Concept

- Svamp

Clay:

- Concept clay bar

- Meguiar's Quick detailer + vann som clay lube

Ikke skremmende mye urenheter, men var litt..

Tørk:

- Turtle Wax pusseskinn

- Meguiar's waffleduk tørkehåndkle

Brukte også trykkluft i døråpninger etc

Maskering:

- Ukjent maskeringstape

Bilder!

IMG_4596.jpg

IMG_4597.jpg

Kameraet hadde lagt ute i bilen min, så ble litt mye dugg da det kom inn i varmen. Derfor har jeg ikke så mye bilder fra vask, men de fleste her vet vel noenlunde hva det går i ;)

IMG_4696.jpg

Claybar etter førerdøren. Var stort sett like mye drit over hele bilen, med unntak av taket som var ganske bra.

IMG_4734.jpg

IMG_4732.jpg

IMG_4731.jpg

IMG_4730.jpg

IMG_4728.jpg

Til slutt et bilde med godbilen. Håper ikke den får Ferrarien til å se for kjip ut!

IMG_4691.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusseskinn altså?

Damn right ;)

Waffelduken min er ikke lengre up to par. Pusseskinn suger opp mye vann, og bilen skal uansett korrigeres, så jeg ser ikke problemet med å bruke pusseskinn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å korrigere litt med Würth P30 på orange Würth pad, og den tar det meste, men det er litt jobb. Noe som går helt greit. Vil heller bruke litt tid enn å bruke unødvendig grovt produkt.

Men iik! Når jeg skal tørke vekk igjen poleringen, kommer det riper. Jeg har brukt en helt ny klut fra Ditec, som er mykere og finere enn det meste jeg har vært borte i. Prøvde også en microfiber fra Würth, men denne var enda verre.

Hva gjør man med sånt?

IMG_4743.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv flere ulike kluter ;) Helt nye kluter kan jo også ha noe støv i seg, slik at de dermed kan ripe litt...

Er vel enkelte som har hatt lignende problemer tidligere, som har brukt Swissvax sine kluter med hell. Ellers er det jo bare å tørke veeeeldig forsiktig, og heller gå over flere ganger med microfiberen i stedetfor å legge på noe press. Et annet alternativ er å la være å tørke polish, bare kjøre på med avfetting for å fjerne polishen etter ferdig korrigering, for å gjøre ripene til et minimalt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv flere ulike kluter ;) Helt nye kluter kan jo også ha noe støv i seg, slik at de dermed kan ripe litt...

Er vel enkelte som har hatt lignende problemer tidligere, som har brukt Swissvax sine kluter med hell. Ellers er det jo bare å tørke veeeeldig forsiktig, og heller gå over flere ganger med microfiberen i stedetfor å legge på noe press. Et annet alternativ er å la være å tørke polish, bare kjøre på med avfetting for å fjerne polishen etter ferdig korrigering, for å gjøre ripene til et minimalt problem.

Takk for svar. Jeg skal fortsette på denne i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bedre nå. Deilig lakk å jobbe med! Litt i det mykeste laget, men alt forsvinner jo fort som bare det.

Blir gøy å fjerne hologrammer.

Har sett på Bernhard sin 360, men det er ikke samme farge. "Min" er ikke metallic, og virker noe mykere enn det han beskriver i sin tråd. Uansett, til stor inspirasjon, i likhet med de fleste trådene på dette forumet.

Nå er det bare kosejobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hvert morro å hvert innom å sett den. Blir du ferdig i kveld eller holder du på også i morgen?

Blir nok ikke ferdig i kveld, ei heller i morgen ;) Bilen kommer for salg når jeg er ferdig med den.

Er forøvrig bare å stikke innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Nei! ÅÅÅH! Det er noen som har det ja! Faktisk ikke så ille pris på R8 da! Nesten så det frister å importere en selv fra Tyskland nå! Ta opp lån med pant i alt man eier! :P

Så en R8 om dagen, ja her om dagen. Altså midt på vinteren stod det jaggu meg parkert en R8 på en parkeringsplass jeg spaserer forbi daglig. Men jeg skjønner jo eieren, hadde JAGGU meg kjørt den om vinteren selv! :wub:

Endret av Anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Nei! ÅÅÅH! Det er noen som har det ja! Faktisk ikke så ille pris på R8 da! Nesten så det frister å importere en selv fra Tyskland nå! Ta opp lån med pant i alt man eier! :P

Så en R8 om dagen, ja her om dagen. Altså midt på vinteren stod det jaggu meg parkert en R8 på en parkeringsplass jeg spaserer forbi daglig. Men jeg skjønner jo eieren, hadde JAGGU meg kjørt den om vinteren selv! :wub:

Quattro vettu! Rene snøscooteren.

IMG_4759.jpg

Eksos fikk Autosol på en gammel blå Würthpute. Ble temmelig bra

IMG_4861.jpg

Grillen bak fikk et par strøk med Owatrol Polytrol.

Ferdigbilder:

IMG_4855.jpg

Glideren i bakgrunnen er til salgs, veldig billig om noen er interessert ;)

IMG_4845.jpg

IMG_4840.jpg

IMG_4838.jpg

IMG_4837.jpg

IMG_4835.jpg

IMG_4827.jpg

IMG_4820.jpg

Avsluttet med to lag Natty's Red. Er veldig fornøyd med denne voksen. Føler den er mye mer bang for the buck enn Swissvax Concorso, egentlig.

Endret av EndreM
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner et par blitz ferdigbilder, men når det er sagt, så resultatet meget blankt ut :) Tviler ikke på resultatet altså, hehe.

Hvordan er den voksen, svetter den noe særlig? Har ikke prøvd den, men den bør være good siden du valgte den over Concorso tenker jeg.

Er forresten ikke missunnelig på deg :blush:

Kommer flere bilder. De bildene jeg hadde med arbeidslamper var selvfølgelig ute av fokus. Jeg har ikke opplevd noe svetting. Ble advart her på forumet at den var vanskelig å buffe av, men jeg har ikke hatt noe problem med den whatsoever.

Skal innrømme at jeg hadde tenkt å bruke Concorso, men det ble Natty's da Swissvaxen står trygt her hjemme, og i tillegg er Swissvaxen min ;)

Beader og sheeter Natty's like bra som den ser ut?? Har den stående, men til gode å prøve den..

Jeg er storfornøyd, men jeg har ikke prøvd allverdens vokser. Skal se om jeg ikke kan få filmet en liten snutt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...