Gå til innhold

Innendørsvaskerier med høytrykk?


znapper

Recommended Posts

Hei

Nå som vinteren har begynt å ta tak i kropp og sjel, har jeg behov for å spyle/tørke bilen innendørs.

I mitt nærområdet i Oslo, har jeg kun tilgang på utendørsvaskerier med høytrykkspyler, det funker heller dårlig på vinterstid om det ikke er plussgrader. (men da er det jo våte veier og bilen blir drittete umiddelbart etter likevel så...).

Noen som vet om innendørs selv-vaskehaller i Osloområdet som man kan bruke på vinterstid? (vil ikke bruke vaskemaskiner *grøss*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjelleren hos Shell i Tr. Heimsveien...

Ohh! Takk skal du ha for tipset, da drar jeg dit. =) (viste ikke helt hvor denne burde bli postet, så flytt evt tråden de som har tilgang til det, om den er feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en followup på denne jeg.

Har samme "problemet" som znapper.

Men lurte om det er virkelig ett kjempeproblem med Utendørs i -grader?

Min lokale bensinstasjons har utevask med trykkspyler. Tenkte å spyle over bilen med den noen runder og gå over med Meguiars Dyring Towel.

For det er vel der problemet ligger, at bilen blir "frosset" )=

Noen tips til Innendørs i Romerikeområdet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en followup på denne jeg.

Har samme "problemet" som znapper.

Men lurte om det er virkelig ett kjempeproblem med Utendørs i -grader?

Min lokale bensinstasjons har utevask med trykkspyler. Tenkte å spyle over bilen med den noen runder og gå over med Meguiars Dyring Towel.

For det er vel der problemet ligger, at bilen blir "frosset" )=

Noen tips til Innendørs i Romerikeområdet da?

Største problemet her er dørpakningene dine, får de ikke tørket så river du de når du skal på jobb neste morgen..det kan ivertfall skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Bør nok være på + siden mht utendørsvask av bilen, vannet fryser på bilen, og er håpløst å få tørket, samt at du bør nok ikke bare spyle og så tørke, da får du mye swirls på bilen din ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Der er en veldig fin innendørs vask på shell tanken på karihaugen ved elkjøp.

Hvis du har en vaskebøtte med lok kan du ta med såpevann selv, fin skum i skum kanonen og veldig bra høytrykk.

Vasken er døgnåpen så hvis man kommer på kvelden eller før 14.00 på dagen så er der gode mulighetter for at stå i ro og vaske ;)

Ta med en god avfetting som kan legges på tør bil

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Takk for alle tips!

Skal sjekke ut den på Karihaugen ja :)

Fant en oppe på Lørenskog vis a vis Triaden storsenter, "Din Vask" http://www.dinvask.no/

Noen som har vært der? Er det greit å ta med bøtta og vaske der? Putter selvsagt på poletter når høyttryken skal til.

Elendig skum og kost på skumpistolen :o Anbefaler karihaugen ;)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips!

Skal sjekke ut den på Karihaugen ja :)

Fant en oppe på Lørenskog vis a vis Triaden storsenter, "Din Vask" http://www.dinvask.no/

Noen som har vært der? Er det greit å ta med bøtta og vaske der? Putter selvsagt på poletter når høyttryken skal til.

Båsene her er utolig trange i lengderetning. Ellers ok om du tar med det du trenger. Fordelen her er at du aldri blir forstyrret, siden den er ubetjent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båsene her er utolig trange i lengderetning.

Enig. Må stå på siden av bilen for få spule front/bak. Kommer egentlig ikke skikkelig til med spylelansen..

Samt de utrolig irriterende spylerlansene med "innebygget" kost..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Må stå på siden av bilen for få spule front/bak. Kommer egentlig ikke skikkelig til med spylelansen..

Samt de utrolig irriterende spylerlansene med "innebygget" kost..

Kosten trekker jeg tilbake (selvfølgelig), så det ser jeg ikke som noe problem. Båsene derimot burde vært MINST 1 meter lengre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må berre slenge meg på her, i håp om at noken kanskje veit om tilsvarande vaskemuligheter i Bergensområdet.

Vaska bilen utanfor blokka i går med eit par grader ute.

Gjekk bra med bilen, men såpa og delvis vatnet hadde ein tendens til å fryse på vegen.

Så det var akkurat på grensa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Shell på Karihaugen, og det ser veldig bra ut egentlig.

Men du Rasmus som har vært der;

Hvordan funker det? Bare åpner man døra og putter på penger, eller kjøper man poletter?

Aner du åpningstidene på dette stedet?

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Shell på Karihaugen, og det ser veldig bra ut egentlig.

Men du Rasmus som har vært der;

Hvordan funker det? Bare åpner man døra og putter på penger, eller kjøper man poletter?

Aner du åpningstidene på dette stedet?

Takker!

Tar sjansen på å svare for Rasmus ;)

Denne stasjonen er døgnåpen og du kan både bruke penger eller poletter.

Døra er bare å åpne selv :)

Endret av MortenM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Der er en veldig fin innendørs vask på shell tanken på karihaugen ved elkjøp.

Hvis du har en vaskebøtte med lok kan du ta med såpevann selv, fin skum i skum kanonen og veldig bra høytrykk.

Vasken er døgnåpen så hvis man kommer på kvelden eller før 14.00 på dagen så er der gode mulighetter for at stå i ro og vaske ;)

Ta med en god avfetting som kan legges på tør bil

Takker for tipset om Karihaugen, den ligger kun 5 minutters kjøring unna, var der for et par uker siden (rett etter at kuldeperioden satt inn), veldig bra høyttrykk! Måtte presse ned i front for at den ikke skulle spyle taket, det var noe annet enn de slappe greiene jeg brukte på utendørsvaskeriet ja! =)

Min RX-8 fikk god plass, så lenge jeg satt bilen "midt på" rista, da kom jeg til både foran og bak bilen.

Kjørte en liten runde prickbort i hjulbuene og kanalene, spylte av og så en runde med Megiuars Wash'n wax, tørket med MF i bare genseren og ute var det -10, kjempeflott sted. (jeg har nano lotus på bilen forresten, ser ut til å virke bra).

Dette er nå 2 uker siden og bilen er like blank mens andre kjører rundt i koksgrå biler fra siste mildværsdag ^^

Mao: I kulda holder vasken lenge.

Endret av znapper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Takker for tipset om Karihaugen, den ligger kun 5 minutters kjøring unna, var der for et par uker siden (rett etter at kuldeperioden satt inn), veldig bra høyttrykk! Måtte presse ned i front for at den ikke skulle spyle taket, det var noe annet enn de slappe greiene jeg brukte på utendørsvaskeriet ja! =)

Min RX-8 fikk god plass, så lenge jeg satt bilen "midt på" rista, da kom jeg til både foran og bak bilen.

Kjørte en liten runde prickbort i hjulbuene og kanalene, spylte av og så en runde med Megiuars Wash'n wax, tørket med MF i bare genseren og ute var det -10, kjempeflott sted. (jeg har nano lotus på bilen forresten, ser ut til å virke bra).

Dette er nå 2 uker siden og bilen er like blank mens andre kjører rundt i koksgrå biler fra siste mildværsdag ^^

Mao: I kulda holder vasken lenge.

Bare hyggelig at kunne hjelpe. Jo flere blanke biler på gaten jo bedre :D

Hyggelig at du er fornøyt med Nanolotus også ;)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt glemt i gå innput på min runde på Karihaugen.

Flott sted, absolutt! Det er fres i den HT ja! De hadde egen vannkran(men kun kaldtvann(?)), mange båser etc.

Men, har ett par tanker rundt det:

1: Vet vi om det er greit å stå der med bøtta? Eller forventer de at man skal spyle av og så forsvinne? FIkk mange blikk inn gjennom plexirutene, av typen "hva gjør han?`".

Regner med om jeg drar der på en litt mindre heavy tid enn Lørdag ettermiddag, så er problemet borte. Men det er greit å vite hva personalet mener.

2: Er det mulig å få lyset til å stå på lenger? En liten stund etter første HTspyling forsvant lyset i båsen min. Det var forøvrig lys igjen i hallen, så jeg så nogenlunde, men

litt lite til å ha oversikt over vakseprosessen.

Kjøper jo polletter for å putte på maskina, men 25kr for 3min med lys synest jeg høres dyrt ut( Man putter jo på polletten for å få HT og da kommer lyset og)

Fikk desverre gjort en dårlig tørkejobb på bilen, da jeg følte meg stressa over de andre bilene utenfor. 2-3timer ut i -20 så knirka det overalt i dørene, og vinduene var helt umulig å få opp.

Men, det var newbiefeil av meg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...