Anaxyd 114 Skrevet 16 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 November, 2010 Vinteren har kommet for alvor nå, og jeg merket nå at det hadde sneket seg vann inn i dørlåsene mine slik at de går treeeeegt. Sentrallåsen klarer ikke å låse den ene døra skikkelig, så jeg må trå til med å hjelpe med nøkkelen. Jeg bare lurer på om det er noen petter smart løsning på dette? Jeg har ikke akkurat tilgang på noen varm garasje for tida, ellers hadde jeg bare satt bilen der til det hadde smeltet og tørket. Siter Min nettside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 16 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 November, 2010 Jeg pleier å kjøre inn i en tunnell, ise av bilen og tørke rent i døråpninger og sånt.Så bare flesker jeg til med silikon og låsespray overalt det kan brukes Har problemer med passasjerdøra mi, så låser opp og igjen mange ganger for at denikke skal stivne helt.Vært treg ett par år. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 16 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 November, 2010 Ville nok ha demontert dørtrekk, blåst tørt og smurt opp med noe penetrerende olje/PTFE spray eller lignende på alle bevegelige deler. Ut ifra hva du skriver høres det iaff ut som problemet ligger inni døra og ikke i selve låsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadrune 21 Skrevet 16 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 November, 2010 Demontere, rengjøre og smøre med grease på alt du kan komme til, og noe penetrerende på resten, så holder det en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aspiranten 45 Skrevet 16 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 November, 2010 Opplever det samme på min og det er ikke fuktighet, den har nemlig stått under tak og tørket i en to ukers tid nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadrune 21 Skrevet 16 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 November, 2010 Opplever det samme på min og det er ikke fuktighet, den har nemlig stått under tak og tørket i en to ukers tid nå... Joda, det er fuktighet, men den ligger godt gjemt innimellom noe Fryser ikke uten ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aspiranten 45 Skrevet 16 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 November, 2010 Joda, det er fuktighet, men den ligger godt gjemt innimellom noe Fryser ikke uten ... Mye mulig, men det blir ikke frossent, bare seigt og treigt. Antar derfor at det er skittent fett som stivner og vanskeliggjør smurningen. Jeg får vel åpne opp døra og ta en kikk, blåse bort litt og smøre opp. Greit å øve på sånt no med Colten som har null i verdi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 16 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 November, 2010 (endret) Gammel dårlig smøring kan trekke til seg fuktighet og bli "treg" , løsning da vil kunne være å spraye på f.eks CRC / WD40 og få løst opp det gamle smøremiddelet, fjerne restene og bruke f.eks lithiumfett og / eller PTFE... Endret 16 November, 2010 av rudilgr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons 0 Skrevet 17 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 November, 2010 For å få tørket den opp ordentelig kan du jo kjøre deg en lengre tur med all varmen på, da tørker det nok til at alt burde åpne greit. Så kan du smøre og ordne før det blir kaldt igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maarten 3 Skrevet 18 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 18 November, 2010 Jeg har ett lignende "problem" med bilen min. Sentralåsen klarer ikke å åpne dørene når det blir kaldt, dvs den åpner som regel en av dørene. Så må jeg dra det jeg er mann til for å åpne fører døra. Så hvis dere har en Petter løsning på dette så hadde det vært fint, hehe.. Si ifra hvis jeg kupper tråden din her Anaxyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stusjelig 8 Skrevet 18 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 18 November, 2010 Jeg har ett lignende "problem" med bilen min. Sentralåsen klarer ikke å åpne dørene når det blir kaldt, dvs den åpner som regel en av dørene. Så må jeg dra det jeg er mann til for å åpne fører døra. Så hvis dere har en Petter løsning på dette så hadde det vært fint, hehe.. Si ifra hvis jeg kupper tråden din her Anaxyd Det du kan gjøre er å smøre låse sylindrene, så dem ikke går tregt( wd40, "multiolje" mye annet men kommer ikke på navn) og Swiss seal feed eller hva det heter, burde vel gjøre at listene ikke sitter fast:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fenwick 74 Skrevet 18 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 18 November, 2010 Til samenligning WD40 og CRC så er Prolong universal mye bedre. WD40 og CRC(verktøy på boks) tørker bort å forsvinner veldig fort, det gjør ikke Prolong. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maarten 3 Skrevet 18 November, 2010 Rapporter Share Skrevet 18 November, 2010 (endret) Til samenligning WD40 og CRC så er Prolong universal mye bedre. WD40 og CRC(verktøy på boks) tørker bort å forsvinner veldig fort, det gjør ikke Prolong. Hvor selges prolong, har ikke hørt om det før! Edit, fant det ut For dere som ikke googler det, så er adressen: Prolong Endret 19 November, 2010 av Lahega Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TotenJeep 12 Skrevet 13 Desember, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Desember, 2010 Til samenligning WD40 og CRC så er Prolong universal mye bedre. WD40 og CRC(verktøy på boks) tørker bort å forsvinner veldig fort, det gjør ikke Prolong. X2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øivind 32 Skrevet 13 Desember, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Desember, 2010 ProLong er greit nok, men å sammenligne det med WD-40 og 5-56 blir feil. Man skal aldri bruke WD-40 eller 5-56 til å smøre med!!! (Selv om det står på boksen) Dette er hobbyprodukter som passer best i kjøkkenskuffen til mor, sammen med andre "universalprodukter." Smør med fett eller olje, løs opp rust med rustløser. Låsesylindre må smøres med egen låsolje for ikke å skade mekanismen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hue 340 Skrevet 13 Desember, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Desember, 2010 Når man da detailer en bil og kjører f.esk ren Surfex HD i hengslene osv på dørene, hva vil du anbefale å smøre opp igjen med, Øivind? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øivind 32 Skrevet 13 Desember, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Desember, 2010 Når man da detailer en bil og kjører f.esk ren Surfex HD i hengslene osv på dørene, hva vil du anbefale å smøre opp igjen med, Øivind? Selve dørhengslene, CRC Multilube eller annen grease som penetrerer godt før den herder Til glidere og åpne hengsler, Lithium Grease, av den harde typen (hvit) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 13 Desember, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Desember, 2010 x2! Multilube funker fett! Ingen knirk eller noe etter en runde med multilube. Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein86 158 Skrevet 13 Desember, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Desember, 2010 Bruker også CRC mulitlube som jeg kjøpte av Øivind for en stund siden og er kjempefornøyd med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.