Gå til innhold

Markedsundersøkelse for nettbutikken min


ustrucks

Recommended Posts

Jeg holder på å registrere bedriften min ferdig. Men den blir ikke ferdig før i April - Mai

Er veldig mye papirer som skal i orden.

Jeg håper noen har lyst å kikke litt innom nettsiden min. Si hva dere syns.

Hva som jeg bør gjøre ber, og hva som kanskje er bra?

Hvilke produkter syntes dere jeg skal ta inn?

Det skal være til Bil og hovedsaklig små styling til bil.

Jeg har fått kontakt med flere leverandører og fått begynt å få lagt ut noen produkter som er på nettsiden.

Dette er ikke den fineste og dyreste utgaven. Jeg investerer ikke så mye i dette, pga skal være ANS selskap.

Min nettbutikk foreløpig

Navnet blir endret til Perfect car. Er det folk syntes høres best ut :)

Takk for all hjelp jeg kan få.

Når jeg har fått alt i orden kommer forumet til å få rabatter! Har sent PM til truhaa ang dette. Og håper på positivt svar :)

Endret av ustrucks

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg håper reklamen forsvinner fra siden? (den som er helt øverst og blinker som ett juletre)

2. Tror jeg ville satset på ett norskt navn med .no-domene. (hvis det i hovedsak er norske kunder du er ute etter)

3. "Butikken" er den første siden man bør komme til når kan går inn på domenet.

4. Hvis det er det som står i parentes i pkt. 2 som er tillfelle så ville jeg endret alt innhold på siden til norsk.

Du kan få installert Wordpress med en ganske så heftig nettbutikk-theme for ca. 300,- (engangssum) pluss det du må ut med i domenekostnader.

Bra tilltak detta... men husk at det er mange om beinet i denne sjangeren, så det er viktig å skille seg ut litt.

Google adwords er også en god ting og der bør du legge minimum 3-500,- i mnd for å få OK plassering, og kanskje enda mer for å dukke opp når folk søker på "bil" "bildeler" etc. Siden det er mange om beinet her, så må det nok legges av litt penger til markedsføing.

Får du alt detta til å funke, så har du en liten sjans til å lykkes, men tror ikke at du skal forvente at dette blir ett levebrød dog :)

Lykke til :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer ikke til å bli noe levebrød ;) Skal ha jobb utenom :)

Blir en norsk side, men dette er en løsning jeg har hatt i år. Da jeg har funnet ut at det er lurt å ha en nettside. Ellers har jeg bare solgt til rundt her jeg bur. Blitt veldig poppis!

Kommet til å hete Perfect-car.no

All reklame kommer til å forsvinne, men det er der pga jeg betaler kun 100kr i mnd for denne siden.

.webs.com forsvinner. Skal ha en annen løsning som er bedre. Da denne typen er veldig forvirrende.

Jeg driver med litt IT på si, hjemme. Så skal prøve å gjøre alt med oppsett av nettside skjøl:)

Det å komme rett til "butikken" er ingen dum idé!

Resten av reklame som, Google adwords. Kommer når den er ferdig registrert. Da jeg ikke har lov til å tjene så mye på det enda. Da er det dumt å ha mye inntekter og skatte en hel haug...

Jeg går på Salg og service og lærer mye om å starte bedrift der.

Dette gjør jeg bare fordi jeg syntes det er innteresant og liker og holde på med sånt. Så blir aldri noe Levebrød.. Vertfall ikke med det første, må blir stor først :P

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut...

Personlig ville jeg hatt ett norskt navn på siden og ikke "perfect-car"

Finn på ett norskt navn er mitt råd (så lenge kundemassen skal være norsk)

Jeg også funderte mye på firmanavn når jeg startet for meg selv, og var vel innom de fleste engelske navn som kunne oppdrives, helt til jeg fant navnet "Firmatjenester.no"

Gjør det enkelt og finn på noe lett forståelig navn på norsk.

Men igjen... lykke til :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Er så vanskelig å komme på firma navn som skal ha en sammenheng :S

Det skal jo liksom bruker resten av levetiden også :P

Må ta å høre litt med folk om de har noen tips :)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her kommer mine tanker:

- ingen søk-funksjon i webshop

- horribel layout og design

Og der stopper jeg. Faktum er at folk klikker seg forbi slike nettsteder / butikker etter ca to sekunder hvis ikke layout og design, samt brukervennlighet er på topp.

Det finnes så mange bedre løsninger der ute - og siden jeg er i bransjen selv (indirekte, via selskapet jeg jobber i) så vil jeg ikke anbefale noen av våre eller våre nærmeste samarbeidspartnere i frykt for å virke "selgende" her. Men ta en titt på scandicshine.no / swissvax.no / blankbil.no / autobahn-bilpleie.no - dette er gode og fungerende løsninger (joomla, virtuemart, zencart etc).

4 basis-saker må på plass:

1. Enkelthet

2. Brukevennlighet

3. Kort-støtte

4. Integrasjon med økonomisystem (vel, skal du drive business så må du ha et ordre/faktura/lager/regnskaps-system....)

Hilsen meg som har drevet med ERP-systemer i over 12 år, solgt tusenvis av løsninger og supportert titusener av kunder :)

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her kommer mine tanker:

- ingen søk-funksjon i webshop

- horribel layout og design

Og der stopper jeg. Faktum er at folk klikker seg forbi slike nettsteder / butikker etter ca to sekunder hvis ikke layout og design, samt brukervennlighet er på topp.

Det finnes så mange bedre løsninger der ute - og siden jeg er i bransjen selv (indirekte, via selskapet jeg jobber i) så vil jeg ikke anbefale noen av våre eller våre nærmeste samarbeidspartnere i frykt for å virke "selgende" her. Men ta en titt på scandicshine.no / swissvax.no / blankbil.no / autobahn-bilpleie.no - dette er gode og fungerende løsninger (joomla, virtuemart, zencart etc).

4 basis-saker må på plass:

1. Enkelthet

2. Brukevennlighet

3. Kort-støtte

4. Integrasjon med økonomisystem (vel, skal du drive business så må du ha et ordre/faktura/lager/regnskaps-system....)

Hilsen meg som har drevet med ERP-systemer i over 12 år, solgt tusenvis av løsninger og supportert titusener av kunder :)

Du tok ordene fra min munn her...

prøvde bare å opptre litt mer høflig :lol:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Har et faktura og order opplegg jeg bruker ;)

Bruker Winvask pluss ;)

Nettsiden blir sletter da jeg skal bruke en annen en :)

Men takk for tips :) Skal klart gjøre den andre mye bedre :)

Den skal vertfall være hvit i bakgrunnen :P

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips som kan fungere når du skal velge navn er at du rangerer opp to "kategorier" som du vil at ditt firmanavn skal inneholde: si foreks. at du driver med bilpleie, da kan jo bil og renhet være to nøkkelord:

ren auto

shine bil

blank

osv osv

Også prøver du å sette sammen alle ordene og tilslutt kommer frem til det som høres bra ut.. Dette her var jo gjort i en fart, men det er absolutt noe som jeg tror det er verdt å bruke litt tid på.

Endret av meggguiars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Anbefaler deg å finne ut hvem du vil ha som kunder og hvilke produkter du vil selge. Ingen kan være god på alt.

Derfor bør du vurdere hvilke produkter du er god på, hvilke produkter som gir deg god fortjeneste, og hvilke produkter som skaper minst mulig service og support.

Da blir det også lettere for folk å svare på hva de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra input her allerede, men jeg vil på det sterkeste påpeke at god service er utrolig viktig i det markedet du skal inn på.

Jeg har selv kjøpt mye dritt på nett, og felles for alle handlene er at jeg bare har handlet der en gang.

Det er erfaringsmessig tre ting som er særdeles viktige for en nettbutikk, i synkende rekkefølge:

Pris

Kvalitet (på produktene)

Service

Ettersom du promoterer xenon og leds er det og viktig å påpeke at utrolig mye av taiwan-varene som selges rundtom er no skikkelig drit.

Ettermontert xenon kan slå ut viskere og andre ikke uvesentlige funksjoner som er orginalt på mange biler, samt skurring i radio etc.

Flere lager også et lysbilde som på ingen måte kan sammenlignes med en halogenpære med samme reflektor.

Jeg har selv hatt akkurat disse problemene med en "kjent" forhandler av ettermontert xenon, og jeg har også kjøpt led's som ikke virket, ikke passet i sokkelen og vedkommende hadde heller ikke kjennskap til bilen, slik at pærene han anbefalte absolutt ikke passet.

Med andre ord er det masse fallgruver, og du kan fort ende opp i en situasjon der det dagligdagse blir å slukke branner og håndtere avvik, istedet for å selge. Og da er det plutselig ikke så gøy lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkte gjennom så si alt dette :) Er noen nye ting dere gir meg som jeg bør tenke på :)

Service og pris satser jeg mest på!

Er Xenon lys jeg selger mest av, men det er jo ikke så rart.. er jo nesten bare det jeg har nå.

Disse er også kina varer selvfølgelig, men disse har vært igjennom mange harde tester så disse er E-godkjente, Tuv godkjente, 1001 Godkjente osv. Det vil si at de er godkjent i så si alle land. Og er lite feil med disse, som det finsk mange av.

Takk for tipsene med navn. Skal sette meg ned å tenkte gjennom, og prøve å sette sammen noe :)

Kunden i alder skal jeg prøve å satse på de mellom 16-40 år. Folk som liker å dille med bilen sin.

Syntes det er kjempe at dere vil hjelpe meg til å få en god "butikk" Lærer også en del på skolen, men syntes det er viktig å høre hva folket syntes er viktig!

Jeg syntes sjøl det er viktig å vite hva forbrukers rettigheter er. Så da sitter jeg med Norges lover og plukker ut de som er viktig for forbrukere og pugger de.

Blir ikke så mye bil pleie enda i butikken, da jeg bare har drift med hobby produkter. Så før jeg begynner med det, så vil jeg teste en del, og hvite hva som er bra og dårlig.

Endret av ustrucks

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan uttale meg litt om dette, da jeg driver med webdesign og utvikling på si:

1. Slik som nettsiden er i skrivende stund, er den desverre ikke særlig brukervennlig. Dette er en nettbutikk, og det første man bør se, er noen knakenes tilbud med priser. Rett etter det, bør man skjønne hva slags nettbutikk dette er. Utrolig viktig å tenke på hva man ser på de første 30 sek man er inne på siden. I løpet av disse 30sek, skal man bli overbevist. Og 30sek er ganske lenge for en gjennomsnittlig kunde å være inne! De bruker i gjennomsnitt mindre enn 15sek, så tenk over det.

2. Reklame må bort. Jeg regner med at du sikrer deg et skikkelig domene som du selv eier og styrer. Anbefaler www.proisp.no til dette. Virkelig bra leverandør med rask kundeservice og skikkelige priser.

3. En bonus er at du opererer med skikkelig bra priser! Dette er markedsdyktig, og jeg håper du fortsetter med gode priser og gode produkter. Mange er skikkelige griser med HID-kits, og selger det glatt til 2500kr. Dette er HELT drøyt spør du meg, og 8-900kr er mer passende.

4. Når du får opp ditt eget domene med hotell og alt, anbefaler jeg deg å ta en titt på nettbutikksystemet PrestaShop. Gratis, enkelt og masse forskjellige design. Finnes også WP E-commerce, som jeg personlig bruker mye av, som brukes i Wordpress systemet.

5. Skrivefeil er fy-fy. Rensk opp i alt slikt før du lanserer, og få flere til å gå igjennom siden for korrektur.

Husk å tenk over hva jeg nevner i 1. punkt. Det gjelder å tenke som kunden, og vær kritisk mot deg selv.

Lykke til! :)

Endret av Anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Hvordan fungerer prestashop? kan jeg kjøpe et domene gjennom de? skjønte ikke så mye av den siden :S

Men så ut som veldig fine design folk hadde laget!

Endret av ustrucks

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...