Gå til innhold

Toyota Auris


Goliath

Recommended Posts

Det har endelig sluttet å regne i Oslo og kunne ikke gjøre noe annet enn å finne frem vaskebøtta og innta den lokale vaskehallen

Produkter benyttet:

Eksteriør

Shampoo

Meguiars Gold Class Shampoo

Clay

Meguiars Smooth Surface Clay Kit

Glaze

Poorboys Black Hole

Sealant

Meguiars #21 Synthetic Sealant

Voks

Poorboys Natty's BLUE Paste Wax

Quick Detailer

Poorboys Spray & Gloss

Dekk

Meguiars Endurance High Gloss Tyre Gel

Interiør

Meguiars NXT Generation Glass Cleaner

Utstyr

Mothers Wheelbrush

5 gallon washbucket with gritguard

Cobra HD Guzzler

Cobra Guzzler

Meguiars applicators

CCS Euro Foam Hand Applicators Kit

Washmitten

+++ diverse Cobra Microfiber og SS Microfiber

---------------

Fremgangsmåte

  1. Foamet først bilen så skylte av. Brukte mitten og Meg Golden Class for å ta bort resten av møkka og høytrykkspylte igjen.
  2. Clayen panser samt baklokket.
  3. Gikk over bilen med glaze. Den produktet var enkelt å bruke og lett å få av igjen. Gav en veldig pen wetlook.
  4. Gikk da over med sealant. Fikk litt på en plastikkdel men fikk det enkelt av med QD. Brukte rød CSS foam applicator for sealanten. Den var utrolig god å bruke dog var litt usikker på hvordan jeg skulle smøre produktet på.
  5. Etter sealanten, gikk jeg over med Nattys Blue. Denne lukter godt men skulle gjerne sett hms-databladet på produktet. Etter litt bruk, begynte jeg rett og slett få vondt i lungene av produktet. Om det var fordi jeg var sulten anes ikke men hadde ikke forundret meg om produktet krevde ånderettsvern. Jeg var litt beskymret i starten på hvordan en pastevoks skulle påføres men det gikk utrolig enkelt. Kanskje jeg foretrekket paste fremfor flytende da det var enklere å påføre i jevne lag og det ble mindre klin samt bruk av produkt. Nattys sier at voksen kan legges på hele bilen, haze og så ta av. Jeg anbefaler å ta enkeltpaneler da voksen var litt vanskelig å få av enkelte steder. Desverre orket jeg bare ett lag med voks (vondt i lungene).
  6. Dekkene tok jeg sist meg Mothers Wheelbrusk samt Meguiars Endurance High Gloss Tyre Gel. Hjulbrønnen droppet jeg for nå.

---------------

Før

post-234-1215554245_thumb.jpg

post-234-1215554264_thumb.jpg

post-234-1215554281_thumb.jpg

Etter

post-234-1215554395_thumb.jpg

post-234-1215554902_thumb.jpg

post-234-1215554448_thumb.jpg

post-234-1215554483_thumb.jpg

post-234-1215554749_thumb.jpg

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Så strøkent ut det der :) (høres ikke helt bra det med lungene da..hehe) Sort bil.. mmm...

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Så bra ut det B) alltid gøy å vaske sort bil, og legge på voks da blir det så blankt ;)  

Så ikke ut som den var spesielt skitten før vask heller hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice :) Hvordan syns du black hole var å jobbe med? Skjuler den mye?

Black Hole var veldig enkel å jobbe med, lett å få av produktet etter haze'ingen. Det skal bufferes til du ser det skinne i lakken og det gjør det klart og tydelig.

Litt usikker på hva du mener med skjule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Hole var veldig enkel å jobbe med, lett å få av produktet etter haze'ingen. Det skal bufferes til du ser det skinne i lakken og det gjør det klart og tydelig.

Litt usikker på hva du mener med skjule.

Han mener sikkert skjule riper etc. Forøvring meget bra skrevet og bra jobbet! Veldig pen bil du har der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra jobba det der....Prima review også...

ja merker jeg blir litt tungpusta av enkelte ting jeg også, men reager på jif glassvask også, samt at jeg klør av Turtle Wax..he he (seriøst at jeg blir tungpusta av noen ting da)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha 3 lag med voks men det svidde såpass i lungene til at jeg droppet det etter første lag..

Takk for tilbakemeldingene ;)

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no
Bra jobba det der....Prima review også...

ja merker jeg blir litt tungpusta av enkelte ting jeg også, men reager på jif glassvask også, samt at jeg klør av Turtle Wax..he he (seriøst at jeg blir tungpusta av noen ting da)

Blir det når jeg går opp trapper..haha

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Samme her, men når jeg sneiler meg rundt bilen er det noe annet som påvirker lungene.... dritt å bli tungpusta også, sliter med å trekke røyken skikkelig ned da...men sliter med å finne ut grunnen til at jeg blir tungpusta innimellom... hmmmm

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke vondt før jeg la på sealanten..

Meguiars M-21

Eksponeringskontroll

Begrensning av eksponering på arbeidsplassen Gode hygieniske rutiner er viktig ved bruk av dette produktet. Sørg for god allmenventilasjon. Gå ikke med tilsølte klær.

Åndedrettsvern

Ved fare for innånding brukes maske med filter A (brunt), eller kombinasjonsfilter A2-P2 ved arbeid som kan føre til dannelse av aerosol.

Håndvern

Vernehansker i samsvar med CE kategori 1, standard EN-420, kan brukes ved arbeidssituasjoner med lav risiko. Ved langvarig eller gjentatt hudkontakt anbefales vernehansker i nitrilgummi eller annet oljebestandig materiale. Gjennomtrengningstid for hanskematerialet >8 timer.

Øyevern

Bruk briller / ansiktsmaske Standard EN 166 ved arbeid som kan medføre fare for støvdannelse og sprut.

Annet hudvern enn håndvern Bruk egnede verneklær ved fare for hudkontakt. Gå ikke med klær som er gjennomtrukket av produktet. Tilsølte klær tas av og vaskes før ny bruk. Eksponert hud vaskes godt med såpe og vann etter arbeidet.

:rolleyes:

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...