Gå til innhold

Endringer på forsiden og forum


Dennis

Recommended Posts

  • Admins

Forsiden vil i natt bli fjernet og erstattet med en ny forside som er fult integrert med forumet.

Grunnen til at vi gjør dette er at vi ønsker at forsiden skal være en integrert del av forumet, og ikke to forskjellige "systemer" slik som i dag. Da det er ganske tungvindt å administrere, og forvirrende for en del av brukerne, da man feks. måtte logge inn flere ganger, og forholde seg til to forskjellige søk.

Det vil også bli mye lettere å holde forsiden oppdatert med nytt innhold, da man nå kan kopiere/ slå sammen eksisterende emner i forumet til å bli en artikkel på forsiden. Så guider og tester som er av god kvalitet kan raskt, og enkelt legges ut på forsiden hvis eier av artikkel ønsker det.

Det ligger mange muligheter i å bruke samme database som selve forumet, som vil bli tatt i bruk på et senere tidspunkt. Vi kommer til å starte med en ganske enkel forside som er veldig lik den som er idag. Men kommer etterhvert til å friske opp litt.

En annen nyhet er at det kommer DCN klubbshop. Nå i starten vil det kun være VIP medlemskap som er mulig å kjøpe der. Men etterhvert kommer skiltplater, t-skjorter, klistremerker og andre DCN effekter til å bli lagt ut.

Så det blir enklere å bestille samt holde oversikt.

Ting som forsvinner er produktguiden, da den har vært ganske død den siste tiden, og ikke hatt ressurser til å holde oppdatert. Så vi har besluttet å fjerne denne, da vi ville måttet laget hele produktguiden på nytt for den nye forsiden.

Forumet får også en liten overhaling på designet i samme slengen, men ikke forvent noe store endringer.

Så håper dette virker greit, og er bare å komme med forslag til hva dere savner av muligheter eller vil ha endret på ;)

Det blir ikke noe nedetid på selve forumet, da selve byttet etter planen ikke skal ha noe annen innvirking enn at forsiden blir utilgjengelig en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Tok en del lengre tid å få opp forsiden enn det jeg hadde regnet med, pga div problemer med hvordan siden vises i IE8 som må løses før jeg kan åpne den.

Regner med at siden er oppe igjen i løpet av kvelden når jeg får god tid til å jobbe på den :)

Men så lenge forumet er oppe å går er nok de fleste her fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en del lengre tid å få opp forsiden enn det jeg hadde regnet med, pga div problemer med hvordan siden vises i IE8 som må løses før jeg kan åpne den.

Regner med at siden er oppe igjen i løpet av kvelden når jeg får god tid til å jobbe på den :)

Men så lenge forumet er oppe å går er nok de fleste her fornøyd ;)

Hvem f*** bruker IE? :lol:

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

IE er enda den mest brukte nettleseren så må nesten ta hensyn til de som bruker den også ;)

Selv bruker jeg bare Opera.

Ser nå at siden og forumet ikke ser helt bra ut i Firefox heller, :P Ser ut til at Firefox enda ikke har lagt inn støtte for den ferdige CSS3 border-radius standarden. Både Opera, Safari og Chrome har støttet dette ganske lenge.

Slik skal egentlig forumet se ut. Det vises slikt som dette i Opera, Safari, Google Chome og en del andre. Men i IE8 og Firefox vil det meste være firkantet.

post-1-0-13249900-1289927703_thumb.jpg

Men forumet vil se likt ut som dette når Firefox 4 kommer, da den støtter det. Og IE9 vil også vise siden likt når den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...